Kalustopoistoja 2022

Yhteensä 6 kpl (GKN-313, GKN-316, GKN-317, GKN-318, GKN-319 ja GKN-320). TKL:n hankintapäätös

Ja aamutokkurossa teinkin nopeasti hätäisen listauksen noin kvartaalitasolla numeroista, jotka käytössä ja vapaana https://bussikirjasto.fi/TKLnumerot.pdf
Eli eiköhän nämä ole sitten #7, #13, #14, #15, #16 ja #17. Ja viiden ensimmäisen osalta numero kierrätetään 10 vuoden aikana jo kolmatta kertaa

Asian tiimoilta varmaan jatketaankin sitten Tampereen ketjuissa.
 
Ja aamutokkurossa teinkin nopeasti hätäisen listauksen noin kvartaalitasolla numeroista, jotka käytössä ja vapaana https://bussikirjasto.fi/TKLnumerot.pdf
Eli eiköhän nämä ole sitten #7, #13, #14, #15, #16 ja #17. Ja viiden ensimmäisen osalta numero kierrätetään 10 vuoden aikana jo kolmatta kertaa

Asian tiimoilta varmaan jatketaankin sitten Tampereen ketjuissa.
Kyllä, täysin oikein meni. 813 -> 7, 816 -> 13, 817 -> 14, 818 -> 15, 819 -> 16 ja 820 ->17
 
Joukko viime vuoden loppupuolella viimeksi linjalla olleita Pohjolan Liikenteen busseja on saanut ajoneuvoliikennerekisteriin luovutusilmoituksen: 768, 776, 870 ja 875 - 877.
 
Myös Pohjolan Liikenteen Ivecoilla 737, 761 ja 769 on nyt luovutusilmoitus ajoneuvoliikennerekisterissä.
 
Myös Pohjolan Liikenteen Ivecoilla 737, 761 ja 769 on nyt luovutusilmoitus ajoneuvoliikennerekisterissä.

Siihen päättyi sitten Irisbus-Ivecojen tarina HSL-alueella. Nyt joutuu sitten lähtemään Nurmijärvelle ja ottaa mukaan käteistä mikäli vanhanmallisen Ivecon kyytiin vielä haluaa. Nyt on sit HSL-alueella enää uudenmallisia Ivecoja jäljellä, onneksi ees niitä. Vanhanmalliset "delfiini-Ivecot" olivat kyllä hyviä autoja matkustaa, jotenkin niiden kyydissä oli se fiilis jossain määrin samanlainen kuin vaikka legendaarisessa Carrus city L:ssä ja muissa saman kauden katureissa. Onneks Korsisaarella on vielä vanhanmallisia Crossareita ajossa, ja uskoisin että pysyvät vielä vuosia kuten monet muutkin Korsisaaren autot.
 
Siihen päättyi sitten Irisbus-Ivecojen tarina HSL-alueella. Nyt joutuu sitten lähtemään Nurmijärvelle ja ottaa mukaan käteistä mikäli vanhanmallisen Ivecon kyytiin vielä haluaa. Nyt on sit HSL-alueella enää uudenmallisia Ivecoja jäljellä, onneksi ees niitä. Vanhanmalliset "delfiini-Ivecot" olivat kyllä hyviä autoja matkustaa, jotenkin niiden kyydissä oli se fiilis jossain määrin samanlainen kuin vaikka legendaarisessa Carrus city L:ssä ja muissa saman kauden katureissa. Onneks Korsisaarella on vielä vanhanmallisia Crossareita ajossa, ja uskoisin että pysyvät vielä vuosia kuten monet muutkin Korsisaaren autot.

Korsisaarella on ihan sovellus josta saat Korsisaaren kertalipun (6.50€) tai Nurmijärven sisäisen lipun (4.50€).

Eipä Nurmijärvellä ole montaa kertaa tullut vanhoja Ivecoja vastaan joten eiköhän niitä käytetä vain kouluvuoroissa ja vara-autoina jos edes niissä.
 
Nobina on saanut nähtävästi myytyä viimeiset myynnissä olleet EEV-VDL:nsä. 858:lla ja 886 - 889:llä on ajoneuvoliikennerekisterissä luovutusilmoitus. Linjallahan noi eivät ole olleet sitten viime elokuun.
 
Takaisin
Ylös