Rupeekohan näiden vanhojen ei-Euro6-päästöisten VDL:ien aika olla vihdoin ja viimein ohi?
Nobinoilla 831, 856 ja 857 on ajoneuvoliikennerekisterissä luovutusilmoitus.
Rupeekohan näiden vanhojen ei-Euro6-päästöisten VDL:ien aika olla vihdoin ja viimein ohi?
HelB 622 ollut ajossa viimeksi 1.2.2022
HelB 627 ollut ajossa viimeksi 2.2.2022
HelB 722 ollut ajossa viimeksi 19.1.2022
HelB 740 ollut ajossa viimeksi 24.2.2022
HelB 911 ollut ajossa viimeksi 14.2.2022
HelB 1016 ollut ajossa viimeksi 4.2.2022
HelB 1202 ollut ajossa viimeksi 11.1.2022
Pohdiskelen vain että onko autoja vain liikaa vai sitä mukaa kun auto hajoaa nii ei enää korjata?
HelB 722 on havaintojen mukaan ollut talvilomasta lähtien ihan normaalisti linjalla, ei vaan näy tutkassa. Tänään, tai no torstaina näin sen linjalla 717 ja selvitin, että oli kokopäivävuorossa. Muuten olen nähnyt silloin tällöin ohimennen ajamassa ruuhkavuoroja tai mm. Itä-Helsingin yölinjoja.
Kyllä niitä korjataan, mutta kun Ojangon korjaamotilat on suht pienet...
1016 taisin nähdä pari kertaa viime viikolla linjoilla. 911 tais olla yks noista jossa lagaa tutka. 1202 on seissyt omalla ruudullaan 11.1 asti. 622 on taas ollut aika pitkään "korjaamo rivillä" eli on ilmeisesti rikki tai sitten odottaa osia. 627 näin viime viikolla siirtyneen korjaamoon jos oikein näin ja muistan. Tiedän tämän sillä siis ajan HelBille Ojangon varikolta.
Linja-auton kuljettaja.
Helsingin Bussiliikenteen, Ojangon varikolta.
HelB:n tämänhetkinen kalustotilanne on varmastikin monen asian summa. Itse ajattelen, että oli ihan odotettavissa, että raskaan päiväsuoritteen ajaminen elinkaarensa lopussa olevalla väliaikaiskalustolla tulee vähitellen näkymään suurempana vara-autotarpeena. Kuluneen talvet olosuhteet ovat käsittääkseni olleet poikkeuksellisen hankalat. Esimerkiksi katujen heikon kunnon aiheuttama tärinä ja asfalttiin syöpyneet montut ovat voineet aiheuttaa kalustolle poikkeuksellisen paljon vikoja.
Ojangon varikon korjaamotilojen mitoituksessa lähtökohtana on ollut, että ainakin osa kalustosta todennäköisesti olisi huoltosopimuksella, jolloin osa korjauksista tehtäisiin esimerkiksi maahantuojan korjaamolla. HSL kävi jo Ojangon varikon suunnitteluvaiheessa vuoropuhelua liikennöitsijöiden kanssa mm. korjaamotilojen mitoituksesta ja varustelusta. Sähköbussit tulevat todennäköisesti elokuusta lähtien vähentämään huomattavasti korjaamotilojen tarvetta.
Mitä tulee noihin vanhimpiin väliaikaisautoihin, niin niihin tuskin tehdään enää tässä vaiheessa mitään isompia korjauksia, kun ajot loppuvat muutaman kuukauden päästä.
NF #892 on föliytynyt. Lähde: VM1-kuvasivusto.
https://vm1.1g.fi/kuvat/2022/Toukokuu/IMG_8243.jpg
Viimeisin muokkaaja JT; 12.05.2022 kello 20:34.
PL 239, 631, 632, 646 ovat saanet Nysse-värit ylleen, Nämäkin poistuvat HSL-alueelta.
Eli manselaiset saa nyt VDL:iä dieselvarakalustoksi. Ite oisin kyllä kuvitellut että sinne lähtis Volvo 8900LE:itä sekä vanhanmallisia Ivecoja, mut ei noi SLE- ja XLE-VDL:tkään hassumpia ole.
---------- Viestit yhdistetty klo 16:17 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:15 ----------
Onko Turun Nobina tarvinnut lisää dieseleitä?
---------- Viestit yhdistetty klo 16:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:17 ----------
Veikkaanpa että koko sarja lähtee Manseen.
Nobinalla on kalustopulaa,niin siirtävät autonsa Turkuun tai Viroon romuksi(Poistuneet).Säfflet vielä Elokuuhun asti käytössä,kun ei oo mitään järkeä ennen kun ne Uudet BYD B15 telit tulee Herttoniemen liityntälinjoille Elokuussa 2022.Turussa on jotain kalustopulaa kun sinne siirrellään autoja niin paljon.Pakko sanoa että Föli-väritys pukee noita Nobinan 8900LE-telejä.😋
Linkkibussit/havainnot omaan ketjuunsa http://jlf.fi/f12/16705-linkkibussit...-liikenteessa/
Onko Turun Nobina tarvinnut lisää dieseleitä?
---------- Viestit yhdistetty klo 16:19 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 16:17 ----------
Ajoivat yhden niistä 8500LE lunastukseen.
Linkkibussit/havainnot omaan ketjuunsa http://jlf.fi/f12/16705-linkkibussit...-liikenteessa/