Uudet bussit, syksy 2022

Henkilöauton ratissa ei ole mutta linja-autolla ajaessa kyllä koska ryhmän 2 ajokorttiin vaaditaan tarpeeksi hyvä kuulo

Juu mulla on Airpods Pro napit joissa erinomainen vahvistettu läpikuuluvuus. Jos kuuntelen vaikka äänikirjaa hiljaisella, kuulen silti kaiken muunkin kuten matkustajien puheen, häläriajoneuvot jne.
Juoppolinjoilla pistän sitten vastamelun päälle ja musaa jos tarve on.
 
Juu mulla on Airpods Pro napit joissa erinomainen vahvistettu läpikuuluvuus. Jos kuuntelen vaikka äänikirjaa hiljaisella, kuulen silti kaiken muunkin kuten matkustajien puheen, häläriajoneuvot jne.
Juoppolinjoilla pistän sitten vastamelun päälle ja musaa jos tarve on.
Mä en kyllä vastameluja laittaisi kahdesta syystä. Ensinnäkin ison auton kuljettajalla tulee kuulo toimia lain mukaan ja toiseksi jos matkustamossa alkaa rähinä niin en voi kuulla sitä. Kuljettajan velvollisuuksiin kuuluu puuttua siihen

Tuo olisi aika mielenkiintoinen listaus: Mitkä ovat pahimpia "juoppolinjoja"? Itselleni tulee mieleen 560, 582 ja 146. 79N:llä en ole ikinä mennyt mutta arvelen menon olevan aika railakasta siellä päin myös.
560 on pahin, siellä on hieman kaikenlaista hullua kyydissä. Kieroon kasvanutta nuorisoa ja narkkareita. 582 on lähinnä pahin vain Bemböle-Espoon Keskus väli ja näiden kanssa pärjää kun vain on itse mukava, kiitosta tulee usein heiltä. Ovat vain tavallisia juoppoja. Jauhotullintieltä (tai Pellaksesta) tulevat ja sinne ne menevät. En tiedä sitten mikä siellä on
 
Viimeksi muokattu:
. Ovat vain tavallisia juoppoja. Jauhotullintieltä (tai Pellaksesta) tulevat ja sinne ne menevät. En tiedä sitten mikä siellä on

Pihlajarinteessä on kodittomien asumisyksikkö eli suomalaisittain juoppoparantola. Siitä nousi aikanaan aika iso haloo, kun rakensivat sen keskelle nimbyä pientaloaluetta. Olis kyllä minuakin ******anut jos naapuriin olisi noussut tuollainen.
 
Jos helb ei voita 560:n kilpailutusta niin tuskin on tulossa. Saa nyt nähdä.

Entäs jos Pohjolan liikenne voittaa kyseisen sopparin? minkähän merkkisiä haitareita he sitten hankkisivat? ite suhtaudun muutenkin hyvinkin myönteisesti nivelbussien tulevaisuuteen HSL-alueella ja olen muutenkin suuri nivelbussien kannattaja. Kun kerrankin menestyvät niin hyvin Ruotsissa, miksei menestyisi Suomessakin? uskon että sähkökäyttöisiä nivelbusseja tullaan vaatimaan tulevaisuudessakin uusissa runkolinjasoppareissa, kun ollaan nyt huomattu kuinka paljon luotettavampia ne ovat kuin joskus 20 vuotta taaksepäin.
 
kun ollaan nyt huomattu kuinka paljon luotettavampia ne ovat kuin joskus 20 vuotta taaksepäin.

Mitä tässä muka on ehditty huomata? Ei ainakaan uusien sähkönivelien luotettavuutta edes muutaman vuoden ikäisenä. Tietenkin se on huomattu, että myös sähkönivelet jäävät helposti po aikaisempien dieselnivelien lailla mäkeen talvikelillä.

Ja en edelleenkään osta myyttiä dieselnivelien erityisestä epäluotettavuudesta.
 
...
560 on pahin, siellä on hieman kaikenlaista hullua kyydissä. Kieroon kasvanutta nuorisoa ja narkkareita. 582 on lähinnä pahin vain Bemböle-Espoon Keskus väli ja näiden kanssa pärjää kun vain on itse mukava, kiitosta tulee usein heiltä. Ovat vain tavallisia juoppoja. Jauhotullintieltä (tai Pellaksesta) tulevat ja sinne ne menevät. En tiedä sitten mikä siellä on

Tiesithän että tänne verkkoon lausutusta mielipiteestä voi joutua samalla tavalla vastuuseen kuin muuallakin julkisuudessa esitetystä näkemyksestä. Kannattaa miettiä mitä täällä sanoo joukkoliikenteen asiakkaista.
 
Tiesithän että tänne verkkoon lausutusta mielipiteestä voi joutua samalla tavalla vastuuseen kuin muuallakin julkisuudessa esitetystä näkemyksestä. Kannattaa miettiä mitä täällä sanoo joukkoliikenteen asiakkaista.

Lopultakin joku veti "sananvastuun" tälläkin foorumilla esiin. Että voi joutua ihan vastuuseen!

Kerrotko, Salomaa, mihinkä vastuuseen ja millä perusteella noista kommenteista voisi joutua.
 
Entäs jos Pohjolan liikenne voittaa kyseisen sopparin? minkähän merkkisiä haitareita he sitten hankkisivat?

En tiedä, mutta kun katsoo tämän hetkisiä hankintoja niin yutongilta on tullut melkein kaikki pohjolan sähköbussit. Tosin yutongilta ei ole saatavilla nivelbussia tällä hetkellä niin ne pitäisi hankkia muualta. Ei se pois suljettua ole etteikö pohjola voisi niitä volvolta hankkia, mutta pidän muita vaihtoehtoja todennäköisempinä.
 
En tiedä, mutta kun katsoo tämän hetkisiä hankintoja niin yutongilta on tullut melkein kaikki pohjolan sähköbussit. Tosin yutongilta ei ole saatavilla nivelbussia tällä hetkellä niin ne pitäisi hankkia muualta. Ei se pois suljettua ole etteikö pohjola voisi niitä volvolta hankkia, mutta pidän muita vaihtoehtoja todennäköisempinä.

Ite pidän Volvoa ja VDL:ää todennäköisimpinä vaihtoehtoina mikäli PL voittaa. Onhan se VDL*Citea SLFA Electric kans ihan tyylikäs menopeli.
 
En tiedä, mutta kun katsoo tämän hetkisiä hankintoja niin yutongilta on tullut melkein kaikki pohjolan sähköbussit. Tosin yutongilta ei ole saatavilla nivelbussia tällä hetkellä niin ne pitäisi hankkia muualta. Ei se pois suljettua ole etteikö pohjola voisi niitä volvolta hankkia, mutta pidän muita vaihtoehtoja todennäköisempinä.

http://yutongeurobus.se/products/

Tuolla sivulla ainakin näkyy Yutongilla olevan nivelbussi nimeltä U18. Paikka määräksi on tosin listattu vain 39, joka ei vaatimuksia täytä.
 
Entäs jos Pohjolan liikenne voittaa kyseisen sopparin? minkähän merkkisiä haitareita he sitten hankkisivat? ite suhtaudun muutenkin hyvinkin myönteisesti nivelbussien tulevaisuuteen HSL-alueella ja olen muutenkin suuri nivelbussien kannattaja. Kun kerrankin menestyvät niin hyvin Ruotsissa, miksei menestyisi Suomessakin? uskon että sähkökäyttöisiä nivelbusseja tullaan vaatimaan tulevaisuudessakin uusissa runkolinjasoppareissa, kun ollaan nyt huomattu kuinka paljon luotettavampia ne ovat kuin joskus 20 vuotta taaksepäin.

Mitä on huomattu? Spekuloitko taas vaan?

Viime talvi oli kyllä lähinnä esimerkki kaikinpuolin siitä, että sähkönivelet ei sovellu juuri mihinkään.. Sillä ei ole merkitystä onko merkki Volvo, Scania, VDL, Yutong vai BYD, jos se vetää ainoastaan peräkärrystä, ongelmissa ollaan tällä tienhoidon nykyisellä tasolla.

Voisitko perustaa kirjoituksesi johonkin oikeaan faktaan, etkä puhua asioita tosiasioina joka kerta silloin kun innostuneena fanina jotain kohtaan päätät avata suusi asiaan liittyen?
 
Tiesithän että tänne verkkoon lausutusta mielipiteestä voi joutua samalla tavalla vastuuseen kuin muuallakin julkisuudessa esitetystä näkemyksestä. Kannattaa miettiä mitä täällä sanoo joukkoliikenteen asiakkaista.
Se että olen joskus ajanut linjaa 560 edellisessä työpaikassa niin ei estä ettenkö saisi kommentoida suoraan millaista asiakaskantaa siellä on. On tullut koettua kyynelkaasu, uhkailua, itsemurhayrityksiä hyppäämällä auton eteen ja auton kivitystä. Kaikki tämä vain Rastila-Vuosaari välillä. Vapaa-ajallani olen aivan vapaa kertomaan vaikka matkustajakokemuksistani linjalla 227 jonka kyydissä oli erittäin epämiellyttävä kokemus juuri tuon asuntolan asukkaiden takia. Se että olen ollut tai vaikkapa olisin kuljettaja ei muuta asiaa millään tavalla. Työnantajana Helsingin Bussiliikenne oli kaikenpäällin kuitenkin ihan hyvä. Kalusto oli aina siistissä kunnossa ja niillä oli mukava työskennellä
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös