Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/18

Viestiketju: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

  1. #1
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1092

    oletus HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Alustava versio suunnitelmasta on ensi viikolla hallituksen kokouksessa. https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQ...m&id=2022162-2

    Kerään tähän merkittävimpiä palvelutasomuutoksia verrattuna edelliseen suunnitelmaan ja muuhun yleiseen tietoon;

    2023
    • 7 Meilahteen liikennöintisuunnitelman jälkeistein muutosten mukaisesti.
    • Bussin 23N korvaa ratikka 9N
    • Asemapäällikönkadun molempisuuntaistaminen, aikaisemmin oli Pasilankadun oikaisun kanssa, joka aikaistu.
    • Osa metron jatkeen liityntälinjastosta metroliikenteen aloitaaessa. Aloitukselle ei anneta muuta ajankohtaa kuin 2023. Loput liityntälinjastosta sekä Runkolinjat 520 ja 530 jo/vasta 8/23 alkaen liikennöintisopimuksen takia.
    • Tapiolan ja Leppävaaran linjasto eli Raide-jokerin bussilinjasto jo 8/23. Lisäksi bussijokerin lakkautukseen ja Raidejokerin varsinaisen liikenteen aloitukseen varaudutaan myös syksyllä 2023


    2024
    • Valmistaudutaan Järvenpään liittymiseen ja tihennetään sen aseman junien vuoroväliä ruuhkan ulkopuolellakin 15 minuuttiin.
    • Hakaniemen 700-sarjan linjat Kalasatamaan
    • Kalasataman raitiotien liikenteen aloitus


    2025
    • 52 Kuninkaantammentien päähän, aikaisemmin aikatauluttettu vuodelle 2024
    • Uusi linja 87, aikaisemmin myös 2024


    Tuo ratikka 9N on se itselle kiinnostavin juttu tässä versiossa. Reitistä en löydä mainintaa, mutta ilmeisesti eri kuin 9:llä, muutenhan voitaisiin vain lisätä sille yövuoroja. Nykyisen 23N:n reitti ei eroa 9:stä hirveästi, eikä ratikka pysty koukkaamaan silloiselta rataverkolta 23N:n reittiä kuin kulkemalla Bulevardin kautta. Raidejokerin aikaisempaan aloitukseen valmistautuminen vaikuttaa myös lupaavalta.

    Samassa esityslistan asiassa ja myös tässä suunnitelmassa on uudesta hinnoittelumallista vuodelle 2024, mutta se on kai toisen ketjun asia.
    Viimeisin muokkaaja Makke93; 09.06.2022 kello 15:20.

  2. #2

    Liittynyt
    05.06.2022
    Viestejä
    56

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    [*] Bussin 23N korvaa ratikka 9N
    Tuo ratikka 9N on se itselle kiinnostavin juttu tässä versiossa. Reitistä en löydä mainintaa, mutta ilmeisesti eri kuin 9:llä, muutenhan voitaisiin vain lisätä sille yövuoroja. Nykyisen 23N:n reitti ei eroa 9:stä hirveästi, eikä ratikka pysty koukkaamaan silloiselta rataverkolta 23N:n reittiä kuin kulkemalla Bulevardin kautta. Raidejokerin aikaisempaan aloitukseen valmistautuminen vaikuttaa
    Yöratikoista en ole ennen kuullutkaan.Eli 9N raitiolinja liikennöi siis vain öisin?

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1582

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussikuiskaaja Näytä viesti
    Yöratikoista en ole ennen kuullutkaan.Eli 9N raitiolinja liikennöi siis vain öisin?
    Jos se kerran korvaa linjan 23N, niin liikennettä lienee viikonloppuöinä n. klo 02 - 05.

  4. #4
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1092

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussikuiskaaja Näytä viesti
    Yöratikoista en ole ennen kuullutkaan.Eli 9N raitiolinja liikennöi siis vain öisin?
    Näin kai joo. 23N aloittaa nykyään liikennöinnin vasta klo 2 aamulla kun normaalit 7 ja 9 ovat lopettaneet, eli tämä kai liikkuisi silloin myös ellei syö pientä osaa 9:n viimeisistä lähdöistä.

    Viimeisin erillinen ratikkalinja yöliikenteessä on ollut kai 4N, joka loppui 1985, kun varsinainen 4 rupesi kulkemaan Kirurgin sijasta Katajanokalle, joka oli siihen asti vain yölinjan päättäri.

  5. #5
    Koivumaa666 avatar
    Liittynyt
    23.05.2022
    Viestejä
    51

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Näin kai joo. 23N aloittaa nykyään liikennöinnin vasta klo 2 aamulla kun normaalit 7 ja 9 ovat lopettaneet, eli tämä kai liikkuisi silloin myös ellei syö pientä osaa 9:n viimeisistä lähdöistä.

    Viimeksi erillinen ratikkalinja yöliikenteessä on ollut kai 4N, joka loppui 1985, kun varsinainen 4 rupesi kulkemaan Kirurgin sijasta Katajanokalle, joka oli siihen asti vain yölinjan päättäri.
    23N:llä on todella vähän lähtöjä.HSL kokee tuon linjan tarpeettomaksi,niin se lakkautetaan.

  6. #6

    Liittynyt
    05.06.2022
    Viestejä
    56

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Ei ehkä varsinaisesti liity ketjuun mutta,lakkautetaanko 345N kun siitä ei HSL:än sivuilla mainita?

  7. #7
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1092

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussikuiskaaja Näytä viesti
    Ei ehkä varsinaisesti liity ketjuun mutta,lakkautetaanko 345N kun siitä ei HSL:än sivuilla mainita?
    Se on uusimmassa liikennöintisuunnitelmassa mainittu ettei lopu, vaan rupeaa kulkemaan Askiston kautta ja kääntyy Vihdintielle jo Lammaslammentieltä, kun 300:n hoitaa Pähkinärinteen hiljaisen ajan liikenteen.

  8. #8

    Liittynyt
    03.12.2014
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    55

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Voisiko 9N reitti olla Ilmala-Pasila-Kallio-Rautatieasema-Kamppi-Jätkäsaari? Ja vielä niin että Jätkäsaari ajetaan ympäri yhteen suuntaan.

  9. #9
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    999

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Koivumaa666 Näytä viesti
    23N:llä on todella vähän lähtöjä.HSL kokee tuon linjan tarpeettomaksi,niin se lakkautetaan.
    Niillä vähäisillä lähdöillä sitäkin enemmän porukkaa. Ainakin ennen tautia.
    - Aito Espoolainen jo vuodesta 1989 -

    Espoon Erikoistalousalue

  10. #10
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1092

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Lexa99 Näytä viesti
    Voisiko 9N reitti olla Ilmala-Pasila-Kallio-Rautatieasema-Kamppi-Jätkäsaari? Ja vielä niin että Jätkäsaari ajetaan ympäri yhteen suuntaan.
    Sillai vois olla tosiaan, että tullaan keskustasta päin 7:n reittiä 9N:nä Länsiterminaalille ja lähdetään sitten normi-9:nä takaisin. Tai päinvastoin jos kierretään Jätkäsaari vastapäivään.

    TTS:ssä oli myös että Melkinlaituri valmistuu 2023 ja 8 jatkuu sinne, mutta en pistänyt aloitusviestiin, kun se oli muutumattomana edellisestä. Yksi vaihtoehto on että 9N vain kääntyy aikaisemmin Melkinlaiturilla, mutta on muuten identtinen verattuna peruslinjaan. Ainakin ajoitus sopii siihen, muutenhan 23N:n voisi korvata 9N:llä jo heti tänä syksynä 9 jatkuessa Ilmalaan. Epäilen että olisi Asemapäällikönkadun kaksisuuntaistamisesta kiinni, joka valmistuu myös ensi vuonna.
    Viimeisin muokkaaja Makke93; 09.06.2022 kello 21:57.

  11. #11
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4546

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Viimeisin erillinen ratikkalinja yöliikenteessä on ollut kai 4N, joka loppui 1985, kun varsinainen 4 rupesi kulkemaan Kirurgin sijasta Katajanokalle, joka oli siihen asti vain yölinjan päättäri.
    Katajanokka oli 4N:n viimeisinä aikoina myös ruuhkalinjan 4V päätepysäkki. 4V:llä ja 4N:llä eroina oli vain linjatunnus ja liikennöintiaika. Todettakoon, että kesän alkuun 1985 saakka myös kolmosilla (3B ja 3T) oli erillinen yöreitti. Se meni Runeberginkadun ja Arkadiankadun kautta, muun liikennöintiajan reitti meni Mannerheimintietä suoraan. Yökolmosilla linjatunnukset olivat silti tutut 3B ja 3T. Kesästä 1985 eteen päin siis kolmoset alkoivat ajaa koko liikennöintiajan Töölöntorin kautta.

  12. #12
    Tunnistettu jäsen 339-DF avatar
    Liittynyt
    08.08.2005
    Viestejä
    7604

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Sillai vois olla tosiaan, että tullaan keskustasta päin 7:n reittiä 9N:nä Länsiterminaalille ja lähdetään sitten normi-9:nä takaisin. Tai päinvastoin jos kierretään Jätkäsaari vastapäivään.
    Arvelusi osuu oikeaan, eli lähtökohta on, että 9N kulkee läpi yön, siis myöhempään kuin yksikään raitiolinja Helsingissä koskaan. Reitti on Ilmalasta Jätkäsaareen, missä saari kierretään vastapäivään eli ensin Välimerenkadulle ja lopuksi Tyynenmerenkadulle. Ajantasaus on LT2:n pysäkillä.
    "Puolet asunnosta on oltava kylpyhuonetta siltä varalta, että sinne tulee joskus joku invalidi suihkuun."
    – Minna Lindgren: Kuolema Ehtoolehdossa

  13. #13
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4546

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut 339-DF Näytä viesti
    Arvelusi (Makken arvelu) osuu oikeaan, eli lähtökohta on, että 9N kulkee läpi yön, siis myöhempään kuin yksikään raitiolinja Helsingissä koskaan.
    Vakituisen liikennöinnin osalta varmasti näin, mutta joinakin vuosina Taiteiden yönä raitioliikennettä on ajettu Hämeentiellä ja Mannerheimintiellä todella myöhään aamuyöllä. Ehkäpä jostain löytyy tarkempia dokumenttejä tällaisesta.

    Muoks. Googlaamalla löytynyt tiedote mtv:n uutisista 2003-- Viestit yhdistetty klo 14:33 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 14:23 ----------

    Muun muassa elokuussa 2003 on Taiteiden yönä linjoja 6X (Senaatintori - Paavalinkirkko) ja 10X (Yrjönkatu - Kuusitie) ajettu tuolla periaatteella.

  14. #14
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1092

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    9N:n aloitus vasta 2023 taitaakin sitten johtua 23:n sopimuksen vaihtumisesta, kun uudessa ei ole 23N:ää.

  15. #15

    Liittynyt
    22.08.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1985

    oletus Vs: HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2023-2025

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Alustava versio suunnitelmasta on ensi viikolla hallituksen kokouksessa. https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQ...m&id=2022162-2
    Valmistaudutaan Järvenpään liittymiseen ja tihennetään sen aseman junien vuoroväliä ruuhkan ulkopuolellakin 15 minuuttiin.
    Oletettavasti siis R-junien vuoroväli tihentyisi neljään junaan tunnissa. Vähän epäilen, että infra vielä mahdollistaisi sitä vuonna 2024, mutta myöhemmin kyllä.

    Haarajokea ei tässä lasketa näköjään mukaan, sen junatarjonta ei ole lisääntymässä.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2022-2024
    kirjoittanut Makke93 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 5
    Viimeisin viesti: 27.10.2021, 18:12
  2. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 27.11.2018, 11:30
  3. HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2019-2021
    kirjoittanut Makke93 foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 29.10.2018, 20:43
  4. HSL:n toiminta- ja taloussuunnitelma 2018-2020
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 33
    Viimeisin viesti: 18.11.2017, 11:01

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •