Sivu 5 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/111

Viestiketju: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

  1. #61

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3601

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    ...kokonaan kyljelle kaatuminen toki vähän harvinaisempaa.
    Tässäkin uskon erittäin vahvasti myötävaikuttaneen akkujen sijainti katolla, jolloin auton painopiste on ylhäällä. Erittäin todennäköistä että perinteinen dieselauto olisi ollut vain "vinossa" tien penkassa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut AnonyymiPseudonyymi Näytä viesti
    Yksi matkustaja loukkaantui. Oltaisiinkohan henkilövahingoilta vältytty jos alla ei olisikaan ollut Kiinan ihme vaan turvallinen Volvo?
    En oikein ymmärrä tätä haukkumista "kiinan ihmeitä" kohtaan. Voin sanoa et nuo Yutongit tuntuvat linja-autoilta. Parhailta mitä on tullut ajettua. Parempia ja mukavampia kuin "turvalliset Volvot".
    Viimeisin muokkaaja zige94; 21.01.2022 kello 17:42.

  2. #62

    Liittynyt
    18.04.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    514

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    21.1 Sinistä väriä rungolla

    HelB 1002, 1003 ja 4 / 550

  3. #63

    Liittynyt
    01.02.2019
    Viestejä
    17

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    En oikein ymmärrä tätä haukkumista "kiinan ihmeitä" kohtaan.
    Uusien ja ymmärtämättömien asioiden pelkäämistä

  4. #64

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    838

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JT Näytä viesti
    Yhteentörmäysten osalta varmasti kaikki tiedämme mikä on lopputulos kun ajoneuvoyhdistelmä huonosti sidottuine paperirullineen puskee linja-auton tuulilasista sisään.
    Viitannet Konginkankaan onnettomuuteen. Jos kuljetusyksikkö, tässä tapauksessa täysperävaunu, menee törmäyksessä päreiksi, niin kappaletavarakuorma jatkaa matkaansa siihen suuntaan mikä sillä oli törmäyksen sattuessa. Ja kun kuormansidontahihnojen kiinnityskohdat irtoavat, hyvinkin varmistettu kappaletavarakuorma muuttuu irtotavaraksi. Jos törmäyksen toinen osapuoli olisi ollut esim lavettirekka, olisi (teräs)ketjuilla kiinnitetty maansiirtokone luultavasti pysynyt samoilla sijoillaan, mutta perävaunu olisi uponnut syvemmälle bussiin. En nyt jaksa lukea tuon Konginkankaan onnettomuuden tutkintaselostusta. Muistaakseni siinä todetaan, että Viitasaarella perävaunun niiden vaihdossa saanut kuljettaja ei pystynyt toteamaan kuorman varmistuksen tilannetta ja se ei ollut paras mahdollinen.

  5. #65

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    24.1.

    NF #944 / 549 (Volvo 8900LE facelift -teli)

  6. #66

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Inkoo
    Viestejä
    634

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    En oikein ymmärrä tätä haukkumista "kiinan ihmeitä" kohtaan. Voin sanoa et nuo Yutongit tuntuvat linja-autoilta. Parhailta mitä on tullut ajettua. Parempia ja mukavampia kuin "turvalliset Volvot".
    En kyllä minäkään matkustajana ymmärrä miksi niitä dissataan kun eihän niissä ole ymmärtääkseni ollut mitään sen suurempia ongelmia kuin muissakaan busseissa. Mun mielest ne Pohjolan liikenteen sähkö-Yutongit ovat oikein mukavia autoja matkustaa, ja ite matkustan kyllä ehdottomasti mielummin sellaisella kuin vaikka VDL:llä tai Scania Suburbanilla.

    Toisin oli tilanne vaikka jo edesmenneen Westendin Linjan dieselkäyttöisillä Golden Dragoneilla, joissa oli ollut alusta lähtien useita eri ongelmia, enkä yhtään ihmettele miksei ne saaneet sen suurempaa menestystä HSL-alueella (ite muistan spekuloineeni että PL:n elokuussa 2012 tulevat uudet bussit oisivat olleet Golden Dragoneita mut eipä olleet vaan Volvoja). Mun mielest nimitys ”Kiinan ihme” sopii paremmin kun puhutaan Wessun lohikäärmeistä koska ne oli kyllä aikamoisia Kiinan ihmeitä rehellisesti sanottuna ja ymmärrän miksei kellään ole niitä ikävä.

    Mä en ainakaan matkustajana näe PL:n Yutongeissa mitään, mikä tois mieleen Westendin Linjan Golden Dragonit, en pätkissä enkä teleissäkään. Matkustusmukavuudeltaan Yutong E15 on kyl ihan erilainen bussi kuin Golden Dragon…

  7. #67

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    182

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Edesmennyt HelB 411 on näköjään saanut hieman väriä kylkeen. Seisoo siis edelleenkin konalassa. Ei taida olla enään yksityisen henkilön omistuksessa?

  8. #68

    Liittynyt
    16.02.2018
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    37

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wreith Näytä viesti
    Edesmennyt HelB 411 on näköjään saanut hieman väriä kylkeen. Seisoo siis edelleenkin konalassa. Ei taida olla enään yksityisen henkilön omistuksessa?
    Onko jossain päin somea kuvaa vai onko pelkkä näköhavainto?

  9. #69

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    429

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    24.1.
    PL 476/831 (tutkan ajanut tuon paketin linjoja perjantaista alkaen)

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    En kyllä minäkään matkustajana ymmärrä miksi niitä dissataan kun eihän niissä ole ymmärtääkseni ollut mitään sen suurempia ongelmia kuin muissakaan busseissa. Mun mielest ne Pohjolan liikenteen sähkö-Yutongit ovat oikein mukavia autoja matkustaa, ja ite matkustan kyllä ehdottomasti mielummin sellaisella kuin vaikka VDL:llä tai Scania Suburbanilla.

    Toisin oli tilanne vaikka jo edesmenneen Westendin Linjan dieselkäyttöisillä Golden Dragoneilla, joissa oli ollut alusta lähtien useita eri ongelmia, enkä yhtään ihmettele miksei ne saaneet sen suurempaa menestystä HSL-alueella (ite muistan spekuloineeni että PL:n elokuussa 2012 tulevat uudet bussit oisivat olleet Golden Dragoneita mut eipä olleet vaan Volvoja). Mun mielest nimitys ”Kiinan ihme” sopii paremmin kun puhutaan Wessun lohikäärmeistä koska ne oli kyllä aikamoisia Kiinan ihmeitä rehellisesti sanottuna ja ymmärrän miksei kellään ole niitä ikävä.

    Mä en ainakaan matkustajana näe PL:n Yutongeissa mitään, mikä tois mieleen Westendin Linjan Golden Dragonit, en pätkissä enkä teleissäkään. Matkustusmukavuudeltaan Yutong E15 on kyl ihan erilainen bussi kuin Golden Dragon…
    Taitaa olla vain denialismia. Jotkut eivät suostu jostain syystä hyväksymään, että Kiina on nykyään teknologiassa – ja liikennevälineissä – edelläkävijöiden joukossa. Kehitys on tosiaan ollut aikamoista, jos vertaa noin 15-vuotiasta kiinalaista bussia näihin Yutongeihin. Ei Yutongeja olisi kuitenkaan hankittu niin paljon, jos ne eivät olisi vähintään yhtä hyviä kuin vastaavat eurooppalaiset bussit.

  10. #70

    Liittynyt
    22.06.2021
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    113

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    24.1.

    PL 752/133 (2009-mallinen Iveco Irisbus Crossway LE)

  11. #71
    tkp
    tkp on nyt kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1181

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Sipoossa merkittiin bussien pysähtymispaikat tien laitaan. Samalla vaivalla olisi luullut laittavan oikeat liikennemerkit

    https://www.aktlehti.fi/tyoelama/pys...ja-paanvaivaa/

  12. #72
    Karosa avatar
    Liittynyt
    17.10.2011
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    2767

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Sipoossa merkittiin bussien pysähtymispaikat tien laitaan. Samalla vaivalla olisi luullut laittavan oikeat liikennemerkit

    https://www.aktlehti.fi/tyoelama/pys...ja-paanvaivaa/
    Vaan linja-autopysäkin virallista merkkiä ei voi asettaa tielle, mikäli pysäkin edellyttämät vaatimukset eivät täyty.

  13. #73

    Liittynyt
    25.08.2019
    Viestejä
    182

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Anonymous Näytä viesti
    Onko jossain päin somea kuvaa vai onko pelkkä näköhavainto?
    Näköhavainto vain

  14. #74

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Inkoo
    Viestejä
    634

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Wreith Näytä viesti
    Näköhavainto vain
    Oliko autossa vielä Helb-tekstit ja numero 411 esillä? jos oli niin mielenkiintoista nähdä mitä sille tapahtuu sinä päivänä kun Helb on hankkinut runsaasti uusia autoja ja päässyt jo numeroon 411, eli samaan numeroon kuin missä toi Ikarus on ollut. Toki tähän on vielä sen verran aikaa ennen kuin Helb pääsee numeroimaan uutta kalustoaan 400-sarjaan ja 411:aan, kesällä pääsee ilmeisesti vasta 90:n rajoille uskoisin… 🤔

  15. #75

    Liittynyt
    17.06.2020
    Sijainti
    Itä-Helsinki
    Viestejä
    429

    oletus Vs: Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2022

    25.1.

    HelB 611/97V

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2016
    kirjoittanut JT foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 144
    Viimeisin viesti: 30.01.2016, 15:45
  2. Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2014
    kirjoittanut Karosa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 309
    Viimeisin viesti: 01.02.2014, 00:41
  3. Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2012
    kirjoittanut wade foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 193
    Viimeisin viesti: 18.02.2012, 18:27
  4. Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2010
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 165
    Viimeisin viesti: 02.02.2010, 11:58
  5. Havaintoja YTV-alueelta - tammikuu 2007
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 187
    Viimeisin viesti: 31.01.2007, 19:31

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •