Sivu 2 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/54

Viestiketju: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

  1. #16
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1095

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    54:n viikonloppu- ja iltaliikenteestä en voisi olla enemmän samaa mieltä. Erittäin kätevä ja nopea linja jos menee esimerkiksi pääradalle (554 ja 561 myös ok), monelle sisääntuloväylälle tai Haagan suuntaan.
    54 vois lopettaa, se on korvattavissa oleva niin monella muulla. Tuo 561 ajaa samoja jälkiä 54 kanssa. Toisen Pään voi korvata I/P + metrolla
    Lisäksi 550 ajaa Itäkeskuksesta Viikin suuntaan. Siinä on jo sitten vaihtoja. 554 lähtöpaikalta ei ole kuin hieman yli 1 km juna-asemalle, varsinkin kun, ottaa huomioon että vielä urheilu ja liikuntakeskuksesta lähtee. Sitä voi urheilla juna-asemalta kävellen, tai skuutilla tuon kilometrin.
    54, 554 lakkautettavaksi. Noiden kanssa kulkee 60-,70- sarjan linjoja, jotka kykenevät hoitamaan noiden poistuvat reitit.
    Espoon Erikoistalousalue
    Arvoni ovat vihreitä, kun taivaalle puhaltaa musta savu. https://www.instagram.com/reel/CkToE...d=MDJmNzVkMjY= (herlevi motorsport)

  2. #17

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    572

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    54 vois lopettaa, se on korvattavissa oleva niin monella muulla. Tuo 561 ajaa samoja jälkiä 54 kanssa. Toisen Pään voi korvata I/P + metrolla
    Lisäksi 550 ajaa Itäkeskuksesta Viikin suuntaan. Siinä on jo sitten vaihtoja. 554 lähtöpaikalta ei ole kuin hieman yli 1 km juna-asemalle, varsinkin kun, ottaa huomioon että vielä urheilu ja liikuntakeskuksesta lähtee. Sitä voi urheilla juna-asemalta kävellen, tai skuutilla tuon kilometrin.
    54, 554 lakkautettavaksi. Noiden kanssa kulkee 60-,70- sarjan linjoja, jotka kykenevät hoitamaan noiden poistuvat reitit.
    554 onkin muuttumassa lähiaikoina. Tuusulanväylän linjastosuunnitelmassa 561:n reittiä jatketaan Kivistöön jolloin 554 jatketaan lentokentälle.

    54 sen sijaan on ainoa oikeasti nopea poikittaislinja koko Helsingissä. Vanhalle Helsingintielle asti se tosiaan seurailee 554:ä ja 561:ä mutta siitä eteenpäin ei ole kunnollista korvaavaa linjaa. 553:kin on reilusti hitaampi, sillä se koukkaa Maunulan kautta. Pukinmäkeen ei pääse millään muulla linjalla idästä (vaikka vaihto junaan onnistuu tietysti myös Malmilla) ja linjalla on myös vaihtopysäkit Hämeenlinnanväylälle, Tuusulanväylälle, Pohjois-Haagan asemalla ja Vihdintielle. Nopeiden vaihtoyhteyksien lisäksi se palvelee myös Kehä I:n varressa olevia alueita kuten Pukinmäkeä, Pakilaa ja Kannelmäkeä. Väittäisin myös että matkustajamäärät puhuvat linjan suosion puolesta sen verran että sitä ei olla lakkauttamassa milloinkaan lähiaikoina.

  3. #18
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1330

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    554/561 ja 54 olisivat tosiaan hieman päällekkäisiä, jos kaikki eivät kuormittuisi kovasti Pääradan ja Itäkeskuksenkin välillä.

    Mietin, että voisiko jompaakumpaa noista pistää hoitamaan toivottua parempaa palvelua Eastonin luokse. Eli Kehä I suunnasta ei kuljettaisi Turunlinnantien kautta, vaan mentäisiin Itäväylän yli ja Kauppakartanonkadun kautta. Reitti taitaa olla huomattavasti hitaampi, etenkin Itäväylän ylitys saattaisi kestää kauan. Ja jos junavaihtajien osuus on suuri, niin ne saatavat painottua suoremmalla reitillä pysyvälle linjalle tai linjaparille, jolloin sen palvelua on lisättävä enemmän kuin muu ratkaisu Eastoniin saattaisi tarvita.

    Eastonista puheen ollen, sen saavutettavuus kävellen on aivan kauhea. Sisään pääsee maan tasossa vain eteläkulmasta ja muulta tasolta Hansakäytävää. En alueella kulje kuin yksittäisiä kertoja vuodessa ja viimeksi kesällä kun kävin metroa korvaavien linjojen kyydissä. Tarkoitus oli mennä Itiksen Gigantista Eastoniin, enkä viitsinyt kiertää Hansakäytävän kautta, jota olin kaikilla muilla käyntikerroilla käyttänyt, eli ylitin Itäväylän kävelysillan kautta ja saavuin kauppakeskusen länsikulmaan. Tietämättä sisäänkäyntien paikkoja lähdin sitten kiertämään rakennusta Visbynkadun kautta, eli sain kulkea 3/4 rakennusta ympäri ennen kuin pääsin sisään.
    Viimeisin muokkaaja Makke93; 17.11.2021 kello 17:51.

  4. #19

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    572

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Mietin, että voisiko jompaakumpaa noista pistää hoitamaan toivottua parempaa palvelua Eastonin luokse. Eli Kehä I suunnasta ei kuljettaisi Turunlinnantien kautta, vaan mentäisiin Itäväylän yli ja Kauppakartanonkadun kautta. Reitti taitaa olla huomattavasti hitaampi, etenkin Itäväylän ylitys saattaisi kestää kauan.
    Juu se on ihan liian hidas reitti. Itäväylän ylittäminen on tietysti iso ongelma ruuhkassa mutta Kauppakartanonkadun reitti on erittäin hidas ruuhkan ulkopuolellakin jos vertaa vaikka 97:aa ja 97V:tä.

    Jos haluaa muuttaa jonkin nykyisen linjan reittiä niin varmin vaihtoehto olisi varmaan jatkaa jotain Turunlinnantietä tulevaa linjaa Kauppakartanonkadulle ja käyttää päättärinä Visbynkadun/Gotlanninkadun silmukkaa. Harmi vain että on nopeampaa jäädä Stoan kohdalla ja kävellä Itiksen läpi Eastoniin.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Eastonista puheen ollen, sen saavutettavuus kävellen on aivan kauhea.
    En usko että Helsingissä on yhtäkään kauppakeskusta johon pääsee huonommin katutasosta. Muutenkin koko Itäväylä/Kehä I alue vaikuttaa siltä että kävelijöiden ei haluta eksyvän sinne päin vahingossakaan.

    Eastonissa toinen ongelma on se että itse kaupat ovat kolmannessa kerroksessa. Jos ei kävele rullaportaissa (vaiko rullaliuskoissa) niin saattaa helposti kulua kaksi minuuttia ulko-ovilta Citymarketille.

  5. #20
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    407

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    En usko että Helsingissä on yhtäkään kauppakeskusta johon pääsee huonommin katutasosta. Muutenkin koko Itäväylä/Kehä I alue vaikuttaa siltä että kävelijöiden ei haluta eksyvän sinne päin vahingossakaan.

    Eastonissa toinen ongelma on se että itse kaupat ovat kolmannessa kerroksessa. Jos ei kävele rullaportaissa (vaiko rullaliuskoissa) niin saattaa helposti kulua kaksi minuuttia ulko-ovilta Citymarketille.
    En ole itse siellä käynyt, mutta eikös Easton ole myös keskeneräinen? Alkujaanhan sen piti rakentua kahdessa vaiheessa, mutta toinen vaihe ei ole varmaan koskaan toteutunut? Mahtaisiko sillä olla vaikutusta asiaan.

  6. #21

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    572

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    En ole itse siellä käynyt, mutta eikös Easton ole myös keskeneräinen? Alkujaanhan sen piti rakentua kahdessa vaiheessa, mutta toinen vaihe ei ole varmaan koskaan toteutunut? Mahtaisiko sillä olla vaikutusta asiaan.
    En seurannut hanketta erityisen tarkasti kun sitä valmisteltiin, mutta luulisin ettei toisessakaan osassa olisi ollut kauppakeskustiloja ainakaan ensimmäisessä kerroksessa eikä luultavasti myöskään toisessa kerroksessa. Kaavasta ei tässä tapauksessa ole mitään apua, koska siinä esitelty rakennus on ihan erilainen.

    Ja tosiaan toinen vaihe taitaa olla jo aikalailla kuopattu. Itäkeskuksen alueen suunnitteluperiaatteissa toisen vaiheen alue on merkitty muuhun käyttöön.

  7. #22
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    407

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    En seurannut hanketta erityisen tarkasti kun sitä valmisteltiin, mutta luulisin ettei toisessakaan osassa olisi ollut kauppakeskustiloja ainakaan ensimmäisessä kerroksessa eikä luultavasti myöskään toisessa kerroksessa. Kaavasta ei tässä tapauksessa ole mitään apua, koska siinä esitelty rakennus on ihan erilainen.

    Ja tosiaan toinen vaihe taitaa olla jo aikalailla kuopattu. Itäkeskuksen alueen suunnitteluperiaatteissa toisen vaiheen alue on merkitty muuhun käyttöön.
    Ei ehkä kerrosjakoihin, mutta kenties sisäänkäynteihin olisi voinutkin vaikuttaa tai tilojen yleiseen loogisuuteen?

  8. #23

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    572

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    Ei ehkä kerrosjakoihin, mutta kenties sisäänkäynteihin olisi voinutkin vaikuttaa tai tilojen yleiseen loogisuuteen?
    Kenties. Uusi suunnitelma kuitenkin onneksi auttaa tuossa koska nykyinen yhteyssilta saattaa olla tulevaisuudessa uuden katutason korkeudella.

  9. #24
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1095

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti

    54 sen sijaan on ainoa oikeasti nopea poikittaislinja koko Helsingissä. Vanhalle Helsingintielle asti se tosiaan seurailee 554:ä ja 561:ä mutta siitä eteenpäin ei ole kunnollista korvaavaa linjaa. 553:kin on reilusti hitaampi, sillä se koukkaa Maunulan kautta. Pukinmäkeen ei pääse millään muulla linjalla idästä (vaikka vaihto junaan onnistuu tietysti myös Malmilla) ja linjalla on myös vaihtopysäkit Hämeenlinnanväylälle, Tuusulanväylälle, Pohjois-Haagan asemalla ja Vihdintielle. Nopeiden vaihtoyhteyksien lisäksi se palvelee myös Kehä I:n varressa olevia alueita kuten Pukinmäkeä, Pakilaa ja Kannelmäkeä. Väittäisin myös että matkustajamäärät puhuvat linjan suosion puolesta sen verran että sitä ei olla lakkauttamassa milloinkaan lähiaikoina.
    Noi voi idästä käsin metro + juna yhdistelmällä hoitaa. Oulunkylässä voi vaihtaa linjalle 550 joka hoitaa tuohon yhteyden Hämeenlinnanväylän suuntaan. . Pukinmäkeen menee linja 71 toki torilta sinne pääsee junallakin. Se voi olla vaikka miten suosittu, se jos virkahenkilö tasolla päätetään, se loppuu. Loppuhan tuo esim. 76N kuin *** saharaan, ja oli muuten turvoksissa. Silti loppu.
    Espoon Erikoistalousalue
    Arvoni ovat vihreitä, kun taivaalle puhaltaa musta savu. https://www.instagram.com/reel/CkToE...d=MDJmNzVkMjY= (herlevi motorsport)

  10. #25

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    572

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    Noi voi idästä käsin metro + juna yhdistelmällä hoitaa. Oulunkylässä voi vaihtaa linjalle 550 joka hoitaa tuohon yhteyden Hämeenlinnanväylän suuntaan. . Pukinmäkeen menee linja 71 toki torilta sinne pääsee junallakin. Se voi olla vaikka miten suosittu, se jos virkahenkilö tasolla päätetään, se loppuu. Loppuhan tuo esim. 76N kuin *** saharaan, ja oli muuten turvoksissa. Silti loppu.
    54:n lopettaminen olisi vähän niin kuin Pääradan junien katkaiseminen Tikkurilaan (ei liikennettä Pasila-Tikkurila). Senkin voisi perustella niin että jokaiselle asemalle menee jo tiheä vuorovälinen bussiyhteys joten nopeammalle junalle ei ole tarvetta. Samoin 54:n sijaan voi käyttää vaihtoehtoisia reittejä mutta nopein reitti kuitenkin poistuisi.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 11:44 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 06:30 ----------

    Tässä vielä esimerkkimatka jonka saatan kulkea tänään ja joka on nopeampi 54:lla vaikka reitti kiertää enemmän.

  11. #26

    Liittynyt
    18.04.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    530

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Onko kyseessä teiden rakenteesta tai ahtaudesta johtuva esto, vai vain tarkotus rauhottaa aluetta raskaalta liikenteeltä? Nimittäin jos kyseessä on jälkimmäinen, niin asiahan hoituu "Ei koske HSL-linjaliikennettä" lisäkilvellä, kun pari bussilinjaa ei kokonaisuudessaan tuota hirveää liikennemäärää eikä häiriötä ja muutenkin ollaan siirtymässä hiljaisempaan sähkökalustoon.
    Tästä oli tullut varikolle lappu missä kerrotaan läpiajon olevan ehdottomasti kielletty sillä se aiheuttaa ikävää tärinää lähitaloihin. Läpiajo siis tuskin tulee jatkossakaan olemaan sallittua.

  12. #27
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1095

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ettäjaa Näytä viesti
    54:n lopettaminen olisi vähän niin kuin Pääradan junien katkaiseminen Tikkurilaan (ei liikennettä Pasila-Tikkurila). Senkin voisi perustella niin että jokaiselle asemalle menee jo tiheä vuorovälinen bussiyhteys joten nopeammalle junalle ei ole tarvetta. Samoin 54:n sijaan voi käyttää vaihtoehtoisia reittejä mutta nopein reitti kuitenkin poistuisi.

    Meinasin lähinnä juuri, että bussilla ei tarvitse kulkea suoraan, sen hoitaa (metro)juna vaikka tuolla mainitulla välillä. Bussit voivat kulkea vain asemille. Sitä varten on metro ja junat, sekä 500,510,550,560,570.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 19.11.2021 kello 05:18. Syy: korjattu lainaus
    Espoon Erikoistalousalue
    Arvoni ovat vihreitä, kun taivaalle puhaltaa musta savu. https://www.instagram.com/reel/CkToE...d=MDJmNzVkMjY= (herlevi motorsport)

  13. #28

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    572

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    Meinasin lähinnä juuri, että bussilla ei tarvitse kulkea suoraan, sen hoitaa (metro)juna vaikka tuolla mainitulla välillä. Bussit voivat kulkea vain asemille. Sitä varten on metro ja junat, sekä 500,510,550,560,570.
    Säteittäisen liikenteen kohdalla olen suurimmaksi osaksi samaa mieltä. Poikittaisliikenteessä kaikki apu on kuitenkin tervetullutta. Poikittaisliikenteessä ei nimittäin ole kunnolla nopeita linjoja paitsi 54 ja 553 Leppävaarasta Maunulan kohdille (500, 510, 554, 560, 561 jne. liikkuvat vain lyhyitä pätkiä moottoritietä pitkin). Lisäksi minkään näistä kapasiteetti tai luotettavuus ei ole lähelläkään raskaan raideliikenteen tasoa. Jos poikittaisliikenteessä olisi kunnollinen nopea vaihtoehto (sanotaan 30+ km/h keskinopeus) niin olisin kanssasi samaa mieltä mutta kun sellaista ei ole. Raidejokeri sentään tuo luotettavuutta liikenteeseen mutta senkään keskinopeus ei ole erityisen korkea verrattuna busseihin.

  14. #29
    jac
    jac ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    95

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Linjastosuunnittelu (ainakin) Kehä I tason poikittaisliikenteestä on ilmeisesti lähdössä käyntiin vuoden sisällä, niin voi päätellä yhdestä HSL:n vastauksesta Tapiolan ja Leppävaaran linjastosuunnitelman kommentteihin koskien Mäkkylän ja Vallikallion yhteyksiä. Linjan 54 reittiin Pitäjänmäen päässä on mietitty muutosta Länsi-Helsingin raitiotiehen ja Valimon terminaaliin liittyvässä alustavassa bussilinjastotarkastelussa. Itse Länsi-Helsingissä ja Jokerista hieman sivussa asuvana pidän 54:n vahvistamista mm. viikonloppuliikenteellä toivottavana.

  15. #30

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    878

    oletus Vs: Itä-Helsingin linjastosuunnitelma

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    Noi voi idästä käsin metro + juna yhdistelmällä hoitaa. Oulunkylässä voi vaihtaa linjalle 550 joka hoitaa tuohon yhteyden Hämeenlinnanväylän suuntaan. . Pukinmäkeen menee linja 71 toki torilta sinne pääsee junallakin.
    Matkat pääsee toki tekemään muutenkin, mutta se näkyy selvästi matka-ajoissa, että 54 on ainoa pitkä nopea länsi–itäsuuntainen yhteys. Esimerkiksi Kauppakeskus Kaari – Arena Center Myllypuro on 25 minuutin matka kun pääsee 54:n viimeisellä vuorolla, sen jälkeen 45 minuutin matka.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Lauttasaaren linjastosuunnitelma
    kirjoittanut kallio843 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 40
    Viimeisin viesti: 08.03.2020, 20:19
  2. Haagan linjastosuunnitelma
    kirjoittanut Pera foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 49
    Viimeisin viesti: 25.12.2019, 00:16
  3. Lahdenväylän linjastosuunnitelma
    kirjoittanut Max foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 20.02.2018, 06:35
  4. Keravan linjastosuunnitelma
    kirjoittanut jerddu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 10.06.2016, 21:20
  5. Koillis-Helsingin linjastosuunnitelma
    kirjoittanut Huppu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 79
    Viimeisin viesti: 25.04.2016, 11:38

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •