- Liittynyt
- 13 Tammikuu 2010
- Viestit
- 358
En löytänyt tälle aiheelle omaa ketjua, joten aloitin sellaisen. Ylläpito poistakoon, jos kokee turhaksi.
Olen asunut Pohjois-Espoon Niipperi-Kalajärvi alueella pian 17 vuotta ja en muista oikeastaan koskaan olleen yhtä paljon peruttuja bussivuoroja, kuin kuluvana talvena. Tämä toki saattaa johtua myös siitä, että ne ovat viime aikoina osuneet linjalle 345, jota käytän joka arkiaamu työmatkoihini. Koska itse en aja bussia ja olen tällä foorumilla jäsenenä lähinnä joukkoliikenteen käyttäjän ominaisuudessa, niin voisiko joku asioista enemmän tietävä valaista minua siitä, mistä nämä peruutukset johtuvat? Niitä ei siis ole pelkästään 345:llä, vaan koko HSL liikenteessä. Onko kaikki selitettävissä kuljettapajapulalla ja sairauspoissaoloilla, vai onko taustalla muitakin syitä? Koskeeko kaikkia firmoja tasapuolisesti, vai onko joku/jotkut firmat yliedustettuina? Juolahtipa mieleeni sellainenkin ajatus, että aikanaan paikalliset vastustivat hyvinkin voimakkaasti suorien Helsingin keskustaan kulkevien bussilinjojen lakkauttamista, minkä seurauksena 345 jäi, kun taas 435 ja 436 lopetettiin ja muutettiin Louhelan kautta Aviapolikseen kulkeviksi linjoiksi 583 ja 584. Kuitenkin nuo 583 ja 584 olivat lakon aikana niitä harvoja bussilinjoja, jotka kulkivat normaalisti (ehkä siksi, että Tammelund ei kuulunut lakon piiriin), eikä niillä kovinkaan usein ole myöskään peruttuja lähtöjä. Esimerkiksi tänä aamuna olisin paljon mieluummin käyttänyt pari kolme minuuttia vaihtoon Varistossa, kuin seissyt puoli tuntia Metsämaan pysäkillä Vihdintien varrella odottamassa bussia, joten olisikohan pitänyt vain suosiolla antaa höselin aikanaan pätkäistä tuo 345? Tämmöisiä mietintöjä näin aamutuimaan.
Olen asunut Pohjois-Espoon Niipperi-Kalajärvi alueella pian 17 vuotta ja en muista oikeastaan koskaan olleen yhtä paljon peruttuja bussivuoroja, kuin kuluvana talvena. Tämä toki saattaa johtua myös siitä, että ne ovat viime aikoina osuneet linjalle 345, jota käytän joka arkiaamu työmatkoihini. Koska itse en aja bussia ja olen tällä foorumilla jäsenenä lähinnä joukkoliikenteen käyttäjän ominaisuudessa, niin voisiko joku asioista enemmän tietävä valaista minua siitä, mistä nämä peruutukset johtuvat? Niitä ei siis ole pelkästään 345:llä, vaan koko HSL liikenteessä. Onko kaikki selitettävissä kuljettapajapulalla ja sairauspoissaoloilla, vai onko taustalla muitakin syitä? Koskeeko kaikkia firmoja tasapuolisesti, vai onko joku/jotkut firmat yliedustettuina? Juolahtipa mieleeni sellainenkin ajatus, että aikanaan paikalliset vastustivat hyvinkin voimakkaasti suorien Helsingin keskustaan kulkevien bussilinjojen lakkauttamista, minkä seurauksena 345 jäi, kun taas 435 ja 436 lopetettiin ja muutettiin Louhelan kautta Aviapolikseen kulkeviksi linjoiksi 583 ja 584. Kuitenkin nuo 583 ja 584 olivat lakon aikana niitä harvoja bussilinjoja, jotka kulkivat normaalisti (ehkä siksi, että Tammelund ei kuulunut lakon piiriin), eikä niillä kovinkaan usein ole myöskään peruttuja lähtöjä. Esimerkiksi tänä aamuna olisin paljon mieluummin käyttänyt pari kolme minuuttia vaihtoon Varistossa, kuin seissyt puoli tuntia Metsämaan pysäkillä Vihdintien varrella odottamassa bussia, joten olisikohan pitänyt vain suosiolla antaa höselin aikanaan pätkäistä tuo 345? Tämmöisiä mietintöjä näin aamutuimaan.