Yleisölle yleensä noin pari-kolme viikkoa etukäteen; kesäaikatauluja ei jaeta kotiin toisin kuin syys-talviaikatauluja. Varikoille jakelu hieman aiemmin (riippuen kirjapainojen toimituksista).
Koskas nuo YTV:n ja Helsingin kesäaiukataulut ilmestyykään
YTV:n kesä aikataulukausi alkaa 03.06.2007
Muutoksista tässä vaiheessa
Keravan sisäinen linja 5 alkaa kulkea sunnuntaisin
Linja 633A Reitti muuttuu kulkemaan ...-Tuusulantie-Kulomäentie-Korson asema-Korsontie-Saviontie-...
Linja 633K Helsinki-Tuusulantie-Korso-Koivikko-Keravan asema (Uusi linja) alkaa kulkea sunnuntaisin
Linjat 633, 633A ja 633K 03.06.2007 alkaen (Korson ja Keravan pää)
Linja 873N Lakkautetaan
Yleisölle yleensä noin pari-kolme viikkoa etukäteen; kesäaikatauluja ei jaeta kotiin toisin kuin syys-talviaikatauluja. Varikoille jakelu hieman aiemmin (riippuen kirjapainojen toimituksista).
Talvimaisemia Urho Kekkosen kansallispuistosta
Löytyvät pdf-muodossa HKL:n verkkosivuilta. Olennaisimpia muutoksia liikenteessä lienevät nuo jo raitiovaunupuolellakin mainitut pidennetyt kesäaikataulut sekä linjan 8 reitin jatkaminen, metron siltatyömaa elokuun alkuun saakka, linjan 80 reittimuutos, linjojen 81(B) aikataulumuutos sekä mm. se, että linjalla 615 eri variaatioineen ensimmäinen poistumispysäkki Helsingistä Lentoasemalle ajettaessa on Vantaalla, ja että Vantaalta Helsinkiin ajettaessa autot pysähtyvät pysäkeille vain matkustajien jättämistä varten. Jokeri ajaa keskikesän ruuhka-aikoinakin 10 min. välein.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 11.05.2007 kello 11:31. Syy: siirretty toiseen viestiketjuun
Yöbussissa on tunnelmaa
Ai, tuotapa ei tullut huomattua, kun seutulinjoilla on kuitenkin pysäkki vastakkaisella puolella tietä. Turhaan epäilin siis tässä kohtaa bussinkuljettajia. Enpä edes katsonut, kuuluisiko niiden pysähtyä tuossa, kun ajattelin, että tässä toistuisi lukemattomia kertoja aikaisemmin havaitsemani ilmiö, että Helsingin keskustan suuntaan seutulinjojen kuljettajat jättävät pysähtymättä, vaikka olisi ko. linjan pysäkkikin ja jättävät odottamaan seuraavaa sisäistä linjaa. Ehkäpä ovat parantaneet tapansa nykyään, tiedä sitten?
Yöbussissa on tunnelmaa
No jopas nyt sentään. Paavalin kirkon pysäkki on kaikkea muuta kuin "missä tahansa missä joku sattuu heiluttelemaan kättään", nimittäin linja-autopysäkki, jossa kättä heilutellaan varmasti tuhansia kertoja päivässä. Itsekin sain nyt vasta tietooni paikan satoja ja satoja kertoja ohittaneena sekä kyytiin nousseena, etteivät seutulinjat pysähdykään tuossa vaan vasta Vallilan hallin tienoilla.
Ensimmäisenä tuli tutkailtua kotilinjan 97/97V aikatauluja. Melko mielenkiintoista ainakin minusta on se, että linjalla ajetaan kesällä 174 lähtöä arkipäivässä, kun näin normaaliliikenteessä vastaava luku on ollut 167. Keskikesäksikään ei linjalla aikataulu muutu. Nostaakohan metron pendeliliikenne kovastikin 97:n matkustajamääriä Mellunmäen päässä. Lisäksi myös päivä- ja iltaliikenteessä ryhdytään ajamaan vuoroin 97:ää ja 97V:tä. Nykyisin 2/3 lähdöistä on noina aikoina ollut linjalla 97 - ruuhkassa 1/2. V-vuorojen määrän lisäys oli toki tiedossa syksyksi reittimuutoksen yhteyteen.
Ytv:n sivuilla en ole vielä havainnut kesäaikataulujen webbiversiota. Koskahan se ilmestyy oikein?
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
"Jotkut joukkoliikenneharrastajat", tarkoitat tuolla kai lähinnä minua? Jos joukkoliikennettä ahkerasti harrastava, bussien reiteistä selvää ottava ja päivittäin sitä käyttävä ihminen hämääntyy välillä joukkoliikennettä monta kertaa päivässä käyttäessään, kai se jotain kertoo sen järjestelmän käytettävyydestä. En minä kuitenkaan ole ajatellut niin, että jonkin asian harrastaminen edellyttäisi sen täydellistä hallitsemista joka kohdassa, mutta ilmeisesti siitä jotkut voivat saada aihetta kuittailuun. Jos minun mielestäni jotkut kuljettajat eivät noudata pelisääntöjä, niin ei se tarkoita, että kaikki kuljettajat niin tekisivät. Onhan jokaisella työpaikalla työntekijöitä moneen junaan.
Yöbussissa on tunnelmaa