Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-22/22

Viestiketju: Korotetut pysäkit

  1. #16
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Korotetut pysäkit

    Vaikka mm. Zürichissä onkin joitain yhteiskäyttöpysäkkejä, en muista missään Sveitsissä tai Saksassa Kampin kaltaista pysäkkiä. Yhteiskäyttöä on siis vain siellä, missä liikennemuodot eivät aiheuta toisilleen kohtuutonta haittaa.

    Kamppin yhteispysäkkihän on täysin idioottimainen keksintö. Bussiletkojen pitkät pysäkkiajat haittaavat niin bussilinjojen sujuvuutta, mutta ennen kaikkea ne haittaavat merkittävästi raitioliikennettä.

    Raitiovaunu kun ei voi väistää bussiletkaa, jossa suoritetaan kuljettajanvaihtoja sekä hidasta suljettua rahastusta.

    Jos olisimme Keski-Euroopassa, Kampista ei lähtisi yhtään bussilinjaa pohjoiseen, vain raitiovaunulinjoja. Munkkivuoen ja Haagan tasalla olisi vasta ensimmäiset pysäkit, joista voisi vaihtaa lyhyehköihin liityntäbussilinjoihin, olkoon ne sitten johdinautoja tai tavallisia. Keskustan sekä esikaupunkien joukkoliikenne hoidettaisiin pääsääntöisesti laadukkalla raideliikenteellä, jota tuettaisiin muilla kulkumuodoilla siellä, missä väestöpohja katsotaan raideliikenteelle riittämättömäksi.

    Tämä Helsingin kantakaupungin bussiralli on ihan oikeasti melko Suomalainen tapa toimia, esim. Mannheimissa ei voi matkustaa keskustan läpi busseilla, sillä raideliikenne on runkoverkko.
    Näin se nyt vaan menee

  2. #17
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Korotetut pysäkit

    Lieneekö toimittaja muistanut liikennejohtajan sanat vähän sinne päin vai mistä mahtaa olla kysymys, kun bussi jää ala-akselistaan laituriin kiinni?
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen Camo Lissabone avatar
    Liittynyt
    14.08.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    939

    oletus Vs: Korotetut pysäkit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TEP70 Näytä viesti
    Lieneekö toimittaja muistanut liikennejohtajan sanat vähän sinne päin vai mistä mahtaa olla kysymys, kun bussi jää ala-akselistaan laituriin kiinni?
    Eihän siinä mitään ihmeellistä ole, toimittajillahan on hyvin usein elämän normaalien perusasioiden tunteminen pahasti hukassa.
    !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM !sillöM

  4. #19

    Liittynyt
    14.10.2005
    Viestejä
    172

    oletus Vs: Korotetut pysäkit

    Hyppäsin juuri pari päivää sitten sporan kyytiin tuollaiselta pysäkiltä. Kyseessä oli joku Valmetlainen NrI-nivelvaunu. Huomasin sisäänastuessani, että nuo korotetut pysäkit eivät sovellu hyvin standardilattiaisen sporan tai bussin kyytiin nousemiseen. Raitiovaunun lattia on muutamia senttejä pysäkin yläpuolella, joten varsinkin vanhemmilla ihmisillä kyytiin nouseminen on vielä hankalanpaa kuin aikaisemmin. Kun taas Vauriotrammien kohdalla nuo pysäkit, ehkä saattavat hekpottaa sisään astumista. Mutta mikä järki on tehdä pysäkit Vauriotrammeille paremmin soveltuviksi kun yli puolet koko kalustosta on muutakuin Vauriotrammeja? Lisäksi noista madoista suurin osa viihtyy paremmin korjaamolla kuin linjalla.

  5. #20
    GT8N avatar
    Liittynyt
    22.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    809

    oletus Vs: Korotetut pysäkit

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jompero Näytä viesti
    Mutta mikä järki on tehdä pysäkit Vauriotrammeille paremmin soveltuviksi kun yli puolet koko kalustosta on muutakuin Vauriotrammeja?
    Parin vuoden päästä tilanne on täysin toinen... Ei pidä unohtaa tulevia uusia vaunuja. Ainoat korkealattiaiset vaunut tulevat olemaan Nr I:t, elleivät nekin saa matalaa keskiosaa.
    Näin se nyt vaan menee

  6. #21

    Liittynyt
    15.08.2008
    Viestejä
    2005

    oletus Vs: Korotetut pysäkit

    Miten ihmeessä muutaman sentin kynnys osalla matalalattiakalustoa on paha kenellekkään? Vertailukohta on kuitenkin matala kivetys tai katutaso, jossa kynnystä tulee vähintään Varion lattiatason verran.

  7. #22
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Korotetut pysäkit

    Tässä nykyaikainen, helsinkiläinen matalalattiabussi Viipurinkadun pysäkille, joka on yhteispysäkki raitio- ja bussilinjoilla (h3B ja h23/h23N):

    "Mind the gap!"

    Mainittakoon, että korin nostaminen ei ihmeämmin auttanut ja kun tässä bussimallissa kaikki ovet aukeavat ulospäin (ns. vippiovia) ne vaativat kymmeniä senttejä liikkumavaraa bussin sivulla. Ei oikein kiva.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 17.01.2010 kello 13:26. Syy: korjattu linkki
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Pysäkit ja niiden nimet
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 210
    Viimeisin viesti: 15.12.2016, 14:06
  2. Vanhat pysäkit
    kirjoittanut Vesa Nurminen foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 11.10.2013, 05:27
  3. HSL: Linjoille 90B ja 93K uudet pysäkit
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 30.09.2010, 09:40
  4. Pysäkit ja reitit OpenStreetMapissa
    kirjoittanut skela foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 23.08.2010, 13:46
  5. Surkeat pysäkit
    kirjoittanut Resiina foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 27.08.2007, 21:56

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •