Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/16

Viestiketju: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

  1. #1
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    932

    oletus HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Seuraavan talven liikennöintisuunnitelmaluonnos on kommentoitavana HSL:n sivuilla https://www.hsl.fi/hsl/osallistuminen/lisu2022

    Luettelen muutoksia tähän;
    • 7 jatkuu suoraan Pasilankatua Rosina Hekelin puistoon elokuussa ja 9 Ilmalaan.
    • 2 oikaistaan Pasilankadulle myös elokuussa ja päätepysäkki Ratapihantielle, Pasilanraitio jää ilman liikennettä 2024 asti. TTS:n mukaan oikaisun piti tapahtua vasta 2023.
    • 55 kulkemaan Vilhonvuorenkadun jatkeen kautta
    • Auto lisää 213:lle, vuoroväli 20-30 minuuttiin
    • 618 ja 625 yhdistetään reitille Tikkurila–Tarhurinpuisto–Koivukylä–Rekolanmäki, linja kulkee läpi päivän.
    • 977/V jatkettaan Kytömaalle Kutinmäentien päähän.
    • Metrolla harvennettu vuoroväli keväästä syysliikenteen alkuun, jotta kalusto riittää Kivenlahden koeajoihin.
    • Myöhäsiltoina 20:30-23:30 kaikki lähdöt ajetaaan Kivenlahteen asti, kun metroliikenne laajenee, haaroilla 15min vuoroväli.


    Lisäksi seuraavat linjastosuunnitelmat toteutetaan:
    • Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelma
      • 335 Hämevaaran kautta vasta, kun 555 loppuu, joka tapahtuu vasta 2023, kun 520 ja 530 aloittavat.
    • Kivistön Linjastosuunnitelma
    • Tuusulanväylän linjastosuunnitelma
      • 576 reitti poikkeaa linjastosuunnitelmasta, reitin Peltolantietä Puutarhatielle mennään Tikkurilantien ja Osmankäämintien kautta
      • 611 sittenkin reitillä Tikkuritie–Kielotie–Talvikkitie–Tikkurilantie–Kiel otie–Unikkotie–Ratatie
    • Kirkkonummen ja Etelä-Espoon linjastosuunnitelmat, kun metro jatkuu, ajankohta tarkentuu.


    Varsinkin Pasilankadun oikaisun aikaistuminen on positiivinen yllätys. Ilmeisesti se on kuitenkin nyt eriytetty Asemapäälikönkadun kaksisuuntaistamisesta. 9:kin jää kiertämään Messukeskuksen kautta, toisin kuin oli pitkään tarkoitus Ilmalan jatkeen alkaessa.

    Aika erikoista taas, että ensi vuoden alusta pidennettävää 213:n vuoroväliä tihennetään jo.

    Mitäs muuten 7:n määränpäätekstiksi tulee? Meilahti saattaa olla epäselvä, kun niin lukee jo 3:n keulassa ja menee eri paikkaan. Rosina Hekelin puisto saattaa olla myös huono kun ei monikaan tiedä missä sellainen on. Meilahden klinikat on myös yksi vaihtoehto, mutta saattaakohan se antaa ymmärtää että linjalla pääsee 506:n vanhalle päätepysäkille asti, joka oli sillä nimellä.

  2. #2
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4425

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Rosina Hekelin puisto saattaa olla myös huono kun ei monikaan tiedä missä sellainen on.
    Hakukoneet ainakin tietävät Rosina Heikelin puiston. Mutta onhan se niin, että tuon puiston nimen käyttäminen reitti-informaatiossa ei ole paras mahdollinen ratkaisu oikeinkaan kirjoitettuna. Johtaisiko paikannimi Tukholmankatu sitten kuinka pahasti harhaan? Vai pitäisikö Meilahti-nimi antaa tuonne ja alkaa käyttää kolmosen päättäristä paikannimeä Kuusitie?

  3. #3
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    250

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Metrolla harvennettu vuoroväli keväästä syysliikenteen alkuun, jotta kalusto riittää Kivenlahden koeajoihin.
    Eikö uusia vaunuja saada vielä käyttöön koeajoja varten? Nokkajunista piti kuitenkin päästä eroon tilan saamiseksi uusille junille. Vai onko koeajojen junatarve suurempi kuin normaalin liikenteen?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Mitäs muuten 7:n määränpäätekstiksi tulee? Meilahti saattaa olla epäselvä, kun niin lukee jo 3:n keulassa ja menee eri paikkaan. Rosina Hekelin puisto saattaa olla myös huono kun ei monikaan tiedä missä sellainen on. Meilahden klinikat on myös yksi vaihtoehto, mutta saattaakohan se antaa ymmärtää että linjalla pääsee 506:n vanhalle päätepysäkille asti, joka oli sillä nimellä.
    Itsestäni Meilahden sairaala tuntuisi ihan järkevältä. Sairaalan alue on kuitenkin laaja ja lähimmät sairaalarakennukset ovat kuitenkin melkein päättärin vieressä.

  4. #4
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1563

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Aika erikoista taas, että ensi vuoden alusta pidennettävää 213:n vuoroväliä tihennetään jo.
    213:lla alkaa elokuussa uusi liikennöintisopimus, jossa hintataso sähköbussien myötä laskee nykyisestä. Tuo lisäauto oli mukana jo kilpailusuoritteissa.

  5. #5

    Liittynyt
    17.12.2006
    Sijainti
    HKI
    Viestejä
    228

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Seuraavan talven liikennöintisuunnitelmaluonnos on kommentoitavana HSL:n sivuilla

    Mitäs muuten 7:n määränpäätekstiksi tulee? Meilahti saattaa olla epäselvä, kun niin lukee jo 3:n keulassa ja menee eri paikkaan. Rosina Hekelin puisto saattaa olla myös huono kun ei monikaan tiedä missä sellainen on. Meilahden klinikat on myös yksi vaihtoehto, mutta saattaakohan se antaa ymmärtää että linjalla pääsee 506:n vanhalle päätepysäkille asti, joka oli sillä nimellä.
    Kuusitien kolmosen päättärin nimi olisi parempi olla vaikka Kuusitie. Koska se on vain puoliksi Meilahdessa.

  6. #6
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    932

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    Eikö uusia vaunuja saada vielä käyttöön koeajoja varten? Nokkajunista piti kuitenkin päästä eroon tilan saamiseksi uusille junille. Vai onko koeajojen junatarve suurempi kuin normaalin liikenteen?
    Vähän tuntuu kyllä erikoiselta. En tiedä miten koeajossa voisi olla enempää vaunuja kuin normaalisti, silloinhan jatkeella olisi oltava tiheämpi vuoroväli kuin varsinaisella osuudella, ja miten lisävuorot käännettäisiin Matinkylän länsipuolella.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut EVhki Näytä viesti
    Itsestäni Meilahden sairaala tuntuisi ihan järkevältä. Sairaalan alue on kuitenkin laaja ja lähimmät sairaalarakennukset ovat kuitenkin melkein päättärin vieressä.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut jiipeehoo Näytä viesti
    Kuusitien kolmosen päättärin nimi olisi parempi olla vaikka Kuusitie. Koska se on vain puoliksi Meilahdessa.
    Meilahden sairaala on myös yksi vaihtoehto ja siitä looginen, että viereiset ratikka- ja bussipysäkit Tukholmankadulla ovat samannimisiä. Toisaalta Kuusitielläkin pysäkit ovat nimeltään Kuusitie, että siellä logiikka ei ole taas toiminut.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Hakukoneet ainakin tietävät Rosina Heikelin puiston.
    Kun kerran on lukenut nimen väärin niin se jää sinnikäästi vaan muistiin. Pienestä oli kiinni, että sain korjattua Hämeenvaaran Hämevaaraksi edellisessä viestissä. Jätkäsaareakin olen kutsunut pitkään Jätkänsaareksi ja vasta pari viikkoa sitten huomasin, että se on Tammelundin liikenne, eikä Tammerlundin.

  7. #7
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7491

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Hakukoneet ainakin tietävät Rosina Heikelin puiston. Mutta onhan se niin, että tuon puiston nimen käyttäminen reitti-informaatiossa ei ole paras mahdollinen ratkaisu oikeinkaan kirjoitettuna. Johtaisiko paikannimi Tukholmankatu sitten kuinka pahasti harhaan? Vai pitäisikö Meilahti-nimi antaa tuonne ja alkaa käyttää kolmosen päättäristä paikannimeä Kuusitie?
    Olen kutsunut tuota alusta lähtien, eli siis siitä lähtien kun sinne kääntöpaikkaa ruvettiin puuhaamaan, tuttavallisesti Rusinapuistoksi. Helposti muistettava ja äännettävä nimi, jonka kaikki osaavat kirjoittaa.

    En koskaan ymmärtänyt, miksi kolmosten päätepysäkiksi piti kirjata Meilahti, kun tiedossa kuitenkin oli jo silloin Railia työstettäessä, että Rusinapuistoonkin se slinga tulee, ja kun tuo Kuusitien slinga on ikiaikaisesti ollut juuri Kuusitie. Ihan alkuaikoina Tilkka, mutta aika kauashan se entisestä KSS:stä jää.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Varsinkin Pasilankadun oikaisun aikaistuminen on positiivinen yllätys. Ilmeisesti se on kuitenkin nyt eriytetty Asemapäälikönkadun kaksisuuntaistamisesta. 9:kin jää kiertämään Messukeskuksen kautta, toisin kuin oli pitkään tarkoitus Ilmalan jatkeen alkaessa.
    Joo, ysi kiertää alussa toiseen suuntaan Messukeskuksen kautta. Reitti suoristuu sitten, kun yhteys valmistuu.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  8. #8

    Liittynyt
    31.03.2015
    Viestejä
    118

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Varsinkin Pasilankadun oikaisun aikaistuminen on positiivinen yllätys. Ilmeisesti se on kuitenkin nyt eriytetty Asemapäälikönkadun kaksisuuntaistamisesta. 9:kin jää kiertämään Messukeskuksen kautta, toisin kuin oli pitkään tarkoitus Ilmalan jatkeen alkaessa.
    Nämä johtuvat Pasilan katujen rakennusaikatauluista. Rakentamisen teknisen laajuuden raportissa on seuraavat aikataulut:

    Alustava toteutusaikataulu Pasilan liittyvän hankkeen katu- ja raiteistomuutoksille on:
    o Radanrakentajantie 8/2021-8/2022
    o Ratamestarinkatu 8/2021-9/2023
    o Asemapäällikönkatu 4/2022-9/2023
    o Pasilankatu 8/2021-10/2022
    Ysi siis tulee kulkemaan Asemapäällikönkadun kautta, kunhan se valmistuu.

    Pasilankadun oikaisu ei oikeastaan aikaistu vaan TTS:ssä oli jostain kumman syystä väitetty, että se toteutuu vuonna 2023, vaikka aikaisemmassa raitioliikenteen kehittämissuunnitelmissa se oli listattu vuodelle 2022 ja tuo aikataulu on tämän vuoden huhtikuulta. Eli sen on nähdäkseni on koko ajan tarkoituskin toteutua syksyllä 2022, mutta jostain kumman syystä se kuitenkin oli listattu vuotta myöhemmäksi TTS:ssä.

  9. #9
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    885

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Seuraavan talven liikennöintisuunnitelmaluonnos on kommentoitavana HSL:n sivuilla https://www.hsl.fi/hsl/osallistuminen/lisu2022

    [*]Auto lisää 213:lle, vuoroväli 20-30 minuuttiin


    Aika erikoista taas, että ensi vuoden alusta pidennettävää 213:n vuoroväliä tihennetään jo.
    Tuo jatko tapahtuu todella 10 tammikuuta. Se auto tulee 16.08.2021. Siinä on 7 kk välissä kun, ei ole sitä autoa. Että näin.
    Alkaa Veellä loppuu Oolla,
    - ei ole Volvo.

  10. #10
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    10.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    446

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Uudet linjastosuunnitelmat on keskisormi Ylästöön. Kumpikin vaihdoton yhteys Keskustaan poistuu ruuhka-ajan ulkopuolella vaikka niin 614 ja 415 porukkaa iltaisin kulkee. Puoli tuntia kun odottelee kaatosateessa "korkealaatuisissa vaihto-olosuhteissa" ei paljon lohduta tieto siitä että Jumboon ja Myyrmäkeen pääsee helposti Keskustasta.

