Havaintoja HSL-alueelta - tammikuu 2023

Kauniainen / Espoo raja 21.1.2023

NF 1090 (sininen) / 200

Havainnon kohde oli siis Turuntiellä juuri ja juuri Kauniaisten alueella, kun taas havainnoitsija itse oli Espoossa aivan rajan tuntumassa.
 
Linjan 510 pidennys tarvitsee muutaman lisäauton.

Tässä vaiheessa toivon että myös jäljelläolevista Citywideistä 923-927 muutaman yksilö maalattais oransseiksi. Tai vaikka koko sarja jos on tarvetta. Oranssi väri pukisi kyllä Citywiden hyvin täytyy sanoa näin Citywide-mallin ystävänä. ;)
 
Tässä vaiheessa toivon että myös jäljelläolevista Citywideistä 923-927 muutaman yksilö maalattais oransseiksi. Tai vaikka koko sarja jos on tarvetta. Oranssi väri pukisi kyllä Citywiden hyvin täytyy sanoa näin Citywide-mallin ystävänä. ;)
Tuskin näin kuitenkaan käy.
 
Helsinki 22.1.2023

HB 1336 / 550X.

Kilvissä näkyi todellakin 550X, oikeasti kysymyksessä on linja 550. Auto ei näkynyt tutkassa havaintoajankohtana, eikä reittilokiinkaan ole tallentunut tietoja 13:47 lähdöstä Itäkeskukseen. Viimeksi mainitustahan olisi mukava tarkistaa, kiersikö tämä "550X" tunnuksensa mukaisesti Oulunkylässä Siltavoudintien kautta... ;)
 
Tässä vaiheessa toivon että myös jäljelläolevista Citywideistä 923-927 muutaman yksilö maalattais oransseiksi. Tai vaikka koko sarja jos on tarvetta. Oranssi väri pukisi kyllä Citywiden hyvin täytyy sanoa näin Citywide-mallin ystävänä. ;)
Nuo Citywidet ovat omasta mielestäni matkustusmukavuudeltaan Hsl:n parhaimpia autoja, kuten poistuneet 1062-1064.
 
Nuo Citywidet ovat omasta mielestäni matkustusmukavuudeltaan Hsl:n parhaimpia autoja, kuten poistuneet 1062-1064.

Samaa mieltä ehdottomasti, allekirjoitus minulta. Oispa HelB tilannut mielummin runsaasti niitä noiden kolina-Omniexpressien sijaan. Harmittaa kyllä kovasti kun HelB päätti poistaa heidän ainoat, 2 etanolikäyttöistä Citywideä eli ne ns. "viinakärryt" 1,5 vuotta sitten ilmeisesti pelkästään etanolin takia. Oishan Nobinakin voinut pitää noi 1062-1064 täällä ajossa. Omasta mielestä Citywide olisi hyvinkin saanut paikata Scalan jättämää rakoa Suomen bussimarkkinoilla sen tuotannon loppuessa v. 2013. OE*320LE oli kyllä tuotteena täysin turha, kun Scanian mallistossahan oli jo valmiiksi sopiva paikkurimalli, joka olisi voinut paikata Scalan markkinat, jolloin Citywidejä näkyisi Suomen teillä samassa mittakaavassa kuin lähintä kilpailijaa, Volvo 8900LE:tä. Tuntuu kyllä hieman omituiselta että OE*320LE piti ylipäätään esitellä, kun eihän lähimmällä kilpailijalla, Volvollakaan ollut kahta eri etumatalaa paikkurimallia, niin en kyllä oikein ymmärrä Scanian logiikkaa tässä. Mäkin tykkään paljon Citywideistä, paras Scanian malli tähän mennessä... :)
 
Takaisin
Ylös