Uudet bussit, syksy 2022

Ööh...

En nyt tajua. Ihan tässä todellisen_mielipiteen_esitän!

Siis jos kuljettajaa paleltaa siitä huolimatta, että hän on vääntänyt ohjaamon lämmityksen täysille ja silti ei lämmöt nousseet, mitä siinä pitää odottaa ?

Ehkä sitä, että saadaan HB:n pilkkihaalarit kuskeille? :cool:

Vai kenties sitä, että alkuun sähkö-Volvoissa saattaa olla lämmön konffauksissa feelua?

Pointtini oli se, että nämä kovasti kehutut uudet sähkö-Volvot eivät välttämättä olekaan yhtään sen parempia tai huonompia talvella, kuin muukaan merkki.

Näistä palstalla olevista kommenteista yleisesti paistaa näiden Volvojen ylistys, ottaen huomioon se että kyseiset autot eivät ole vielä edes joutuneet kunnon koetukselle mainitsemillani lämpötiloilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Pointtini oli se, että nämä kovasti kehutut uudet sähkö-Volvot eivät välttämättä olekaan yhtään sen parempia tai huonompia talvella, kuin muukaan merkki.

Näistä palstalla olevista kommenteista yleisesti paistaa näiden Volvojen ylistys, ottaen huomioon se että kyseiset autot eivät ole vielä edes joutuneet kunnon koetukselle mainitsemillani lämpötiloilla.


Mutta periaatteessa olen iloinen "ei-Xi Jing Pingin" tukemisesta. Siinä alkaa olla liian iso tappi ojossa.

Varmaan nyt kiinahakkerit iskee mun kimppuuni tältä suojaamattomalta palvelimelta. Joten "Ni Hao" jo etukäteen :cool:
 
Mutta periaatteessa olen iloinen "ei-Xi Jing Pingin" tukemisesta. Siinä alkaa olla liian iso tappi ojossa.

Varmaan nyt kiinahakkerit iskee mun kimppuuni tältä suojaamattomalta palvelimelta. Joten "Ni Hao" jo etukäteen :cool:

Eiköhän se Geely omista vain henkilöautopuolen. Volvon kuorkit ja linja-autot on ruotsalaisten omistuksessa edelleen.
 
Sähkö Volvon sisälämpötila on säädetty 13 asteeseen. Ohjaamoon tulee lämmintä muttei liian lämmintä ilmaa. Näissä on polttoaineella toimiva lisälämmitin, joka toimii varmaankin kylmemmillä keleillä. Yhdessä autossa tämä tankki oli täysin tyhjä.
Sähkö Volvo karahtaa keulasta herkästi hidastetöyssyyn myös peräpää ottaa osumaa ainakin linjalla 734 Korsossa vaikka varovaisesti ajaa. Leinelän liikenne ympyrässä keula raahaa asfalttiin myös herkästi, vai ottaako etupyörä lokariin kiinni.
Muuten aivan täydellisiä ajaa.
 
Eiköhän se Geely omista vain henkilöautopuolen. Volvon kuorkit ja linja-autot on ruotsalaisten omistuksessa edelleen.

Tiedä sitten kuinka ruotsalaisten. Korppikotkasijoittaja Christer Gardell myi noin kahdeksan prosentin osuutensa AB Volvosta (Kuorma- ja linja-autot ym) Geelylle. Ja tokkopa loppu omistus on pelkästään ruotsalaisilla.
 
Sähkö Volvon sisälämpötila on säädetty 13 asteeseen. Ohjaamoon tulee lämmintä muttei liian lämmintä ilmaa. Näissä on polttoaineella toimiva lisälämmitin, joka toimii varmaankin kylmemmillä keleillä. Yhdessä autossa tämä tankki oli täysin tyhjä.
Sähkö Volvo karahtaa keulasta herkästi hidastetöyssyyn myös peräpää ottaa osumaa ainakin linjalla 734 Korsossa vaikka varovaisesti ajaa. Leinelän liikenne ympyrässä keula raahaa asfalttiin myös herkästi, vai ottaako etupyörä lokariin kiinni.
Muuten aivan täydellisiä ajaa.

Se on lokari joka ottaa kiinni maahan. Tais olla jostai kovasta muovista tehty, niin sen takia kuullostaa aina ilkeeltä. Samaa mieltä oon kanssassi että nuo on aivan mahtavia ajaa.

---------- Viestit yhdistetty klo 00:58 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 00:52 ----------

Sähkö Volvojen tilanne:

Kaikki letku Volvot on nyt toimitettu HelBille ja ovat varikolla.

A2-Volvoista puuttuvat: 2220, ja 2226.

A1-Volvoista en nyt tarkalleen muista mitkä kaikki on toimitettu, mutta ns. viimeinen auto on varikolla eli 2261. Voin toki tehdä listan ja sitten tänne päivittää asiaa.

Kaikissa A1 ja A2 Volvoissa on YKV-alkuinen rekkkari. Letkuissa taas NMO.
 
En tiedä onko joku päivitys taas tullut linjakilpien ohjaus softaan, mutta ainakin näyttää toimivan taas hieman kömpelösti. Viime aikoina näkynyt taas paljon enemmän paperilappuja tuulilasissa. Huomasin myös yhdestä sähkövolvosta että jos ei ole kaksikielistä määränpäätä niin teksti häviää aina kun vaihtaa "takaisin" suomeksi, mutta linjanumero näkyy tästä huolimatta.
 
Huomasin myös yhdestä sähkövolvosta että jos ei ole kaksikielistä määränpäätä niin teksti häviää aina kun vaihtaa "takaisin" suomeksi, mutta linjanumero näkyy tästä huolimatta.

Tätä näkyy myös linjalla 30 Myyrmäessä siten, että vuorottelee "30" ja "30 Myyrmäki". Eli ruotsinkielinen määräpaikka ei näy ollenkaan.
 
Tätä näkyy myös linjalla 30 Myyrmäessä siten, että vuorottelee "30" ja "30 Myyrmäki". Eli ruotsinkielinen määräpaikka ei näy ollenkaan.

Mua ajoi äsken vastaan 212, jonka määränpää on sama sekä suomeksi että ruotsiksi. Välillä ilmestyi "Kauniala" ja välillä luki vain 212 reunassa. BYD #1398 oli autona.
 
Takaisin
Ylös