  11. #11
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1563

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Uudet linjastosuunnitelmat on keskisormi Ylästöön. Kumpikin vaihdoton yhteys Keskustaan poistuu ruuhka-ajan ulkopuolella vaikka niin 614 ja 415 porukkaa iltaisin kulkee. Puoli tuntia kun odottelee kaatosateessa "korkealaatuisissa vaihto-olosuhteissa" ei paljon lohduta tieto siitä että Jumboon ja Myyrmäkeen pääsee helposti Keskustasta.
    Miten sen nyt ottaa. Joku voi olla ihan tyytyväinenkin, kun Martsarin asemalta pääsee jatkossa käytännössä joka junalta bussilla Ylästöön. Matka-aika keskustasta Ylästöön vaihtoineen n. 35 min vs. nykyisellä 614:lla n. 45 min.

  12. #12

    Liittynyt
    07.08.2006
    Viestejä
    238

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Miten sen nyt ottaa. Joku voi olla ihan tyytyväinenkin, kun Martsarin asemalta pääsee jatkossa käytännössä joka junalta bussilla Ylästöön. Matka-aika keskustasta Ylästöön vaihtoineen n. 35 min vs. nykyisellä 614:lla n. 45 min.
    Tiedätkö, suuremmalla todennäköisyydellä on olemassa paljon kaltaisiani ihmisiä jotka arvostavat enemmän suoraa yhteyttä kuin vaihdollista, jossa ehkä kenties jos vaihdot sattuvat tuurilla osumaan kohdalleen (luultavasti kerran puolessa vuodessa) saattaa säästää muutaman minuutin aikaansa...

  13. #13

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2172

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Ylästön tapainen omakotitaloalue on autoilla kyllästetty ja on ihan viimeinen paikka minne kannattaa suoria keskustabusseja ajaa. Myykää autot, vaatikaa kaupungilta kaavaan kerrostaloja takapihoillenne ja menkää bussilla.

  14. #14

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bellatrix Näytä viesti
    Tiedätkö, suuremmalla todennäköisyydellä on olemassa paljon kaltaisiani ihmisiä jotka arvostavat enemmän suoraa yhteyttä kuin vaihdollista, jossa ehkä kenties jos vaihdot sattuvat tuurilla osumaan kohdalleen (luultavasti kerran puolessa vuodessa) saattaa säästää muutaman minuutin aikaansa...
    Tämä on tätä HSL:n olettamusta et jos pääsee hitusen nopeammin niin ihmiset tykkäävät vaihdella... Monesti vaan kun lukee kaiken maailman kirjoituksia & juttuja niin ihmiset tykkäävät mielummin suorasta, vaikkakin hieman hitaammasta yhteydestä, kuin nopeammasta mutta vaihdollisesta. HSL:n jakeluun tämä vaan ei mene ei niinkuin millään.

  15. #15
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7036

    oletus Vs: HSL:n liikennöintisuunnitelma 2022-2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Monesti vaan kun lukee kaiken maailman kirjoituksia & juttuja
    Nettikirjoituksissahan se totuus onkin...

    Tässä HSL:n oma selvitys vaihtovastuksesta vuodelta 2015, jossa on yhteenvetoa mm. aiheeseen liittyvästä tutkimuksesta.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n liikennöintisuunnitelma 2021-2022
    kirjoittanut Makke93 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 103
    Viimeisin viesti: 25.11.2021, 18:26
  2. Liikennöintisuunnitelma 2020-2021
    kirjoittanut kallio843 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 25.11.2019, 20:34
  3. HSL:n liikennöintisuunnitelma 2019-2020
    kirjoittanut Makke93 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 03.06.2019, 21:21
  4. HSL:n liikennöintisuunnitelma 2017-2018 kommentoitavana
    kirjoittanut citybus foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 72
    Viimeisin viesti: 20.03.2017, 22:19
  5. Liikennöintisuunnitelma 2011-2012
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 23.05.2011, 22:55

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •