Kalustopoistoja 2022

Vuodesta toiseen Porvoo jatkaa Suomen ykkösenä vanhojen bussien loppusijoituspaikkana, kunnes romiksella on tilaa.
Nythän sinne tuli Pohjolan Liikenteen vanhoja busseja usiampi, joten tilanne paranee entistäkin enemmän. Ja kun kalusto koostuu pääosin oikean merkkisistä busseista, on tilanne ihan kelvollinen tällä hetkellä ja syyskauden alkaessa.
 
Nythän sinne tuli Pohjolan Liikenteen vanhoja busseja usiampi, joten tilanne paranee entistäkin enemmän. Ja kun kalusto koostuu pääosin oikean merkkisistä busseista, on tilanne ihan kelvollinen tällä hetkellä ja syyskauden alkaessa.

Eihän Porvoossa juuri muuta ole kuin Volvoa, nuo nnrjalaisten 8700:ien sisruksiakin Forsblomilla on 3 kpl muiden Volvojen jatkona, Erikssonillakin pelkkää Volvoa, ja Kymen Charterillakin samanlaisia.
 
Nythän sinne tuli Pohjolan Liikenteen vanhoja busseja usiampi, joten tilanne paranee entistäkin enemmän. Ja kun kalusto koostuu pääosin oikean merkkisistä busseista, on tilanne ihan kelvollinen tällä hetkellä ja syyskauden alkaessa.

Onko Porvoon Liikenne siis ostanut käytettyä kalustoa Pohjolan liikenteeltä? mitä?
 
HelB 1108, on nyt Porvoon Liikenne 31. Voi olla joku väliaikanen siirto kun autoa ei maalattu valkoiseksi ja sitten teipattu BT:n logot yms. Vaan väriksi jäi HelBin siniset värit.

Lisään tähän vielä: 1107 (= BT 30), sekä 1109 (= BT 32) ja 1110 (= BT 33)

Elikkäs, 1107-1110 on saaneet Porvoon Liikenteen logot allensa.

BT 30, ex 1107
BT 31, ex 1108
BT 32, ex 1109
BT 33, ex 1110
 
Lisään tähän vielä: 1107 (= BT 30), sekä 1109 (= BT 32) ja 1110 (= BT 33)

Elikkäs, 1107-1110 on saaneet Porvoon Liikenteen logot allensa.

BT 30, ex 1107
BT 31, ex 1108
BT 32, ex 1109
BT 33, ex 1110
Onkohan Helbillä kaikille scaloille enää hommia muutenkaan? Tämä ihan sitäkin silmällä pitäen, että Ouluunkin tarvitaan kalustoa, ja ensisijaisesti apupyörillä varustettua sellaista... Että jos näistä 2010...2011 -sarjoista poistetaan ja siirretään muualle tienaamaan.
 
Ketju ei ehkä sopivin, mutta HSL-värinen Volvo 8900 järjestysnumerolla 799 tuli tiellä 3 vastaan Hämeenlinnassa kaupungin kohdalla, hieman kauppakeskus Goodmanista Tampereelle päin. Itse olin siirtymässä moottoritieltä Eureninkadulle, joten en pystynyt katsomaan tuon enempää mitään yksityiskohtia. Ajankohta oli siis 8.8.2022 hieman ennen klo 15.
 
Ketju ei ehkä sopivin, mutta HSL-värinen Volvo 8900 järjestysnumerolla 799 tuli tiellä 3 vastaan Hämeenlinnassa kaupungin kohdalla, hieman kauppakeskus Goodmanista Tampereelle päin. Itse olin siirtymässä moottoritieltä Eureninkadulle, joten en pystynyt katsomaan tuon enempää mitään yksityiskohtia. Ajankohta oli siis 8.8.2022 hieman ennen klo 15.

Kenties Nobina 799 eli vuoden 2012 B7RLE-alustainen yksilö. Muilla liikennöitsijöillä ei taida tuolla numerolla HSL-väristä Volvoa olla. Nobinalle tulee nyt runsaasti uusia sähköbusseja, joten liikenteeseen tuskin on tarvetta jättää juurikaan EEV-päästötason kalustoa.
 
Onko nyt Nobinan kaikkien muiden kuin Euro6-päästöisten bussien ajot nyt vihdoinkin ajettu?
 
Onko nyt Nobinan kaikkien muiden kuin Euro6-päästöisten bussien ajot nyt vihdoinkin ajettu?

Ei välttämättä. Voihan Nobina myydä pois niitä Euro 6:iakin ja jättää ajoon vanhempaa kalustoa, kun niilläkin kuitenkin voi vielä monia linjoja ajaa. Kalustoa voi toki myös siirtää konsernin sisällä vaikka Ruotsiin.
 
Bussin ikkunasta tuli havaittua, että Klovin varikon laidalla on runsaasti Nobinan autoja, joista on poistettu logot ja kylkinumerot. En ehtinyt tunnismaan yksilöitä, mutta joukossa on ainakin VDL Citeoita, Volvo 8900LE:ita ja Scania Citywide LE Suburbaneita.
 
Nobinalta on poistettuna ja logot irroitettuna ainakin autot 806, 809, 867, 900, 901, 902, 908, 938-941, 1062-1064, 1102, 1119-1121, 1125, 1126, 1141, 1142, 1181-1184.
 
Tuliko niitä teli-Bydejä nyt Nobinalle tosiaankin niin paljon että ne pystyy jopa korvaamaan jopa vain 3-vuotiaita Euro6-telejä?
 
Takaisin
Ylös