Katugallup

Kuinka hyvä/huono on pääkaupunkiseudun katuverkosto bussiliikenteen kannalta?

  • Erittäin huono

    Äänet: 3 8.6%
  • Melko huono

    Äänet: 12 34.3%
  • Kohtalainen/menettelee

    Äänet: 16 45.7%
  • Melko hyvä

    Äänet: 4 11.4%
  • Erittäin hyvä

    Äänet: 0 0.0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    35

karihoo

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
29 Tammikuu 2006
Viestit
540
Ei Helsingin seudun kadut kuitenkaan poikkea useimpien muiden eurooppalaiskaupunkien kaduista niin, etteikö täällä voisi ajaa samoilla busseilla (paitsi tietysti lämmitys ym. pitää olla tehty meidän talvea varten).

Omat kokemukseni paikkurilla matkustamisesta ulkomailla ovat lähinnä Tallinnasta ja Tukholmasta. Tukholmasta tuli sellainen fiilis, että kadut ovat Helsinkiin verrattuna bussiystävällisempiä. Yhtenä esimerkkinä tulee mieleen viemärikaivojen kannet. Helsingissä ne tuntuvat olevan voittopuolisesti raskaan kaluston ajolinjalla oikeanpuoleisten pyörien osalta ja ainakin Kustaa Vaasan tien bussikaistalla keskustaan mennessä varsin syvällä.

Foorumin jäsenistössä on varmasti paljonkin maailmaa kiertäneitä. Onko teillä kokemuksia/ajatuksia katuverkoston laadusta matkustusmukavuuden kannalta? Onko siinä merkittäviä eroja verrattuna muihin kaupunkeihin?

Toisessa ketjussa todettiin osuvasti (vaikkakin eri aiheeseen liittyen):
Eih, voi sitä töyssyjen hyppimistä ja vielä MAN:lla, selkä menee varmasti jossain vaiheessa lakkoon.
 
Viimeksi muokattu:
No oma mielipiteeni tästä asiasta on sellainen, että valopilkkujakin on (esim. Jokerireitin katuverkko), mutta myös suuria munauksiakin on KSV tehnyt. Merkittävin esimerkki on Hämeentie Arabiassa. Katu on kapea ja Kustaa Vaasan tien risteys on täysin idioottimaisesti pilattu laittamalla se tukkoon, kun Mertakatu suljettiin. Ja tästähän bussiliikenne kärsii etenkin ruuhkissa. Joskus on saanut jopa 10 minuuttia edetä risteyksen valoissa jonon takia.
 
Viime viikolla Varsovassa käydessäni matkustin muutamaan otteeseen bussilinjalla 175 (lentoasemalinja) ja silloin panin merkille, että useat pysäkit olivat betonialustaisia ja valusaumat tuntuivat varsin selvästi.
 
Takaisin
Ylös