HSL:n bussiliikenteen tarjouskilpailu 58/2023

Tammelund kasvaa nyt aika vauhdilla. (…) mutta silti aika riski pienemmälle firmalle, kun 2025 alkaen loppuvien muiden sopimusten jatkosta ei ole varmuutta.

Juuri mainitsemastasi syystä tarjoamatta jättäminen olisi varmasti ollut suurempi riski.

Hyvä ja tarkka voitto Tammelundilta, on tosiaan laskimessa ollut patterit oikein päin!
 
Nyt ainakin 611 on järkevässä paketissa, jos sille suunnalle tulisi viikonloppuliikennettä. Ideana oli ainakin joskus, että 64 ja 611 kulkisivat viikonloppuisin yhtenä linjana (611K?), jonka reitti kulkisi 64:n reittiä Itä-Pakilaan ja sieltä 611:n reittiä Tikkurilaan.
Tuusulanväylän linjastosuunnitelman mukaan 611K kulkisi myös arkisin hiljaisimpaan aikaan. Jostain muistan lukeneeni että linjan 611K liikennöinti alkaisi jo tänä syksynä mutta missään ei ole infoa tästä.

Se oli sitten vaihteeksi Savonlinjalle lähtölaukaus HSL-liikenteestä.
Samoin kävi Nikkaselle, tosin he eivät edes jättäneet tarjousta.
 
Tammelundin nyt voittama kohde on 15 autoa (11 A2 ja 4 C).

Ei tuollainen kasvu kuitenkaan ole mitenkään uutta Tammelundin historiassa. Kesäkuussa 2015 heillä oli 17 auton liikenne ja elokuussa 2016 jo 45 auton liikenne. Elokuussa 2017 liikenne tipahti 33 autoon, kun Tammelund hävisi linjan 73 Savonlinjalle - jonka se nyt sitten otti takaisin.

Onko Åbergin linja mukana tässä 73/74 paketissa?
 
Tuskinpa. Finnoon Hyljekujalta on sen verran pitkä matka Heikinlaaksoon ja Ala-Tikkurilaan.

Sori, [offtopic] meille se on edelleen Suomenoja, Finno. Emme suostu kaupungin väkisin ruotsitukseen. Vanha nimi on ollut koko ikäni käytössä, joten myös jatkossa.
Jupperista on samanlainen vääntö menossa paikallisten vastuksesta huolimatta. [/offtopic]
 
Tuskinpa. Finnoon Hyljekujalta on sen verran pitkä matka Heikinlaaksoon ja Ala-Tikkurilaan.
Voisi kuvitella, että esimerkiksi Tammelundin varikolle mahtuisi jokunen Åbergin auto kun noi kaksi muutenkin tekevät yhteistyötä.
 
Eikö asia hoituisi helpommin siten, että Åberg alihankkisi enemmän Tammelundin paketteja lännemmässä ja TLL itse ajaa kokonaan omaa varikkoa lähellä olevia linjoja? Vai onko alihankkimiselle jotain rajoitusta, joka estäisi?
 
Takaisin
Ylös