Sivu 5 / 8 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/106

Viestiketju: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

  1. #61

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    362

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Tuon suunnitelman mukaan lähiaikoina Louhelan aseman kohdalla tehdään tietöitä tai ensimmäisenä uuden linjaston mukaisena ajopäivänä on monesta bussista katto painunut sisään.
    Mielenkiintoisia kyllä nuo 452:n ja 453:n uudet reitit. Alkuperäisessä suunnitelmassahan ne olisivat ajaneet Hämeenlinnanväylältä suoraan asemalle (452 Myyrmäen ja 453 Martinlaakson) ja jääneet sinne. Uudessa suunnitelmassa ne sitten tekevätkin nykyisiä reittejä pidemmät lenkit.

  2. #62
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    531

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Tuon suunnitelman mukaan lähiaikoina Louhelan aseman kohdalla tehdään tietöitä tai ensimmäisenä uuden linjaston mukaisena ajopäivänä on monesta bussista katto painunut sisään. Painovihrekin taitaa olla kun linja 632 kurvailee Varistossa...
    Onhan siitä Uomatien rautatiesillan ali aikoinaan ajettukin busseilla (suurin sallittu korkeus 3,1 m). Vielä talvella 1990-91 siitä ajoivat linjat v86, 510 ja 511. Syksyllä 1994 siitä ei enää ajettu.
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  3. #63
    MCW
    MCW ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    01.07.2005
    Viestejä
    130

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    Siihen aikaan korkeusrajoitus oli 3.2m

  4. #64
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    Uomatien alikulun syvennys on Vantaan investointiohjelmassa vuonna 2010.

    Suunnitelmassa on muitakin tietöitä edellyttäviä linjastomuutoksia: v30 on piirretty menemään suoraan Varistosta Raappavuorentielle, v53 menee Kivistössä vielä olematonta Tikkurilantien pätkää pitkin, v62 ja v68 menevät Tikkurilan pohjoispuolella pääradan ali puuttuvaa Valkoisenlähteentien osuutta pitkin, v65 menee Hiekkaharjun pohjoispuolella peltoa pitkin, Ilolan bussit koukkaavat vielä rakenteilla olevan alueen kautta ja 733 menee suoraan Koivukylänväylältä Päiväkummun päätepysäkille.

  5. #65
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nakkiputka Näytä viesti
    Onhan siitä Uomatien rautatiesillan ali aikoinaan ajettukin busseilla (suurin sallittu korkeus 3,1 m). Vielä talvella 1990-91 siitä ajoivat linjat v86, 510 ja 511. Syksyllä 1994 siitä ei enää ajettu.
    On tuo silta aiheuttanut harmeja ennenkin. Muistaakseni Espoon Auton ajaessa linjaa 510 Wiima K-200:t ja toki M-200:t sekä tietenkin niiden edeltäjät pylly-Wiima M-68:t menivät sillan ali huoletta mutta jos jollekin lähdölle joutuikin laittamaan jonkun tilausajoauton (lähinnä Wiima M-353 -korisen), niin silloin ajettiinkin nykyistä reittiä!
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  6. #66
    Ajomestari avatar
    Liittynyt
    05.11.2006
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    On tuo silta aiheuttanut harmeja ennenkin. Muistaakseni Espoon Auton ajaessa linjaa 510 Wiima K-200:t ja toki M-200:t sekä tietenkin niiden edeltäjät pylly-Wiima M-68:t menivät sillan ali huoletta mutta jos jollekin lähdölle joutuikin laittamaan jonkun tilausajoauton (lähinnä Wiima M-353 -korisen), niin silloin ajettiinkin nykyistä reittiä!
    Myös linjaa S611 ei voinut ajaa talvella lahti 400 autolla, kesällä kylläkin. Talvella kun oli lunta ja jäätä olisi katto ottanut kiinni tuusulanväylää alittavaan siltaan ylästöntiellä. Että näin lähilinjojen aikaan

  7. #67
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vantaan linjastosuunnitelma 2008-2013

    Nyt tuo uudistettu suunnitelma näkyy myös YTV:n sivustolla
    http://www.ytv.fi/FIN/liikenne/uudet...to/etusivu.htm
    Aluekartat puuttuvat tällä hetkellä kyseiseltä sivustolta, siellä on vain linjakohtaiset kartat.
    http://jlf.fi/f12/1666-vantaan-linja...html#post41540
    Minua eniten ihmetyttää linjan 633 katkaiseminen Hakaniemeen 8/2009 alkaen

    ps pitäisiköhän tuo ketjun nimi muuttaa koska tämä suunnitelma ulottuu vuoteen 2013 ati sitten käynnistää ihan uusiketju tätä uudempaa suunnitelmaa käsittelemään
    Vantaan linjastosuunnitelma 2008-2013

  8. #68
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2008-2013

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Resiina Näytä viesti
    Minua eniten ihmetyttää linjan 633 katkaiseminen Hakaniemeen 8/2009 alkaen
    Linjalla 633 on varmasti sama tilanne kuin useilla muillakin säteittäisillä seutulinjoilla. Merkittävä osa matkustajista matkustaa esimerkiksi Mäkelänkadun varrelle ja Kurviin. Keravalta ja Saviolta Helsingin keskustaan matkustetaan pääasiassa junalla ja Vallinojaltakin porukkaa halutaan varmasti ohjata kulkemaan junalla Korsosta, mikä ruuhka-aikoina varmasti onkin nopeampi vaihtoehto. Lisäksi Rautatientori - Hakaniemi -välillä on niin tiheästi muuta liikennettä, että 633:n matkustajille ei ole suuri vaiva kulkea tätä väliä jollain muulla linjalla.

    Yhtenä merkittävänä tekijänä 633:n kohdalla voi olla myös se, että sen kierrosaika on ainakin arkena melko tiukka. Reitin lyhentäminen Hakaniemeen tuo aikatauluun noin 3-5 minuuttia lisää pelivaraa. Tällöin ruuhka-aikaankin lienee mahdollista ajaa kahden tunnin kierroksia, samoin iltaisin ja sunnuntaisin pystyttäneen ajamaan Sorsakorpeen jatkuvaa A-reittiä kahden tunnin kierroksin.
    Viimeisin muokkaaja Miska; 22.01.2008 kello 20:36.

  9. #69
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    73

    oletus 633 vain Hakaniemeen

    Lisäksi Rautatientori on niin täynnä että jokainen pienikin liikenteen vähennys on hyvästä.

  10. #70
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6000

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    YTV:n hallitus käsittelee perjantaina päivitettyä suunnitelmaa.

  11. #71
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    En kyllä jaksa ymmärtää, ketä palvelevat tuon suunnitelman tunnin välein kulkevat seutulinjat. Kyllä linjan pitää kulkea vähintään puolen tunnin välein, jos kuvitellaan jonkun sitä käyttävän.

    Ja kyllä tässä nyt vahvasti kuvitellaan, että kaikki haluavat vain Helsingin keskustaan.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  12. #72
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Vantaan linjastosuunnitelma 2007-2011

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    En kyllä jaksa ymmärtää, ketä palvelevat tuon suunnitelman tunnin välein kulkevat seutulinjat. Kyllä linjan pitää kulkea vähintään puolen tunnin välein, jos kuvitellaan jonkun sitä käyttävän.
    Linjat 611, 623 ja 633 esimerkkeinä kulkevat nykyäänkin tunnin välein ruuhkan ulkopuolella ja kyllä niillä käyttäjiä on. Peruspalvelu on liityntäbussi junalle ja jatko junalla. Seutulinja on lisätarjontaa, joka täydentää tiheitä vaihdollisia yhteyksiä harvemmin kulkevana vaihdottomana yhteytenä. Tällaisena se sopii hyvin kiireettömämmälle kulkijalle, joka ei ehkä tunne kovin hyvin joukkoliikenneverkostoa ja tahtoo vain päästä helposti ja ehkä vähän hitaammin perille. Ruuhka-aikaan puolen tunnin vuoroväli on perusteltu, jotta työmatkoille löytyisi hyvä aikataulu. Tosin ruuhka-aikaan pitkien seutulinjojen matka-ajat venyvät pahoin ruuhkien takia.

    Mitenkähän hyvin linjaston suunnittelu on kaikenkaikkiaan tehty? Minusta tuntuu, että onkohan sitä mietitty ihan loppuun asti. Kehä III:n varrella tarjontaa on aika vähän etenkin Kehä III:n pohjoispuolella. Tarjonta on keskitetty eteläpuolelle ja pohjoispuolelta eteläpuolelle on aika pitkä matka. Lisäksi alun perin Malminiityn kerrostaloalueelta ei ollut lainkaan säteittäistä yhteyttä keskustaan. Lähetin ehdotuksen linjan 611 kierrättämisestä Uusiniityntien kautta palvelun parantamiseksi ja ihme kyllä, se on nyt tuolla luonnoksessakin! Kuinka monta muuta vastaavaa helposti paikattavaa puutetta tuolla onkaan, josta kukaan ei ole huomannut mainita, mutta jotka hankaloittaisivat matkustamista selvästi toteutuessaan?
    Yöbussissa on tunnelmaa

  13. #73
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2949

    oletus Vs: Bussi-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kolli Näytä viesti
    Se on Vantaan kaupungin sivuilta...
    Sinänsä ristiriitaista, että Vantaan sivuilla on Jokerin menestyskonsepti, mutta heidän kaupungissa ratkaisuna oli paskoa oma superlinjansa kahdeksi linjaksi V61 ja V62.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 07.10.2008 kello 04:33. Syy: siirretty toiseen viestiketjuun
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  14. #74
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Bussi-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Sinänsä ristiriitaista, että Vantaan sivuilla on Jokerin menestyskonsepti, mutta heidän kaupungissa ratkaisuna oli paskoa oma superlinjansa kahdeksi linjaksi V61 ja V62.
    Pääosa matkustajista joka tapauksessa vaihtui Tikkurilan asemalla, joten linjan läpiajosta ei ollut suurta hyötyä. Ongelmat Mellunmäen suunnalla vaikuttivat lentomatkustajien pääsyyn kentälle ja päinvastoin. Paras olisi rakentaa reitti pikaraitiotieksi, jos minulta kysytään. Tällöin näitä viivästyksiä ei olisi näin paljoa ja reitti voisi olla yhtenäinen.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  15. #75
    Max
    Max ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    26.08.2008
    Viestejä
    1001

    oletus Vs: Bussi-Jokeri

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim Näytä viesti
    Paras olisi rakentaa reitti pikaraitiotieksi, jos minulta kysytään. Tällöin näitä viivästyksiä ei olisi näin paljoa ja reitti voisi olla yhtenäinen.
    Oi kunpa samalla saataisiin edes muutama mutka ja kääntyminen pois reitiltä. Valitettava tosiasia on, että meiltä Jokiniemestä matka lentokentälle kestää autolla max 10 min ja bussilla 25-30 min; Mellunmäen suhteen tilanne on suunnilleen sama, mutta sinne on tuskin milloinkaan asiaa. Linjan katkaiseminen on auttanut ainakin siihen, että aikatauluun voi edes yrittää vähän luottaa, aikaisemmin se oli turhaa.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.01.2011, 15:30
  2. HSL: Vantaan bussilinjojen 62, 69 ja 562 reittimuutos voimaan vasta vuonna 2011
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 20.08.2010, 11:10
  3. Vantaan Liikenne Oy
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 05.10.2009, 17:42
  4. Vantaan linjamuutokset 13.8.2006
    kirjoittanut bussijussivantaa foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 4
    Viimeisin viesti: 29.07.2006, 00:06
  5. Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 03.05.2006, 16:13

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •