Bussipalo Pihlajamäessä

Vs: Bussipalo Pihlajamäestä

Noita sattuu nyt aina välillä. Nyt vielä pakkanen asettaa ainakin laitteet kovalle koetukselle, ja jotkin niistä eivät tätä koetta selvitä..
 
Oli 96-vuoden teli-Scania. Kuulema liian suuret vahingot korjattavaksi. :( Sääli, yksi huippuhyvä teliauto vähemmän.
 
9603, 9604 ja 9605 olivat tänään h65A:lla, joten palanut yksilö oli 9606.
 
Oli 96-vuoden teli-Scania. Kuulema liian suuret vahingot korjattavaksi. :( Sääli, yksi huippuhyvä teliauto vähemmän.
Sääli tosiaan. Mutta HelBin tapauksessa en toisaalta ihmettele, että tällaista tapahtuu. Taisi muuten vissiin eilen sattua samantapainen juttu jollekin toiselle autolle Hakuninmaalla. Kun autoja ei huolleta kunnolla ja niiden annetaan olla nuhjuisessa kunnossa, voi liikennöitsijä syyttää tällaisista menetyksistä myös itseään.
 
Onko näin että Helb:ltä on palannut viimeisen parin viikon aikana kolme auto.
Käsittääkseni 69:ltä paloi yksi Elielillä ja nyt nämä kaksi.
Mitkä autot meni ?

Sitten onko firman toimintatavoissa jotain vikaa ?
muilta kun ei autot pala alta.
 
Viestiketjussa http://jlf.fi/f12/1043-helbin-ongelmia/ on viitattu mm. HelBin korjaamotoiminnan ongelmiin. Onhan se selvää, että jos autoille ei ehditä tehdä määräaikaishuoltoja eikä välitöntä huomiota vaativia vikoja korjata, niin ongelmat vaan kasautuvat.

Tässä taas näkee, että mitä ongelmia on isoilla firmoilla on. Rahaa kyllä tulee ytv:ltä, mutta se paljon puhuttu laatu puuttuu. Ilman muuta on selvää (kuten kuukanko jo mainitsi), että mikäli autoja ei huolleta ja korjata, niin sitten ne ongelmat ja viat kasaantuu. Lopputulos on sitten esimerkiksi tuon kaltainen, mitä otsikko kertoo. Sääli vaan menettää hyviä kulkupelejä sen takia, että omistaja ei pidä huolta niistä.
 
Mahdollisesti Hakuninmaan käry olisi ollut autossa 256. Lisälämmitin meinasi lämmetä liikaa. Sen sijaan linjan 69 auto sekä auto 9606 ovat Koskelan varikon kalustoa. Itseäni ei huvita enää käydä sekuntiakaan ajamassa Koskelan varikon vuoroja, niin huonossa kunnossa siellä ovat uudetkin autot! Koskelan korjaamolla ei ilmeisesti työnteko maistu eikä liikenteen työnjohtoa myöskään homma kiinnosta. Kerran viime syksynä soitin Koskelan työnjohtoon autosta 614, jossa paloi jarrujen kulumisvalo. Vikalappu asiasta oli tehty jo lähes viikkoa aiemmin! Työnjohtoa asia ei kiinnostanut pätkääkään! Luulisi kiinnostavan, koskapa näin uudessa autossa on vielä takuuaika voimassa... Aikoinaan STA:lla oli taukotilojen seinillä lappusia, jotka kehottivat ilmoittamaan välittömästi työnjohtoon, jos uusien Scanioiden jarrujen kulumisvalo syttyy kojetauluun ja taukotilaan oli vielä tuotu näytille korjauskelvottomaksi menneet jarrut! Näin käy jos kulumisvaloa ei huomioida... Ruhassa sentään vielä homma toimii, ainakin omalla kohdallani, eikä vikailmoituksilla pyyhitä Koskelan tapaan takapuolta vessassa.
 
Itseäni ei huvita enää käydä sekuntiakaan ajamassa Koskelan varikon vuoroja, niin huonossa kunnossa siellä ovat uudetkin autot! Koskelan korjaamolla ei ilmeisesti työnteko maistu eikä liikenteen työnjohtoa myöskään homma kiinnosta. .

Otetaan esimerkiksi vaikkapa auto 419, jonka takaoven 'toimintaa' voi jokainen käydä tutkimassa linjalla h70V. Pari vuotta olen tuosta säännöllisin väliajoin valittanut, mutta eipä asialle olla ainakaan mitään näkyvää tehty.
 
Takaisin
Ylös