Havaintoja YTV-alueelta - huhtikuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
17.4.
Concordia Bus #478 (Scania K270 UB 6x2*4 / Lahti Scala) linjalla 550.
Teli-Scalalla ajetaan kahden viikon ajan arkisin Jokeri-linjaa polttoaineenkulutuksen vertaamiseksi.
Itäkeskuksesta 7.00, 9.10, 13.40 15.50
Westendinasemalta 8.05, 10.15, 14.45, 16.55.
 
17.04.2007 Helsinki

h77A/CBF:n 2-akselinen Lahti Scala, numeroa en nähnyt.

Havaittu noin kello 21.25 Malmin asemalla määränpäänä Siltamäki.
 
17.4.
Concordia Bus #478 (Scania K270 UB 6x2*4 / Lahti Scala) linjalla 550.
Teli-Scalalla ajetaan kahden viikon ajan arkisin Jokeri-linjaa polttoaineenkulutuksen vertaamiseksi.
Itäkeskuksesta 7.00, 9.10, 13.40 15.50
Westendinasemalta 8.05, 10.15, 14.45, 16.55.

Voi Voi!
Osaavatkohan ressukat nousta erivärisen bussin kyytiin, saati istua erivärisille penkeille....Nooh, sama se, kunhan eivät koulutetut JOKERI-kuljettajat enää ruuhka-aikana suorittaisi niitä kuljettajan vaihtoja siinä Itäkeskuksen tulolaiturissa!
 
Nooh, sama se, kunhan eivät koulutetut JOKERI-kuljettajat enää ruuhka-aikana suorittaisi niitä kuljettajan vaihtoja siinä Itäkeskuksen tulolaiturissa!
Jaahas, tällaistakin siis tapahtuu. :( Olen kuullut juttua, että nykyisen tiheän Jokeri-liikenteen aikana Itäkeskuksen terminaalin pikapysäköintialueet täyttyvät Jokeri-autoista.

Sinänsä tämä ei ole uutta, Itäkeskus on aina ollut hiukan liian ahdas. Olen itsekin ajanut joskus muutaman minuutin terminaalia ympäri, kun mihinkään ei mahdu pysähtymään ja silti lähtöaikaan on vain alle 10 minuuttia.
 
Olen kuullut juttua, että nykyisen tiheän Jokeri-liikenteen aikana Itäkeskuksen terminaalin pikapysäköintialueet täyttyvät Jokeri-autoista.
Eivätkä ne täyty varsinaisen tiheän (5 min vuoroväli) liikenteen aikana, vaan keskipäivällä ja iltaruuhkan jälkeen, kun parhaimmillaan kuudella Jokeri-bussilla on yhtä aikaa tauko Itäkeskuksessa.

Ja havainto:
Helsinki 18.4.2007
VT 112 / 738
 
18.04.07 Espoo, Leppävaara

HelB 9706 (Volvo Carrus City L)/e57 -308:n tilalla.

Concordia nro 161 (Volvo Säffle System 2000)/e21VK & s110T -135:sen tilalla.
 
Eivätkä ne täyty varsinaisen tiheän (5 min vuoroväli) liikenteen aikana, vaan keskipäivällä ja iltaruuhkan jälkeen, kun parhaimmillaan kuudella Jokeri-bussilla on yhtä aikaa tauko Itäkeskuksessa.
Jaahas, kyse onkin siis yhtiön toimintatavoista. Concordia onkin ensimmäinen yhtiö, joka aiheuttaa Itäkeskukseen tällaisia ongelmia. HKL-Bussiliikenteen tai HelB:n toiminnasta ei vastaavia ongelmia syntynyt. Kuljettajat pitävät taukoa ja autot liikkuvat koko ajan. Kaupungin pitäisi kieltää autojen seisottaminen ahtaassa terminaalissa taukojen aikana.
 
Ke 18.4. Espoo

HELB #34 (Volvo B10BLE Carrus City L) / 103 -h41:n vakioauto
HELB #72 (Volvo B10BLE Ikarus E94) / 248(K) -9317:n tilalla
 
Helsinki 18.4.2007

h97/97V:llä pyörii jo kolmatta päivää HelB 9851 (Mercedes-Benz O405N2) matkustajia laskemassa. Kerättäisiinköhän tässä nyt vielä tuoreita matkustajamäärätietoja lautakunnalle, joka tällä viikolla reittimuutosta pohtii. Näkyi tuo 9851 viime viikolla myös linjalla h95, jolla olisi yhteistä reittiosuutta esitetyn 97:n "uuden" reitin kanssa.

Lisätäänpä vielä jälkikäteen pari havaintoa:
h97V: HelB 406 (Scania L94 - Ikarus E94), HelB 113 (Scania L94 - Lahti 402)
 
Viimeksi muokattu:
Ke 18.4. Espoo

HELB #612 (Scania K230 Lahti Scala) / 248 -323:n tilalla
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös