PL:n varikot

Liittynyt
23 Huhtikuu 2023
Viestit
19
En ole täysin varma miltä varikolta eri PL:n linjoja ajetaan esim tulevat runkolinjat 520 ja 530. Onko jollain tietoa?
 
Ok kiitti. Tietääkö joku ajaako Ilmalan varikon kaikki pl kuskit kaikkia linjoja mitä ajetaan Ilmalan varikolta.
 
Vantaankin puolella? Eikö 520:n vaihdot kannata keskittää 530:n vaihtojen yhteyteen Myyrmäkeen, eikä Martinlaaksoon?

520:n kohteessa (samoin kuin varsin monessa muussakin viime vuonna kilpailutetussa kohteessa, jossa liikenne on tiheävuorovälistä) kuljettajien vaihto kesken linjan on kielletty.
 
520:n kohteessa (samoin kuin varsin monessa muussakin viime vuonna kilpailutetussa kohteessa, jossa liikenne on tiheävuorovälistä) kuljettajien vaihto kesken linjan on kielletty.

Oho, joo no tuo selittääkin, jos 520:n ja 530:n vaihdot ovat osittain eroteltuja, miksei 520:n vaihtoja voi tehdä 555:n tapaan Leppävaarassa, joka on uudellakin linjalla lähin kohta Pasilan varikkoa.
 
520:n kohteessa (samoin kuin varsin monessa muussakin viime vuonna kilpailutetussa kohteessa, jossa liikenne on tiheävuorovälistä) kuljettajien vaihto kesken linjan on kielletty.

Siis mikä hemmetin idea siinä on että se on muka nykyään kielletty HSL:n uusissa sopimuksissa? ja kauan tämä uusi, p***a sääntö on ollut HSL:llä käytössä? juttelin kerran erään Helbin Ojangon kuljettajan kanssa, ja hänen mukaansa kyseinen sääntö on käytössä jokaisella Ojangon varikon linjalla, eikä ymmärrä lainkaan mikä hemmetin järki siinä on, ja pitää kans kyseistä sääntöä täysin turhana ja epäolellisena. Haluaisi ite mielellään toivottaa asiakkaille mukavat päivänjatkot autosta poistuessaan, mutta kun siinä talossa ei kuljettajia vaihdeta matkan varrella, niin ei onnistu valitettavasti. 😣

En kyllä ymmärrä ollenkaan mitä hiton järkeä tällaisessa uudessa säännössä on… 🤔🤔🤔
 
Niin no eihän matkustajilla varmaan ole mitään minne heillä olisi tarve päästä, kivaahan se on moikkailla kuljettajalle ja muulla ei ole väliä. Huvikseenhan sitä ihmiset liikkuvat, kun bussiin nousevat. Jos pitää päästä johonkin niin ajetaan omalla autolla.
 
Siis mikä hemmetin idea siinä on että se on muka nykyään kielletty HSL:n uusissa sopimuksissa? ja kauan tämä uusi, p***a sääntö on ollut HSL:llä käytössä? juttelin kerran erään Helbin Ojangon kuljettajan kanssa, ja hänen mukaansa kyseinen sääntö on käytössä jokaisella Ojangon varikon linjalla, eikä ymmärrä lainkaan mikä hemmetin järki siinä on, ja pitää kans kyseistä sääntöä täysin turhana ja epäolellisena. Haluaisi ite mielellään toivottaa asiakkaille mukavat päivänjatkot autosta poistuessaan, mutta kun siinä talossa ei kuljettajia vaihdeta matkan varrella, niin ei onnistu valitettavasti. 😣

En kyllä ymmärrä ollenkaan mitä hiton järkeä tällaisessa uudessa säännössä on… 🤔🤔🤔

Yksi syy on se että kilpailutus olisi tasapuolisempi ja varikoitten nykyinen sijainti ei olisi liian suuri kilpailuetu. Suurin osa kuljettajista ei pidä kesken linjan tapahtuvista vaihdoista vaan päinvastoin, päätepysäkillä saa rauhassa laittaa säädöt kohdalleen. Myöskään suurin osa matkustajista ei pidä kesken linjan tapahtuvista kuljettajanvaihdoista, koska varsinkin osalla kuljettajista tämä kestää ja pidentää entisestään matka-aikaa. Iso peukku tälle uudistukselle.
 
Yksi syy on se että kilpailutus olisi tasapuolisempi ja varikoitten nykyinen sijainti ei olisi liian suuri kilpailuetu. Suurin osa kuljettajista ei pidä kesken linjan tapahtuvista vaihdoista vaan päinvastoin, päätepysäkillä saa rauhassa laittaa säädöt kohdalleen. Myöskään suurin osa matkustajista ei pidä kesken linjan tapahtuvista kuljettajanvaihdoista, koska varsinkin osalla kuljettajista tämä kestää ja pidentää entisestään matka-aikaa. Iso peukku tälle uudistukselle.

Samaa mieltä. Kaikki voittaa tässä paitsi ehkä itse liikennöitsijä. Kuljettajien ja matkustajien kannalta luulisi tämän olevan hyvä uudistus.
 
Takaisin
Ylös