Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/20

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

  1. #1
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1193

    oletus HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    HSL:n hallituksen ensi viikon kokouksen esityslistalla https://hslfi.oncloudos.com/cgi/DREQ...m&id=2022164-2 on kohta uuden tarjouskilpailun järjestämisestä:

    Tarjouskilpailuun sisältyvä liikenne:

    Kohde 284:

    912 Kuntakeskus-Pikkala
    912K Kuntakeskus-Störsvik-Pikkala
    913A Kuntakeskus-Västerby-Kela-Kuntakeskus
    913B Kuntakeskus-Kela-Västerby-Kuntakeskus
    914 Kuntakeskus-Evitskog-Bocksintie
    914T Kuntakeskus-Bocksintie
    915A Kuntakeskus-Siuntion kk-Järvinummi-Annila-Kuntakeskus
    915B Kuntakeskus-Annila-Järvinummi-Siuntion kk-Kuntakeskus
    915T Kuntakeskus-Siuntion kk-Kahvimaa
    916 Kuntakeskus-Siuntion kk-Suitia-Pauni
    917 Kuntakeskus-Dansbackantie-Hästböle-Flyt-Kuntakeskus

    Kalustona 4kpl A2, 3klp MiniB, vuosisuorite 463 000 km. Pituus 6,5 vuotta ja 3 vuotta optiota alkaen 8/2023

    Kohde 285:

    Runkolinja 560 Rastila(M)-Vuosaari(M)-Kontula(M)-Malmi-Myyrmäki

    Kalustona 16kpl D-tyypin nivellinja-autoa, vuosisuorite 2,1 miljoonaa kilometriä. Pituus 7 vuotta ja 3 optiovuotta 8/2024 alkaen.

    Täytyy sanoa, että nivelbussien vaatiminen on aikamoinen yllätys. Pienemmästä automäärästä verrattuna nykyiseen voisi päätellä, että vuoroväli pitenee 10 minuuttiin ruuhkassakin, jota kompensoidaan isommalla kalustolla.

  2. #2
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    4652

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Täytyy sanoa, että nivelbussien vaatiminen on aikamoinen yllätys. Pienemmästä automäärästä verrattuna nykyiseen voisi päätellä, että vuoroväli pitenee 10 minuuttiin ruuhkassakin, jota kompensoidaan isommalla kalustolla.
    Siinä mielessä kyllä, että aivan viime kierroksilla D:tä ei ole edellytetty. Mutta kuljetetaanko 560:llä paljon lastenvaunuja ja -rattaita? D:ssä on kuitenkin tilaa viisille vaunuille tai rattaille. Lisäksi D on optimaalinen avorahastuslinjoille, joissa matkustajien vaihtuvuus on suurta. D:ssä käytetään parhaimmillaan kolmea pariovea sisäänkäyntiin, C:ssä useimmiten vain yhtä. C:n (low entry) takaovi kuiluineen ei ole kovin mukava uloskäyntiinkään, joskin Nobinan uusimmissa teleissä (1350 - 1377) takaoviportaikko on jonkin verran loivempi kuin useimmissa teliautoissa.

    (EDIT: pari tarkennusta)
    Viimeisin muokkaaja Rattivaunu; 19.08.2022 kello 06:00.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1603

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Täytyy sanoa, että nivelbussien vaatiminen on aikamoinen yllätys. Pienemmästä automäärästä verrattuna nykyiseen voisi päätellä, että vuoroväli pitenee 10 minuuttiin ruuhkassakin, jota kompensoidaan isommalla kalustolla.
    Tuo 16 autoa on nykyinen automäärä.

  4. #4

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    1253

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti

    Kohde 285:

    Runkolinja 560 Rastila(M)-Vuosaari(M)-Kontula(M)-Malmi-Myyrmäki

    Kalustona 16kpl D-tyypin nivellinja-autoa, vuosisuorite 2,1 miljoonaa kilometriä. Pituus 7 vuotta ja 3 optiovuotta 8/2024 alkaen.

    Täytyy sanoa, että nivelbussien vaatiminen on aikamoinen yllätys. Pienemmästä automäärästä verrattuna nykyiseen voisi päätellä, että vuoroväli pitenee 10 minuuttiin ruuhkassakin, jota kompensoidaan isommalla kalustolla.
    Nyt vain pidetään peukkuja ettei Nobina voita tätä ja tuo niitä BYDejä tälle(kin) linjalle.

  5. #5
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1193

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    Nyt vain pidetään peukkuja ettei Nobina voita tätä ja tuo niitä BYDejä tälle(kin) linjalle.
    Täytyy aika montaa peukkua pitää, nimittäin Nobinalla vaikuttaa olevan hyvä etulyöntiasema tämän kanssa. Varikko lähellä linjan kumpaakin päätä ja Metropolian kääntöpaikan laturit ovat sen omia. Köysikujalla näyttää ulkoapäin tosin olevan melko ahdasta jo nyt.

  6. #6

    Liittynyt
    05.08.2021
    Viestejä
    215

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Täytyy aika montaa peukkua pitää, nimittäin Nobinalla vaikuttaa olevan hyvä etulyöntiasema tämän kanssa. Varikko lähellä linjan kumpaakin päätä ja Metropolian kääntöpaikan laturit ovat sen omia. Köysikujalla näyttää ulkoapäin tosin olevan melko ahdasta jo nyt.
    Eikö ennemmin tai myöhemmin Nobinalle tule uusi varikko kun Klovi ja Roihupeltokin näyttää jo nyt ahtailta? Roihupellolla on jopa busseja pysäköitynä tien varrella.

  7. #7
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    402

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Huh, nytkin jo istumapaikat aina kortilla ja sitten jos tuohon lyödään joku 44-paikkainen nivel ja 20/30/40 linjoilta tuttu nykiminen, niin ’hauskaa’ tulee. Onko jo selvinnyt, paljonko HelB:n nivelissä on paikkoja?

  8. #8
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1193

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussireitti Näytä viesti
    Eikö ennemmin tai myöhemmin Nobinalle tule uusi varikko kun Klovi ja Roihupeltokin näyttää jo nyt ahtailta? Roihupellolla on jopa busseja pysäköitynä tien varrella.
    Ei saisi Klovissa hirveän ahtaalta näyttää, kun Nobinalla alkaa 52, 53, 56 ja 57 sopimus vuodenvaihteessa, jossa on yli 40 auton liikenteet, ilman että mitään muuta loppuu. Osaa noistakin ajetaan varmaan Köysikujalta, kun 52, 53 ja 56:n päätepysäkit ovat lähellä. Niin ja 57:aa joko Kivikosta tai Roihupellosta. 8/2024 mennessä näyttäisi jotain sopimuksia silti loppuvan ja onhan siihen pari vuotta, eli aikaa valmistautua.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut APH Näytä viesti
    Onko jo selvinnyt, paljonko HelB:n nivelissä on paikkoja?
    Tämän mukaan 51+6 https://bussikirjasto.fi/esb/kortti.php?haku=NMO-901

  9. #9

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo/Inkoo
    Viestejä
    713

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    Nyt vain pidetään peukkuja ettei Nobina voita tätä ja tuo niitä BYDejä tälle(kin) linjalle.
    Mistä pidät jo niin itsestäänselvänä ettei Nobina hankkisi enää muita autoja kuin Bydejä? entäs jos Nobina palaisi takaisin Scania-aikaan ja hankkisi uuden sukupolven Citywidejä?

  10. #10
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1056

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    Nyt vain pidetään peukkuja ettei Nobina voita tätä ja tuo niitä BYDejä tälle(kin) linjalle.
    Nobina - kaikki haluavat matkustaa kanssamme.
    - Aito Espoolainen jo vuodesta 1989 -

    Espoon Erikoistalousalue

  11. #11
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3964

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    Nyt vain pidetään peukkuja ettei Nobina voita tätä ja tuo niitä BYDejä tälle(kin) linjalle.
    Nobina on hankkinut tällaisia sähköniveliä mm. Ruotsiin:

    https://www.volvobuses.com/en/news/2...in-sweden.html
    Joukkoliikenneharrastaja

  12. #12

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    502

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    entäs jos Nobina palaisi takaisin Scania-aikaan ja hankkisi uuden sukupolven Citywidejä?
    Aika epätodennäköiseltä tuntuu mutta kaikki on tietysti mahdollista…

  13. #13

    Liittynyt
    23.08.2020
    Viestejä
    66

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    Nyt vain pidetään peukkuja ettei Nobina voita tätä ja tuo niitä BYDejä tälle(kin) linjalle.
    Ei taida olla Nobina enään viimeaikoina hankkinut BYD:ejä muaallle kuin Suomeen, joten toivoa on, että jotain muuta voisi tulla, vaikka Nobina voittaisikin.

  14. #14
    EVhki avatar
    Liittynyt
    25.10.2017
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    392

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Siinä mielessä kyllä, että aivan viime kierroksilla D:tä ei ole edellytetty. Mutta kuljetetaanko 560:llä paljon lastenvaunuja ja -rattaita? D:ssä on kuitenkin tilaa viisille vaunuille tai rattaille. Lisäksi D on optimaalinen avorahastuslinjoille, joissa matkustajien vaihtuvuus on suurta. D:ssä käytetään parhaimmillaan kolmea pariovea sisäänkäyntiin, C:ssä useimmiten vain yhtä.
    Oma mielikuva on, että nykyiset 3 lastenvaunupaikkaa täyttyvät kyllä hyvin helposti 560:llä. Siinä mielessä tuollainen 5-paikkainen kalusto voisi olla hyvä. Linjan luotettavuus varsinkin talvikaudella on kuitenkin välillä ollut tosi heikkoa, joten toivottavasti kalusto tulee olemaan sellaista, joka selviytyy talvikeleistä paremmin kuin jo käyttöön tulleet nivelautot.

  15. #15

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1105

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 57/2022

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bussitietäjä Näytä viesti
    Nyt vain pidetään peukkuja ettei Nobina voita tätä ja tuo niitä BYDejä tälle(kin) linjalle.
    Mitä vikaa noissa BYDeissä on?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Makke93 Näytä viesti
    Täytyy aika montaa peukkua pitää, nimittäin Nobinalla vaikuttaa olevan hyvä etulyöntiasema tämän kanssa. Varikko lähellä linjan kumpaakin päätä ja Metropolian kääntöpaikan laturit ovat sen omia. Köysikujalla näyttää ulkoapäin tosin olevan melko ahdasta jo nyt.
    On HelB:llä myös hyvä varikkotilanne mm. Ilmalasta/Ruhasta lyhyet siirtoajot Honkasuolle ja Ojangon sekä Varhan varikko ovat aika lähellä Rastilaa. Itse uskon että HelB pitää tuon kohteen kynsin ja hampain koska 550:n liikennöinti päättyy samalla.

Sivu 1 / 2 12 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 56/2022
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 16.06.2022, 12:25
  2. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 55/2022
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 23
    Viimeisin viesti: 13.06.2022, 20:41
  3. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 39/2016
    kirjoittanut Rehtori foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 14.01.2018, 20:29
  4. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 35/2014
    kirjoittanut Joonas Pio foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 96
    Viimeisin viesti: 08.07.2015, 09:51
  5. HSL:n bussiliikenteen kilpailutus 34/2014
    kirjoittanut Nak foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 38
    Viimeisin viesti: 30.05.2014, 20:19

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •