Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-28/28

Viestiketju: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

  1. #16

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1109

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Ainakin linja 53 tuntuu kulkevan ihan tyhjänä, ainoastaan entisellä 51:n reittiosuudella on sentään jonkun verran ollu käyttäjiä.

  2. #17
    Salomaa avatar
    Liittynyt
    24.10.2007
    Viestejä
    2081

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TeemuBussitietäjä Näytä viesti
    Voisiko linjanumero olla 548 Malminkartano-Kaivoksela?
    Kylläpä vaan oli , asiaan oli perehtynyt Karosa

    http://jlf.fi/f12/7496-poistuneita-linjanumeroita/

  3. #18
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1261

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Ainakin linja 53 tuntuu kulkevan ihan tyhjänä, ainoastaan entisellä 51:n reittiosuudella on sentään jonkun verran ollu käyttäjiä.
    Itse kyydissä ollessa oli taas päinvastainen kokemus aamuysiltä Arabianrannan suuntaan, eli 51:n reittiä mentiin yksittäisten matkustajien kanssa ja vanhan 52:n osuudella oli huomattavasti enemmän porukkaa.

  4. #19

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1109

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Itse kyydissä ollessa oli taas päinvastainen kokemus aamuysiltä Arabianrannan suuntaan, eli 51:n reittiä mentiin yksittäisten matkustajien kanssa ja vanhan 52:n osuudella oli huomattavasti enemmän porukkaa.
    Itse on tullu mentyä molempiin suuntiin ja eniten nousijoita on ollu välillä Pitäjänmäen asema - Thalianaukio. Vähiten nousijoita on ollu erityisesti Maunulan ja Oulunkylän välisellä osuudella, Ogelin ja Arabian välillä korkeintaan ollu ehkä 3-5 matkustajaa.

  5. #20

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Kivenlahti
    Viestejä
    325

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    434, miksi tämä ylipäänsä on vieläkin olemassa eikä jo yhdistetty jonkun linjan kanssa?!

    533. Ajaa täysin samaa reittiä Kauniaisista eteenpäin 532 rinnalla. Järvenperä ei nyt ole niin iso joukkoliikenteen käyttöalue että sinne tarvisi erikseen viedä omalla linjalla väkeä kun pääseehän sieltä jo Leppävaaraan sekä Espooseen. Korvaava vaihtoehto 533 tilalle voisi olla 532K joka kulkisi kerran tunnissa nykyisen 533 reittiä. Reittioppaan mukaan ajankohtaa vaihdellen Omenaan vaihdollinen yhteys on aina vain ja ainoastaan 5 minuuttia hitaampi. Kauniaisista tulevat voivat mennä 549 Graniin ja siellä vaihtaa 532

  6. #21
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1261

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    434 oli muistaakseni jatkettuna Kivistön kaavarungossa Riipiläntien kautta Lapinkylän asemalle, eli se odottelee alueen laajentumista radan eteläpuolelle.

    532 loppuu ensi syksynä ja se yhdistyy linjaan 544, siten että Kivenlahdesta Suurpeltoon mennään suurinpiirtein 544 nykyistä reittiä ja siitä pohjoiseen 532:n reittiä Leppävaaraan. Kummankin linjan puuttuvat osat korvaa runkolinja 520. Kauniasista 549:llä tulojoille ei kai ole vaihtopysäkkiä Kehä II:n ja Turunväylän risteyksessä, josta voisi vaihtaa 520:lle.

    Lisäksi 533:n on jatkumassa Hyljelahteen korvaten 111:n hännän Matinkylästä.

  7. #22

    Liittynyt
    21.08.2016
    Sijainti
    Kivenlahti
    Viestejä
    325

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Kiitos tästä. En ole noin perehtynyt asiaan mutta kuulostaa jo paljon järkevämmältä! Vaikkakin ikävä niiden kannalta jotka Leppävaaraan matkustavat 544. Ei olekaan enää pikalinja moottoritietä ja kehiä pitkin

  8. #23

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1010

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    533 toimii Granissa lähinnä liityntälinjana asemalta Lipparantaan ja Järvenperään päin. Vuoroväli on kyllä aivan liian tiheä, siitä olen samaa mieltä.

  9. #24

    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    koti: Espoo/työ: Helsinki
    Viestejä
    5885

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut AnonyymiPseudonyymi Näytä viesti
    533 toimii Granissa lähinnä liityntälinjana asemalta Lipparantaan ja Järvenperään päin. Vuoroväli on kyllä aivan liian tiheä, siitä olen samaa mieltä.
    Ei ole liian tiheä!

    Sen jälkeen kun HSL karsi rajulla kädellä 321:n vuorotiheytttä Järvenperä-Elielinaukio niin 533 + juna on ainoa järkevä vaihtoehto enää.

    [EDIT:] Kauniaisten lukioiden opppilaat ovat toinen suuri 533:n käyttäjäryhmä.

    t. Rainer
    Viimeisin muokkaaja R.Silfverberg; Eilen kello 09:56.

  10. #25
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1261

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    533 kulki kai Vanhakartanoon asti ennen, mutta lyhennettiin Järvenperään jossain linjastouudistuksessa. Muistelisin, että Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien luonnoksessa se olisi ollut tarkoitus pidentää takaisin, mutta siitä luovuttiin jo ennen kuin 321 päätettiin säilyttää.

    434:sta vielä; Kävin vilkaisemassa Kivistön keskustan kaavarunkoa, ja siinä Keimolanmäestä tuleva linja kulkeekin puoleenväliin Kivistön ja Lapinkylän aseman väliä radan pohjoispuolella ja vasta sitten ylittää radan uutta yhteyttä ja tulee Lapinkylän asemalle radan eteläpuolta. Minulla on kuitenkin hämärä muistikuva, että koronanaikaisessa Kivistön asukastilasuudessa olisi kerrottu 434:n ensivaiheessa jatkuvat suoraan radan eteläpuolelle lähitulevaisuudessa, mutta en nyt löydä mitään sellaista aineistoa.
    Viimeisin muokkaaja Makke93; Eilen kello 10:02.

  11. #26

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1010

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    533 kulki kai Vanhakartanoon asti ennen, mutta lyhennettiin Järvenperään jossain linjastouudistuksessa.
    533 lyheni Järvenperään Länsimetron liityntälinjaston aloittaessa 3.1.2018. Samalla vuoroväli tiheni puolesta tunnista viiteentoista minuuttiin.

  12. #27

    Liittynyt
    11.05.2006
    Viestejä
    363

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut canis lupus Näytä viesti
    434, miksi tämä ylipäänsä on vieläkin olemassa eikä jo yhdistetty jonkun linjan kanssa?!

    533. Ajaa täysin samaa reittiä Kauniaisista eteenpäin 532 rinnalla. Järvenperä ei nyt ole niin iso joukkoliikenteen käyttöalue että sinne tarvisi erikseen viedä omalla linjalla väkeä kun pääseehän sieltä jo Leppävaaraan sekä Espooseen. Korvaava vaihtoehto 533 tilalle voisi olla 532K joka kulkisi kerran tunnissa nykyisen 533 reittiä. Reittioppaan mukaan ajankohtaa vaihdellen Omenaan vaihdollinen yhteys on aina vain ja ainoastaan 5 minuuttia hitaampi. Kauniaisista tulevat voivat mennä 549 Graniin ja siellä vaihtaa 532
    Siis ajaa samaa reittiä välin Nihtisilta - Matinkylä. 532 jatkaa Nihtisillasta Karamalmin kautta Leppävaaraan. Siis 532 ei mene Kauniaisiin. Kyllä 533 on hyvä lisä esimerkiksi Suurpellon ja Kauniaisten yhteyksiin. 532 ja 533 on tahdistettu keskenään, joten kyllä ton pitäisi toimia ihan hyvin.

  13. #28
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1072

    oletus Vs: Turhimmat linjat pääkaupunkiseudulla?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti

    532 loppuu ensi syksynä ja se yhdistyy linjaan 544, siten että Kivenlahdesta Suurpeltoon mennään suurinpiirtein 544 nykyistä reittiä ja siitä pohjoiseen 532:n reittiä Leppävaaraan. Kummankin linjan puuttuvat osat korvaa runkolinja 520. Kauniasista 549:llä tulojoille ei kai ole vaihtopysäkkiä Kehä II:n ja Turunväylän risteyksessä, josta voisi vaihtaa 520:lle.
    Myös 543 loppuu ja yhdistetään tuon 544 kanssa, jolloin myös sen vuoroväli tihenee ja alkaa viikonloput ajamaan. 544 tulee sitä myötä mainittu reittimuutos myös.
    Espoon Erikoistalousalue
    Arvoni ovat vihreitä, kun taivaalle puhaltaa musta savu. https://www.instagram.com/reel/CkToE...d=MDJmNzVkMjY= (herlevi motorsport)

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Nivelbussikyytiä pääkaupunkiseudulla elokuussa
    kirjoittanut Puolimatala foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 14.08.2017, 21:22
  2. Bongauspaikkoja pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut bernemi foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 25.06.2017, 15:02
  3. Asumisvalinnat ja joukkoliikenne pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut teme foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 451
    Viimeisin viesti: 02.09.2014, 01:53
  4. Kaukoliikenteen lähtöpaikkoja pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut tislauskolonni foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 05.10.2009, 15:14
  5. Joukkoliikenteen tuki pääkaupunkiseudulla
    kirjoittanut Resiina foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 20.07.2007, 18:01

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •