Havaintoja HSL-alueelta - marraskuu 2022

Jännä nähdä mikä on noiden Linkkereiden kohtalo 23:n sopimusvaihdoksen jälkeen. En pistäis pahaksi jos Helb siirtäis ne Ojankoon "varasähkökalustoksi".


Näyttivät Linkkerit jo loppuajetuilta syksyllä, kun olivat rivissä Ruskeasuon hallin päädyssä nokat Hakamäentietä kohden. Jostain puuttuui keulan osia ja toisesta vielä enemmän. OT vanhaa havaintoa
 
Jännä nähdä mikä on noiden Linkkereiden kohtalo 23:n sopimusvaihdoksen jälkeen. En pistäis pahaksi jos Helb siirtäis ne Ojankoon "varasähkökalustoksi".

Linkkerit tarvitsevat pikalaturin linjan jompaankumpaan päähän tai kumpaankin jos on tarpeeksi pitkä linja. Ojangon paketissa näitä ei taida olla kuin 97/V ja 98, jos 560 saa laturin Rastilaan, kun nivelet tulevat. Noiden linjojen kalusto on kuitenkin kierrossa muiden Itäkeskuksen HelB:n linjojen kanssa, eli ne jouduttaisiin irrottamaan erilleen, mikäli Linkkereitä sinne haluttaisiin.

Näyttivät Linkkerit jo loppuajetuilta syksyllä, kun olivat rivissä Ruskeasuon hallin päädyssä nokat Hakamäentietä kohden. Jostain puuttuui keulan osia ja toisesta vielä enemmän. OT vanhaa havaintoa

Nyt kun ovat olleet rivissä Ilmalassa, niin ehjiltä ovat näyttäneet ne 5-6 siellä. Ehkä osat puuttuivat Linkkerin tekemistä konversio-Kabusseissa, jotka ovat varaosalähteinä olleet, jos eivät ole edelleen.
 
Jännä nähdä mikä on noiden Linkkereiden kohtalo 23:n sopimusvaihdoksen jälkeen. En pistäis pahaksi jos Helb siirtäis ne Ojankoon "varasähkökalustoksi".

Mitä linjaa niillä pystyttäisiin ajamaan Ojangosta? Ei mitään. Niissä ei ole töpselilataus mahdollisuutta joten niillä pitäisi ajaa aina Mellunmäen tolpan, (joka on jatkuvasti epäkunnossa) kautta ennen lähtöä ja varikolle tuloa. Yhdellä latauksella ajaa hyvällä tuurilla 2 kierrosta linjaa 23, eli aika harvalle linjalle riittäisi edes yhdelle kierrokselle virtaa. Rautatientorilla on 50:50 mahdollisuus saada virtaa tolpasta ja Hakaniemi on ollut vissiin jo aikojen alusta vieläkin epäluotettavampi. Että eiköhän nuo johonkin romikselle jouda kun 23:kin ajaminen niillä teettää jo tarpeeksi vaikeuksia.
 
Mitä linjaa niillä pystyttäisiin ajamaan Ojangosta? Ei mitään. Niissä ei ole töpselilataus mahdollisuutta joten niillä pitäisi ajaa aina Mellunmäen tolpan, (joka on jatkuvasti epäkunnossa) kautta ennen lähtöä ja varikolle tuloa.

Linkkeriä ei taida olla saatavilla kiinalaistyylisillä isoilla akuilla. Jos olisi, siitä olisi voinut tulla scalamainen menestystarina kotimaan markkinoilla.
 
Linkkeriä ei taida olla saatavilla kiinalaistyylisillä isoilla akuilla. Jos olisi, siitä olisi voinut tulla scalamainen menestystarina kotimaan markkinoilla.

No tuskin sentään. Ehkä jos alustaa olisi kehitetty radikaalisti.

En tiedä minkälaiset pajan resurssit olivat loppuvaiheessa, mutta jossain vaiheessa Linkkerin edustaja kertoi, että heillä on valmiudet rakentaa noin 5-8 autoa vuodessa. Eipä niillä luvuilla maailman, eikä oikein kotimaankaan markkinoita vallata.
 
No tuskin sentään. Ehkä jos alustaa olisi kehitetty radikaalisti.

En tiedä minkälaiset pajan resurssit olivat loppuvaiheessa, mutta jossain vaiheessa Linkkerin edustaja kertoi, että heillä on valmiudet rakentaa noin 5-8 autoa vuodessa. Eipä niillä luvuilla maailman, eikä oikein kotimaankaan markkinoita vallata.
Mielenkiintoinen nippelitieto Linkkereistä: niitä on 20 kappaletta Singaporessa! Niissä tosin on malesialainen Gemilang Coachworks valmistama koritekniikka.

https://landtransportguru.net/linkker-lm312/
 
Helsinki 28.11.2022

HB 2243 / 94
HB 2249 / 95.

Jäsenen bussireitti mainitsema PL 620 tuli minuakin vastaan Käpylässä keskipäivällä (linja 56). Eipä ole näkynyt tuota autoa aikoihin liikenteessä siellä missä minä olen ollut liikkeellä.
 
28.11. Vantaa

HelB 1530 takakilpi edelleen pimeänä
PL 947/555 kilvet pimeenä ja lappu tuulilasissa aamulla klo 10 aikaan
NF 1147/30
 
Takaisin
Ylös