Lähinnä ongelmahan tällä hetkellä on se, että pohjoismaisten valmistajien matalalattianivelet eivät ole kovin hyviä huonolla talvikelillä, koska takaosassa on vain yksi akseli, jolla on vetävät pyörät, eikä esim. etuosan takimmaiset pyörät tai toiset ylimääräiset vetävät pyörät. Eli pyörälukumäärää tulisi kasvattaa 6x2 -> 8x2 tai 8x4, tai sitten siirtää etuosasta takaosaan yhdet pyörät, jolloin auton vetävä osa olisi paremmin tasapainossa. Olisi kiinnostavaa nähdä miten MB:n uusi nivelratkaisu toimisi Suomen talviolosuhteissa, koska siinähän on takaosassa kaksi akselia, eikä vain yksi. Muutenkin seisomatilaa pitäisi voida saada lisää, sillä nuo OmniCityn nivelmallin matkustajamäärät ovat todella teoreettisia, siinä missä Volvon laskentamalli taas on alakanttiin 7000A:n kohdalla, mikä on todellisuudessa Scanian mallia selvästikin tilavampi.