Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/41

Viestiketju: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

  1. #1
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5101

    oletus HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    HSL käynnistää tammikuussa 2023 bussiliikenteen tarjouskilpailun, johon sisältyy kuusi (6) kilpailukohdetta, kohdenumerot 286 – 291. kilpailutettavat joukkoliikennepalvelut sijoittuvat Helsinkiin, Vantaalle, Keravalle ja Tuusulaan. Kohteisiin 286 ja 287 sisältyy reittejä, jotka ulottuvat vähäisessä määrin HSL:n toimivalta-alueen ulkopuolelle. Kilpailukierroksen liikenteen laajuus on vuositasolla noin 7,0 miljoonaa linjakilometriä. Kilpailutettavaan liikenteeseen tarvitaan arkipäivänä 91 bussia. Kilpailutettavan liikenteen osuus on noin 7,8 prosenttia HSL:n tilaaman bussiliikenteen automäärästä ja 7,5 prosenttia linjakilometreistä. HSL:n järjestämässä bussiliikenteessä ajetaan tällä hetkellä vuositasolla noin 93 milj. linjakilometriä ja liikenteeseen tarvitaan arkipäivinä enimmillään noin 1 170 autoa.

    Tarjouskilpailuun 58/2023 sisältyvä liikenne

    Kohde 286
    Linjat
    625 Tikkurila - Rekolanmäki
    723 Päiväkumpu - Peijas Kohteen

    286 liikennöintiin tarvitaan kaksi (2) tyypin MiniB linja-autoa. Kohteen vuotuinen suoritemäärä on arviolta 100 000 kilometriä.

    Kohde 287
    Linjat
    964(K) Hyrylä - Rannikonmäki
    965(K,T) Hyrylä - Jokela
    966 Jokela - Terrisuo
    967(K) Jokela - Kellokoski

    Kohteen 287 liikennöintiin tarvitaan kolme (3) tyypin A1 linja-autoa sekä yksi (1) tyypin MiniB linja-auto. Kohteen vuotuinen suoritemäärä on arviolta 250 000 kilometriä.

    Kohde 288
    Linjat
    313 Kaivoksela - Hämeenkylä
    413 Martinlaakso - Myyrmäki
    444 Kivistö as. - Riipilä
    446 Kivistö as. - Kesäkylä
    447 Kivistö as. - Kesäkylä
    971 Kivistö - Keravan asema

    Kohteen 288 liikennöintiin tarvitaan kuusi (6) tyypin MiniB linja-autoa. Kohteen vuotuinen suoritemäärä on arviolta 360 000 kilometriä.

    Kohde 289
    Linjat
    61 Rautatientori - Patola - Pukinmäki as. - Tapaninkylä
    61N Rautatientori - Patola - Pukinmäki as. – Töyrynummi
    64 Rautatientori - Oulunkylä - Itä-Pakila
    65 Rautatientori - Käpylä – Veräjälaakso
    66 Rautatientori – Maunula - Paloheinä
    67 Rautatientori - Maunula - Torpparinmäki
    67N Rautatientori - Maunula - Paloheinä - Torpparinmäki
    611 Rautatientori - Siltamäki - Suutarila – Tikkurila Kohteen

    289 liikennöintiin tarvitaan 52 tyypin C linja-autoa. Kohteen vuotuinen suoritemäärä on arviolta 3,9 miljoonaa kilometriä.

    Kohde 290
    Linjat
    73 Hakaniemi - Viikki - Malmi as. - Puistola as. - Ala-Tikkurila
    73N Rautatientori - Viikki - Malmi as. - Puistola as. - Ala-Tikkurila
    74 Hakaniemi - Viikki - Malmi as. - Tapanila - Puistola as. - Heikinlaakso
    74N Rautatientori - Viikki - Malmi as. - Tapanila - Puistola as. - Heikinlaakso

    Kohteen 290 liikennöintiin tarvitaan 11 tyypin A2 ja neljä (4) tyypin C linja-autoa. Kohteen vuotuinen suoritemäärä on arviolta 1,6 miljoonaa kilometriä.

    Kohde 291
    Linjat
    79B Siilitie (M) - Latokartano
    506 Myllypuro (M) - Viikki - Viikinmäki - Arabia - Käpylä - Pasila as. - Ruskeasuo

    Kohteen 291 liikennöintiin tarvitaan kolme (3) tyypin A1 ja yhdeksän (9) tyypin A2 linja-autoa. Kohteen vuotuinen suoritemäärä on arviolta 800 000 kilometriä. Tarjottava linja-autokalusto Tarjouskilpailuun sisältyviä linjoja liikennöidään MiniB-tyypin pienkalustobusseilla, kaksiakselisilla A1- ja A2-tyypin linja-autoilla sekä C-tyypin telilinja-autoilla.

    Kohteissa 289, 290 ja 291 osa liikennesuoritteesta on ajettava sähköä käyttövoimana käyttävillä linja-autoilla. Sähköbusseilla ajettavan suoritteen tulee olla noin 80 % kohteessa 289, noin 75 % kohteessa 290 ja noin 85 % kohteessa 291. Käyttövoimavaatimus tukee HSL:n strategiaan kirjattua tavoitetta vähentää vuoteen 2025 mennessä joukkoliikenteen Co2-päästöjä 90 prosentilla vuoteen 2010 verrattuna. Tulevissa liikennöintisopimuksissa sähköbusseissa käytetyn sähkön tulee olla fossiilivapaista energialähteistä tuotettua sähköä.

    Sopimusten pituudet ovat kohteessa 286 kolme (3) vuotta, kohteessa 287 kaksi (2) vuotta ja kohteessa 288 viisi (5) vuotta. Lisäksi näihin sopimuksiin sisältyy mahdollisuus kahden (2) vuoden jatko-optioihin. Kohteiden 289, 290 ja 291 sopimukset ovat seitsemän (7) vuoden mittaisia, jonka lisäksi sopimuksiin sisältyy mahdollisuus kolmen (3) vuoden jatko-optioihin. Kaikissa sopimuksissa liikennöinti alkaa syysliikennekauden alkaessa elokuussa 2024.

    Yllänäkyvää hankintaa HSL:n hallitus käsittelee 13.12.2022 kokouksessaan. Tiedot ovat peräisin esityslistan tätä asiaa koskevasta kohdasta. Linkki.

  2. #2

    Liittynyt
    20.09.2015
    Viestejä
    970

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    "Kohteisiin 286 ja 287 sisältyy reittejä, jotka ulottuvat vähäisessä määrin HSL:n toimivalta-alueen ulkopuolelle."

    Voiko tämä aiheuttaa jotain ongelmia pykäläviidakossa?

  3. #3
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1605

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    73 ja 74:n paketti jää aika pieneksi kun 611 siirtyy samaan 60-sarjalaisten kanssa. Olikohan sille jokin este, että ne olisi pistetty 506:n ja 79B:n kanssa samaan pakettiin?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Melamies Näytä viesti
    "Kohteisiin 286 ja 287 sisältyy reittejä, jotka ulottuvat vähäisessä määrin HSL:n toimivalta-alueen ulkopuolelle."

    Voiko tämä aiheuttaa jotain ongelmia pykäläviidakossa?
    Onkohan tuossa virhe? 286:n linjat 625 ja 723 eivät kyllä nykyisellään kulje edes Vantaan ulkopuolella.

  4. #4
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo/Inkoo
    Viestejä
    877

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Jännä nähdä yrittääkö vielä Savonlinja pysyä HSL-alueella. Mielenkiintoista etteivät he tosiaan ole lainkaan voittaneet mitään sitten 2017.

  5. #5
    APH
    APH ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    22.05.2014
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    418

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Jännä nähdä yrittääkö vielä Savonlinja pysyä HSL-alueella. Mielenkiintoista etteivät he tosiaan ole lainkaan voittaneet mitään sitten 2017.
    Savonlinjan nykyisissä sopimuksessa jää optiot käyttämättä. Onko HSL:llä tapana jättää niitä omasta aloitteesta käyttämättä, varsinkin jos linjastoon ei tule muutoksia, kuten nyt? Mielestäni ei.

    506:lle ei nähtävästi vaadita enää telejä, nykyisellään osa lähdöistä niitä vaatii.

  6. #6
    kallio843 avatar
    Liittynyt
    09.07.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    467

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Ymmärtääkseni Savonlinjan soppari on ollut niin halpa, ettei sille ole jäänyt oikein mitään viivan alle. Tämä voisi selittää sen, jos he eivät halua optioita käyttää.

  7. #7
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo/Inkoo
    Viestejä
    877

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kallio843 Näytä viesti
    Ymmärtääkseni Savonlinjan soppari on ollut niin halpa, ettei sille ole jäänyt oikein mitään viivan alle. Tämä voisi selittää sen, jos he eivät halua optioita käyttää.
    Sitä vaan ihmettelen mikseivät he ole voittaneet mitään 2017 jälkeen. Ite olisin odottanut että he oisivat voittaneet sen jälkeen vaikka lisää Transdevin häviämää liikennettä esim. 55, 63, 69, 70, 71, 78 jne. Olen jutellut muutaman Savonlinjan kuljettajan kanssa, ja he ovat kaikki ajatelleet että "Jospa voittaisimme lisää liikennettä". Heidän hyväkseen toivon että Savonlinja saisi säilyttää asemansa HSL-alueelle ja näin ollen voittaisi kohteet 289-291.

  8. #8

    Liittynyt
    17.12.2006
    Sijainti
    HKI
    Viestejä
    402

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Etelä-Suomen linjaliikenne voitti sen kilpailun jota Savonlinja nyt ajaa. Tokihan Savonlinja sen omistaa.

  9. #9
    LimoSWN avatar
    Liittynyt
    02.10.2008
    Sijainti
    Espoo,78
    Viestejä
    1196

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Ja se perinteinen Bingo alkakoon. Omat veikkaukseni.

    Kohde 286
    - Korsisaari

    Kohde 287
    -Korsisaari

    Kohde 288
    - Nikkanen /Taksikuljetus

    Kohde 289
    - PL tulee tappelemaan tästä kynsin hampain. Toinen on Nobina

    Kohde 290
    - Savonlinjan kiinnostuksen suhteen taitaa olla olematonta, Tammelund voisi olla kiinnostunut.

    Kohde 291
    - kuten edellä, Tammelund

    Koska osaamme odottaa tuloksia aiheesta?
    ylempänä oleva teksti on vain kirjoittajan turhanpäiväinen postaus.

  10. #10
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5101

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut LimoSWN Näytä viesti
    Koska osaamme odottaa tuloksia aiheesta?
    Esityslistatekstistä poimittua: "Hallitus päättää järjestää bussiliikenteen tarjouskilpailun 58/2023 esittelyosassa mainitussa kohteessa 286 - 291 siten, että tarjouskilpailu voidaan ratkaista hallituksessa huhtikuussa 2023..." Aiemmin tänä syksynä hallitus päätti vuoden 2023 kokousajankohdat, ja siinä yhteydessä huhtikuun kokousajankohdaksi ilmoitettiin 25.4.2023.

  11. #11
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1654

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Sitä vaan ihmettelen mikseivät he ole voittaneet mitään 2017 jälkeen.
    Jotta voisi edes teoriassa voittaa, pitäisi osallistua tarjouskilpailuihin. Tätä Savonlinja ei pahemmin tuon vuonna 2016 voittamansa kilpailun jälkeen ole HSL-alueella harrastanut.

    ---------- Viestit yhdistetty klo 08:14 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 08:10 ----------

    Lainaus Alunperin kirjoittanut APH Näytä viesti
    506:lle ei nähtävästi vaadita enää telejä, nykyisellään osa lähdöistä niitä vaatii.
    Voihan olla, että seiskan jatke Pasilasta Meilahteen ja Kalasataman ratikka syövät sen verran 506:n kysyntää, ettei teliautoille enää ole samanlaista tarvetta kuin aiemmin. Täysimmillään 506 tuntuisi nykytilanteessa olevan juuri Pasilan ympäristössä mm. Mäkelänkatu - Pasilan asema -välillä.

  12. #12
    Makke93 avatar
    Liittynyt
    23.11.2015
    Sijainti
    Myyrmäki, Vantaa
    Viestejä
    1605

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Voihan olla, että seiskan jatke Pasilasta Meilahteen ja Kalasataman ratikka syövät sen verran 506:n kysyntää, ettei teliautoille enää ole samanlaista tarvetta kuin aiemmin. Täysimmillään 506 tuntuisi nykytilanteessa olevan juuri Pasilan ympäristössä mm. Mäkelänkatu - Pasilan asema -välillä.
    Eikö Kalasataman raitiotien aloituksella ole sitten ollenkaan vaikutusta 506:n reittiin? Osat Arabianrannasta jäävät kyllä aika kauas uudesta radasta, mutta kai vaihto Hämeentien sillalla 71:een on paljon nopeampi? Jos 506:n oikaisee suoraan Koskelantieltä Viikinmäkeen, niin siitä tulee paljon houkuttelevampi reitti Pihlajistosta ja Viikinmäestä Pasilaan, ja tarjoaa oikeasti eri reittiä, kuin nykyinen, joka kulkee 71:n kanssa samaa reittiä pitkän matkaa.

  13. #13

    Liittynyt
    25.11.2021
    Viestejä
    21

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Bingoa:

    286 Taksikuljetus
    287 Korsisaari
    288 Harri Vuolle? Varikko olisi ainakin samalla suunnilla?
    289 Pohjolan Liikenteellä hyvin paljon hävittävää joten tarjoaa varmasti hyvin alhaisen sekä kilpailukelpoisen hinnan. Toisaalta voisiko HelB olla kiinnostunut tässä? Eikö Ruha valmistuisi aika samoihin aikoihin ja tilaa kalustolle jonkin verran? Sen lisäksi esim. 550:n, 571:n ja Kivistön sopimukset loppuu noilla tienoin. Näin ollen kuljettajiakin ja ehkä 571:n ja 550:n kalustoakin saada näille linjoille. Että ehkä kumminkin HelB.
    290 Jokin pienempi firma esim. Tammelund
    291 Toivoisin kyllä että Åberg voittaisi tämän. Mutta firma niin eri suunnilla että saas nähä tarjoaako ollenkaan. Kuitenkin esim. TLL olisi hyvin realistinen voittaja. Varikko samoilla suunnilla ja ilmeisen paljon on tarjonnutkin sopimuksiin. Ja 54:sen sopimus loppuu myös vuosi jälkeen päin. Vuosaaren sopimus myös.

  14. #14

    Liittynyt
    10.02.2017
    Viestejä
    189

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    OT, mutta eikö Savonlinja siis osallistu enää kilpailutuksiin?

  15. #15

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    921

    oletus Vs: HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

    Onkohan linjoille 642 ja 665 sovittu optiota? Kohde 287 on vain kahden vuoden sopimus ja siinä liikennöitävien linjojen nykyinen sopimus alkoi ja päättyy samaan aikaan kuin linjoilla 642 ja 665.

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2009/1
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 10.05.2010, 09:38
  2. YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2008/1
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 15.02.2009, 19:51
  3. YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2007/2
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 25.01.2008, 11:32
  4. YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2007/1
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 20.12.2007, 11:42
  5. YTV:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 2006/2
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 06.12.2007, 21:41

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •