Havaintoja HSL-alueelta - toukokuu 2022

No sitten se on maalia.PL:n 8900LE-teli Volvoissa näkyy keulassa pieni sininen kohta.Tuleeko 400:selle muuta kalustoa esim Scaloja tai Omneja?

Varmasti muita runkoautoja kierrätetään noillakin. Pois lukien Manse Scalat ja Volvo B12BLE:t.

---------- Viestit yhdistetty klo 09:16 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 09:15 ----------

Mun ymmärtääkseni,400:selle tulee luultavasti Scaloja vara-autoiksi.Kun näköjään kaikki telisupit teipataan,niin varalle tulee jotain muuta sitten.Luulisin että 1300-scalat tulisi 400:selle varakalustoksi.

Ja edelleen, teli Subeja maalataan. Eikä teipata.
 
Mun ymmärtääkseni,400:selle tulee luultavasti Scaloja vara-autoiksi.Kun näköjään kaikki telisupit teipataan,niin varalle tulee jotain muuta sitten.Luulisin että 1300-scalat tulisi 400:selle varakalustoksi.

Samat autot sinne tulee mitä linjalla nytkin on pyörinyt. Vara-autot ovat kaikilla runkolinjoilla yhteisiä, eli oranssi kuin oranssi kelpaa, vaikka joskus joudutaankin turvautumaan siniseen. 13-sarjalaisia Scaloja tarvitaan kuitenkin vielä linjoilla 550 ja 560 sekä x-aikaa linjalla 570
 
Samat autot sinne tulee mitä linjalla nytkin on pyörinyt. Vara-autot ovat kaikilla runkolinjoilla yhteisiä, eli oranssi kuin oranssi kelpaa, vaikka joskus joudutaankin turvautumaan siniseen. 13-sarjalaisia Scaloja tarvitaan kuitenkin vielä linjoilla 550 ja 560 sekä x-aikaa linjalla 570

Juurikin näin. Väri sama, ja autoa voi kierrättää Runkolinjalla kuin Runkolinjalla.
 
Helsinki 27.5.2022

HB 1619 / 23.

Ilmeisesti meni epäkuntoon Pirkkolassa linkin kuvan ottamisen jälkeen. Ei ainakaan lähtenyt aikataulun mukaan seuraavalle sivulle eikä tutkakaan kertonut noita vaiheita pidemmälle. Reittilokin mukaan lähtöaika Pirkkolasta Rautatientorille 11:39 oli peruttu.

Kuvauskeikalle lähdön suhteen olin vähän kahden vaiheilla, tihkusateinen sää ei oikein houkutellut. Mutta ennakkoaavistus oli, että sateen lakattua auto ehkä olisi voinut vaihtua pois, niin päätin lähteä Pirkkolaan märästä kelistä huolimatta. Hyvä että lähdin... ;)
 
Eräässä blogissa kuulin että noi Tampereen teli-scalat menevät,400:sen vara-autoiksi.

Minä ainakin kirjoitin helmikuussa blogissani pohdiskelevaan sävyyn: "Nähtäväksi jää [...] vieläkö niille [Nääs-Scaloille] riittää käyttöä vaikka uusien 400- ja 600-runkolinjojen vara-autoina." Kyllä se aika epätodennäköiseltä vaikuttaa, mutta ainahan saa toivoa. :)
 
Nf 749 Itäkeskuksen terminaalissa noin klo 18:20. Bussi seisoi laiturin 10 vieressä keskellä ajoväylää estäen muiden bussien kulun. Hätävilkut olivat päällä ja kyseinen bussi seisoi siinä yli viiden minuutin ajan, joten oli varmaan mennyt rikki siihen (sen sijaan että kuski olisi ollut käymässä taukohuoneessa pikaisesti).
 
Viimeksi muokattu:
Nf 749 Itäkeskuksen terminaalissa noin klo 18:20. Bussi seisoi laiturin 10 vieressä keskellä ajoväylää estäen muiden bussien kulun. Hätävilkut olivat päällä ja kyseinen bussi seisoi siinä yli viiden minuutin ajan, joten oli varmaan mennyt rikki siihen (sen sijaan että kuski olisi ollut käymässä taukohuoneessa pikaisesti).
Tuntia myöhemmin Sjöbergin hinuri oli hakemassa sitä pois.
 
30.5. Vantaa

NF818 / 30
NF1156 /30

PL 791 seisoi klo 9:40 aikaan Myyrmäen aseman ohituspysäkillä V1566 kilpi tyhjänä ja valot pois, eli ilmeisesti moottori sammutettuna myös vaikka en toisen bussin kyydistä osaa varmaksi sanoa.

Ennen klo 14:sta odotti lähtöä Metropolian päätepysäkillä NF 1252, jonka kilvissä normaalin "30 Eira" alla luki pienellä "Lähtee/Departs". Olin 555 kyydissä ja käännyttäessä Jönsaksentielle kyseinen bussi oli tuli perässä, eli ilmeisesti tuo tulee jokin aika ennen lähtöä kilpeen.
 
Takaisin
Ylös