Havaintoja HSL-alueelta - syyskuu 2021

17.9. aamu

NF 831/143A (VDL Citea LLE-120)
ÅL 26/146A (Volvo 8900LE)
HelB 905, 906/111 (Scania Lahti Scala -telejä)
NF 1062, 1063/510 (Scania Citywide LE 6x2)
 
Viimeksi muokattu:
Mitäköhän linjaa tuossa nyt tarkoitetaan 60:llä kun sellaista linjaa ei ole olemassa? Ehkäpä 59:ä sillä näppäimet ovat aika lähekkäin?

Virhe on edelleen artikkelissa, vaikka asiasta on huomautettu kommenteissa jo eilen ja sen jälkeen on korjattu muuta.

Veikkaan, että kyseessä on kuitenkin linja 79, jonka näppäimet ovat niin ikään lähellä. Artikkelissa luetellut linjat ovat sellaisia, jolla on kuljettu junalle, kun metro ei kulje. Miksi Kalasatamasta kuljettaisiin enemmän 59:llä junalle, kun etelään metron suuntaan pääsee linjoilla 55 ja 16?

Menee lisää aiheen ohi, mutta milloinkohan Helsingissä on ollut viimeksi linja 60? Joukolinjojen aikaan oli J60, joka kai loppui kun joukolinjat muutenkin loppuivat 2014, mutta entä täysikokoisilla busseilla kulkenutta?
 
Virhe on edelleen artikkelissa, vaikka asiasta on huomautettu kommenteissa jo eilen ja sen jälkeen on korjattu muuta.
Voihan myös olla että tuo oli itse asiassa HSL:n moka eikä Hesari voi siksi korjata sitä koska heille annettiin virheellinen tieto. Se selittäisi miksi sitä ei ole korjattu.
 
Finnoon varikolla seisoo tänään ÅL 2 / VYU-652, en kuitenkaan päässyt tarpeeksi lähelle tekemään muita havaintoja.
 
18.9.2021 Helsinki

Nobina 1071 / 41

Kiertää kaiketi useilla Luoteis-Helsingin linjoilla A2-kierroissa (teliautona tämä kuuluu toki C-luokkaan).
 
Nyt näyttäisi myös #737 ajavan linjaa 560 mutta miksi?

Auto 619 näyttäisi ajaneen viimeisen lähdön Myyrmäestä kello 14.56. Olisiko 737 tullut sen tilalle? 737 näyttää ajaneen ensimmäisen lähdön Myyrmäestä kello 17.18.
Auto 1501 on tutkan mukaan ollut viimeksi linjalla 25.8, onkohan tuossa isompaakin vikaa?
 
Auto 619 näyttäisi ajaneen viimeisen lähdön Myyrmäestä kello 14.56. Olisiko 737 tullut sen tilalle? 737 näyttää ajaneen ensimmäisen lähdön Myyrmäestä kello 17.18.
Tuon 14.56 lähteneen sivun jälkeen 619:llä olisi ollut enää yksi täysi kierros. Sen kierroksen sivu Vuosaaresta klo 16.05 on reittilokin mukaan peruutettu. Ja tämän paluusivulle (Honkasuolta 17.18) saatiin sitten HelB 737 (tieto tutkasta), jota ei sitten sen enempää tarvittu. Tuon sarjan viimeinen sivu lähtee nimenomaan tuolloin.

Kun olin Silvolan suunnalla kameran kanssa liikenteessä iltapäivällä, HelB 619 oli viimeisellä toteutuneella Myyrmäen käynnillään jonkin verran myöhässä. Jotain hässäkkää oli siis ollut.
 
Täyttääkö nuo vanhat vierailevat bussit muuten linjan 560 sopimusehdot. Aikanaanhan sen linjakilpisekoilun vuoksi vaadittiin monivärinen linjakilpi linjanumeron osalta, niin onko se vaatimus teoriassa yhä olemassa? Ja mahtaako nuo vanhat bussit täyttää muita sopimusehtoja? (Itse siis tiedän aika vähän näistä sopimusten yksityiskohdista, ihan mielenkiinnosta kyselen)
 
Täyttääkö nuo vanhat vierailevat bussit muuten linjan 560 sopimusehdot. Aikanaanhan sen linjakilpisekoilun vuoksi vaadittiin monivärinen linjakilpi linjanumeron osalta, niin onko se vaatimus teoriassa yhä olemassa? Ja mahtaako nuo vanhat bussit täyttää muita sopimusehtoja? (Itse siis tiedän aika vähän näistä sopimusten yksityiskohdista, ihan mielenkiinnosta kyselen)

Mielestäni tosta monivärikilpi periaatteesta luovuttiin aika nopeasti kun oli huono näkyvyys. Aikoinaan niissä oli myös oranssi tausta. Nytkin on tullut 1-3 sarjan volvot 550:n sopimukseen ilman mitään erivärikilpi vaatimuksia joten kaiken pitäisi olla tältä osin kunnossa.
 
Takaisin
Ylös