Kalustopoistoja 2022

Bussidatan listasta laskettuna 554 autosta Volvoja on 42 kpl, joista uusimmat 2012 ja vanhimmat 2010.

2010? siis 8500LE:itä, ihanko totta? mielenkiintoista kumminkin jos Nobina onkin poistanut kaikki 2012 uudemmat Volvot (joista suurin osa Euro6), jota ei olisi millään voinut kuvitella, ja ajoon onkin jäänyt vanhoja, 10-vuotiaita EEV-Volvoja. :lol:
 
2010? siis 8500LE:itä, ihanko totta? mielenkiintoista kumminkin jos Nobina onkin poistanut kaikki 2012 uudemmat Volvot (joista suurin osa Euro6), jota ei olisi millään voinut kuvitella, ja ajoon onkin jäänyt vanhoja, 10-vuotiaita EEV-Volvoja. :lol:

Kävi laskuvirhe, kun jäi yksi sarake ottamatta excelissä mukaan. Volvoja siis Bussidatan mukaan 68 kpl, vm. 2010 - 2015. Tiedot hieman eriävät Kuukankorven listoihin nähden (58 kpl). Molempien listojen mukaan 8500-Volvoja edelleen liikenteessä kyllä.

Yhtä kaikki, nämä tiedot olisit voinut katsoa itsekin, ja jos huomaat, että jossain on virheitä, niin kannattaa ilmoittaa kalustolistan ylläpitäjälle.
 
Kävi laskuvirhe, kun jäi yksi sarake ottamatta excelissä mukaan. Volvoja siis Bussidatan mukaan 68 kpl, vm. 2010 - 2015. Tiedot hieman eriävät Kuukankorven listoihin nähden (58 kpl). Molempien listojen mukaan 8500-Volvoja edelleen liikenteessä kyllä.

Yhtä kaikki, nämä tiedot olisit voinut katsoa itsekin, ja jos huomaat, että jossain on virheitä, niin kannattaa ilmoittaa kalustolistan ylläpitäjälle.

Tohon 68:aan en kyllä millään jaksa uskoa, varsinkin kun ottaa huomioon Nobinan kaikki kalustotarpeet jne. Mielummin luotan tohon Kuukankorven tietoon että niitä olisi edelleen 58 kpl (kun hänen mukaanhan Volvoja on myös poistunut tänä vuonna, kuten varmaan kaikki osasivat olettaa), mut en usko että noita 8500LE:itä on enää kauan ajossa, enkä myöskään yllättyis jos poistoon on menossa lisääkin 8900LE:itä. Osa Nobinan kuljettajista ovat vain huhuilleet että Volvo-aika saattaa olla pian kokonaan ohi heidän firmassaan.
 
Tohon 68:aan en kyllä millään jaksa uskoa, varsinkin kun ottaa huomioon Nobinan kaikki kalustotarpeet jne. Mielummin luotan tohon Kuukankorven tietoon että niitä olisi edelleen 58 kpl (kun hänen mukaanhan Volvoja on myös poistunut tänä vuonna, kuten varmaan kaikki osasivat olettaa), mut en usko että noita 8500LE:itä on enää kauan ajossa, enkä myöskään yllättyis jos poistoon on menossa lisääkin 8900LE:itä. Osa Nobinan kuljettajista ovat vain huhuilleet että Volvo-aika saattaa olla pian kokonaan ohi heidän firmassaan.

Vaikka niitä vanhempia volvoja vielä kalustolistoilla olisikin, ei se kuitenkaan tarkoita että ne enää olisivat liikenteessä, tai välttämättä enää palaisivat liikenteeseen.
Autoista 749,751-753,756,762,766,768,772-774,777,779,781,797-805,807,808,810-820 ainoastaan autot 752 ja 802 ovat olleet liikenteessä syysliikenteen alettua. 752(23.8) ja 802(22.8)
Voi tietysti olla, että esimerkiksi osa 800-sarjan volvoista palaa uudelleen liikenteeseen, kun nobina aloittaa linjojen 52,53,56 ja 57 liikennöinnin vuodenvaihteessa.
 
Vaikka niitä vanhempia volvoja vielä kalustolistoilla olisikin, ei se kuitenkaan tarkoita että ne enää olisivat liikenteessä, tai välttämättä enää palaisivat liikenteeseen.
Autoista 749,751-753,756,762,766,768,772-774,777,779,781,797-805,807,808,810-820 ainoastaan autot 752 ja 802 ovat olleet liikenteessä syysliikenteen alettua. .

774, 800, 801, 819 on tänäänkin liikkunut. Ei vain hsl-ajossa, tai muuten kaupallisessa liikenteessä.
 
Se yksi VTT:n käytössä liikennöistijöille lainattavana sijaisautona ollut HSL-värinen teli Volvo 8700LE / B12BLE seisoo Otaniemessä VTT:n pihassa ilman HSL-laitteita, myös VTT:n tunnukset ja kylkinumero poistettu.
 
Vaikka niitä vanhempia volvoja vielä kalustolistoilla olisikin, ei se kuitenkaan tarkoita että ne enää olisivat liikenteessä, tai välttämättä enää palaisivat liikenteeseen.
Autoista 749,751-753,756,762,766,768,772-774,777,779,781,797-805,807,808,810-820 ainoastaan autot 752 ja 802 ovat olleet liikenteessä syysliikenteen alettua. 752(23.8) ja 802(22.8)
Voi tietysti olla, että esimerkiksi osa 800-sarjan volvoista palaa uudelleen liikenteeseen, kun nobina aloittaa linjojen 52,53,56 ja 57 liikennöinnin vuodenvaihteessa.

Nyt ei ole ollut syyskuun alun jäkeen liikenteessä yksikään nobinan auto alle numeron 910, mikä on kaikkiaan 49 autoa, jotka vielä näkyvät Kuukankorven kuvastossa. Vuodenvaihteessa 52, 53, 56 ja 57:n sopimukseen on kai tulossa 30 sähköbussia lisää eli vain 12:sta dieselbussin ajoja nykyisten lisäksi.
 
Hieman pohtimista.
Miksi kuukankon sivuilla esim osassa Nobinoissa lukee "siirrettiin Nobina konsernin sisällä Tanskaan" kun taas jokeri Volvoilla ja sinisillä Scania Suburbaneilla ei lue "siirrettiin konsernin sisällä Ruotsiin"?
 
Voi olla, että uusimpien siirtojen osalta päivitän sivuja, kun selviää mihin kaikkialle busseja todella päätyy.

Jo kauan sitten SL-liikenteeseen menneiden entisten Jokeri-Volvojen osalta en tiedä, menivätkö ne konsernin sisäisenä siirtona, vai palauttiko Nobina Finland ne Volvolle leasing-sopimuksen päätyttyä ja Nobina Sverige sitten taas hankki ne Volvolta.
 
Takaisin
Ylös