Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

10.9

56: PL 779 (Scania K280 Lahti Scala teli), 783 ja 798 (Volvo 8900LE teli)
 
Hämmentävää. Olen mennyt sekä 30 Myyrmäkeen ja 37 sekä 42 uusilla sähkö Bydeillä.. näytöt on toimineet melko hyvin. (Sekä ulkulkon että sisällä), mutta. Olivat löytäneet 4.20 kieppeillä Kampista kohti Eiraa auton, jossa ei käytössä ja paperi 20...
Ei vissiin kauheasti Nobinaa kiinnostele...
 
Hämmentävää. Olen mennyt sekä 30 Myyrmäkeen ja 37 sekä 42 uusilla sähkö Bydeillä.. näytöt on toimineet melko hyvin. (Sekä ulkulkon että sisällä), mutta. Olivat löytäneet 4.20 kieppeillä Kampista kohti Eiraa auton, jossa ei käytössä ja paperi 20...
Ei vissiin kauheasti Nobinaa kiinnostele...
Kiinnostaa toki, mutta HSL/linjakilpivalmistaja Mobitec on muuttanut aiemmin suhteellisen luotettavan LIJ-järjestelmän toiseksi. Ongelman ydin on kilpilaitteen uuso softa, joka ei "keskustele" kovin hyvin LIJ:n kanssa.
 
Kiinnostaa toki, mutta HSL/linjakilpivalmistaja Mobitec on muuttanut aiemmin suhteellisen luotettavan LIJ-järjestelmän toiseksi. Ongelman ydin on kilpilaitteen uuso softa, joka ei "keskustele" kovin hyvin LIJ:n kanssa.

tyhmä kysymys asiaan liittyen, johtuukö tästä että paljon nähnyt busseja siirtoajossa linjakilvet määränpäineen kuitenkin päällä?
 
tyhmä kysymys asiaan liittyen, johtuukö tästä että paljon nähnyt busseja siirtoajossa linjakilvet määränpäineen kuitenkin päällä?
Johtuu. Linjakilpien ohjausjärjestelmä ja käyttöliittymän muuttuivat täysin.
 
tyhmä kysymys asiaan liittyen, johtuukö tästä että paljon nähnyt busseja siirtoajossa linjakilvet määränpäineen kuitenkin päällä?

Kyllä. Itselläkin näin käynyt useita kertoja. Välillä huomannut siirtoajon päätteeksi että kilvessä komeilee iloisesti edellisen linjasivun tunnus, vaikka olin laittanut EI LINJALLA. Sen pitäisi automaattisesti vaihtua EI LINJALLA juuri kun on päässyt päätepysäkillä, yleensä jopa ennen kuin kerkeät pysähtyä ja avata ovet. Joskus kuitenkin aloittaa saman reitin uudelleen. Ja joskus tosiaan esim. kesken siirtoajon lyö kilvet päälle. Ja kerran käynyt itsellä niin et on lyönyt kesken linjan "EI LINJALLA" näyttöön.

Uudessa systeemissä siis linjakilvet sekä sisänäyttö tulee tästä uudesta järjestelmästä, kuulutukset tulee vanhasta. Jos kuljettaja joutuu manuaalisesti kilvet laittamaan niin myös sisänäytöt ei toimi vaan saattavat näyttää edellistä "automaattista" linjaa, joka voi hämmentää matkustajia. Kuljettaja ei pysty ohittamaan sitä, mitä sisänäyttö näyttää.

Tämä on siis vain nyt uusissa syksyllä 2021 tulleissa autoissa (PL & Nobina. En tiiä tuliko muille uusia).
 
PL 411 / 75, 12.9. 13:45, Hämeentie/Arabia

Auton linjataulu heitteli aikamoista häränpyllyä. Numerot vilisivät flash-tyyliin etulinjakilvessä ja katosivat välillä kokonaan
 
Takaisin
Ylös