- Liittynyt
- 24 Syyskuu 2005
- Viestit
- 2,703
Helsingissä on joitain linjoja, jotka olisi järkevää lakkauttaa ja korvata ne muun liikenteen tihentämisellä. Linja 74 on yksi näistä. Sillä ei ole yhtäkään reittiosuutta, jolla ei olisi jotain muuta bussilinjaa.
Alkumatkasta liityntälinja 76A/76B tarjoaa liitynnän Malmin juna-asemalle. Sitten samalla pysäkillä pysähtyy 73, joka on nopeampi yhteys keskustaan ja tarjoaa myös Malmille paremman palvelun. Tämän jälkeen taas 76A ja 76B Malmille. Heti kun näiden bussien yhteiset pysähdykset loppuvat, tuleekin mukaan kuvioon liityntälinja 77A Malmin asemalle. Sitten onkin jo nopeamman ja tiheämmin kulkevan 75:n vuoro. Kun Pihlajamäentien tiheän bussiväylän ohi on menty, päästään Viikkiin Viikintielle, josta keskustaan pääsee bussilla 68. Hieman pidemmälle mentäessä myös 71 tulee samalle reitille.
Matkustajamäärät linjalla 74 ovat alhaiset ja näkisin sen 73B:n tapaan linjana, jolla ei ole mitään erityistä palveltavaa aluetta, vaan se enimmäkseen täydentää muita linjoja kierrellen sieltä täältä. Pituutensa vuoksi aikataulussa pysyminen ei ole sitä luokkaa, että linja soveltuisi kovin hyvin vaihtamiseen, vielä kun vuorotiheyskin on harva. Minusta tämän linjan voisi lakkauttaa ja käyttää rahasumman lisävuoroihin liityntälinjoilla 77A ja 76A/76B
Alkumatkasta liityntälinja 76A/76B tarjoaa liitynnän Malmin juna-asemalle. Sitten samalla pysäkillä pysähtyy 73, joka on nopeampi yhteys keskustaan ja tarjoaa myös Malmille paremman palvelun. Tämän jälkeen taas 76A ja 76B Malmille. Heti kun näiden bussien yhteiset pysähdykset loppuvat, tuleekin mukaan kuvioon liityntälinja 77A Malmin asemalle. Sitten onkin jo nopeamman ja tiheämmin kulkevan 75:n vuoro. Kun Pihlajamäentien tiheän bussiväylän ohi on menty, päästään Viikkiin Viikintielle, josta keskustaan pääsee bussilla 68. Hieman pidemmälle mentäessä myös 71 tulee samalle reitille.
Matkustajamäärät linjalla 74 ovat alhaiset ja näkisin sen 73B:n tapaan linjana, jolla ei ole mitään erityistä palveltavaa aluetta, vaan se enimmäkseen täydentää muita linjoja kierrellen sieltä täältä. Pituutensa vuoksi aikataulussa pysyminen ei ole sitä luokkaa, että linja soveltuisi kovin hyvin vaihtamiseen, vielä kun vuorotiheyskin on harva. Minusta tämän linjan voisi lakkauttaa ja käyttää rahasumman lisävuoroihin liityntälinjoilla 77A ja 76A/76B