Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

konnaripoika sanoi:
Helsingin Sanomat sanoi:
Kirkkonummi haluaa mukaan YTV:n joukkoliikennejärjestelmään ensi syksynä. Tilannetta kuitenkin mutkistaa paikallisen bussiliikenteen kielteinen kanta.
Paikallisen bussiliikenteen vastustus on tuottanut tulosta. Yle uutisoi, että Kirkkonummella on noussut lihava riita siitä, halutaanko YTV:hen mukaan enää ollenkaan. Kokoomus ei halua YTV-yhteistyötä lainkaan vedoten sen korkeaan hintaan. SDP olisi valmis seutulipun käyttöönottoon niin, että se kelpaisi aluksi vain junissa.
 
kuukanko sanoi:
Paikallisen bussiliikenteen vastustus on tuottanut tulosta. Yle uutisoi, että Kirkkonummella on noussut lihava riita siitä, halutaanko YTV:hen mukaan enää ollenkaan. Kokoomus ei halua YTV-yhteistyötä lainkaan vedoten sen korkeaan hintaan. SDP olisi valmis seutulipun käyttöönottoon niin, että se kelpaisi aluksi vain junissa.
Tätähän tuo Wikströmin johtaja Birgitta Wikström ajoi jo alusta lähtien. Sanoi, että YTV:n liittyminen on liian kallista ja kehotti miettimään, kuinka edullista nykyinen liikennöintitapa on. Varjopuolena tosin on, että vuorot menevät mitä reittejä sattuu, tarjonta on mitätöntä viikonloppuisin ja matkustajiakaan ei liiemmin ole, mutta ainakin kunta saa palvelua halvalla.
 
Kirkkonummella la 22.4 klo 12 - 15

Kirkkonummella puhutaan joukkoliikenteen kehittämisestä la 22.4. Alustajana allekirjoittanut. Tervetuloa keskustelemaan!

La 22.4. klo 12 Kirkkonummen pääkirjasto, Porkkala-sali
KIRKKONUMMEN JOUKKOLIIKENNE TOIMIVAKSI
Kilpailutus on mahdollisuus -
Kirkkonummen linja-autoliikenteen ja paikallisjunaliikenteen kehittäminen
Alustajana Mikko Laaksonen, Suomen liikenneliitto ry:n hallituksen jäsen ja Turun joukkoliikennelautakunnan jäsen
Tervetuloa keskustelemaan!
Millaista joukkoliikennettä ja lippujärjestelmää kirkkonummelaiset kaipaavat?
Tilaisuuden puheenjohtajana kunnanhallituksen jäsen Kristo Savola, kahvitarjoilu.
Järj: Kirkkonummen vihreät
 
Lähilinjat

Lähinlinjojen kesäliikenteen 2006 alussa tapahtuvat muutokset:
633 ajaa viimevuodesta poiketen myös lauantaisin.
850 Kerava-Talma-Nikkilä ei liikennöi 04.06.2006 alkaen, ei ole tietoa että jatkaako syksyllä vai tuleeko siihen joku toinen liikennöitsijä kesän alusta.
Toimistosta annettiin kuljettajalle ohje jos asiakas kysyy linjan 850 kesäaikataulua niin hänen pitää soittaa Keravan kaupungille ja kysyä sieltä.
873B ja N aikatauluun muutoksia
874 arkiliikenettä harvennetaan, linjalle jää 6 lähtöä suuntaansa (nykyisin noin 22 lähtöä suunta) ja lauantailiikenne loppuu kokonaan
Kesäaikataulut http://www.lahilinjat.fi/
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Lähilinjat

Resiina sanoi:
850 Kerava-Talma-Nikkilä ei liikennöi 04.06.2006 alkaen, ei ole tietoa että jatkaako syksyllä vai tuleeko siihen joku toinen liikennöitsijä kesän alusta.

Tämän arvasinkin. Koska Kerava-lippu ei enää ole voimassa, niin Keravan matkustajat, varsinkaan koululaiset, eivät käytä 850-linjaa, eikä sitä linjaa pelkästään Nikkilän asukkaiden matkoilla Keravalle kustanneta. Oli virhe jättää linja pois seutulippujärjestelmästä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Lähilinjat

Resiina sanoi:
850 Kerava-Talma-Nikkilä ei liikennöi 04.06.2006 alkaen, ei ole tietoa että jatkaako syksyllä vai tuleeko siihen joku toinen liikennöitsijä kesän alusta.
Kesäliikenteen tuolla linjalla hoitaa kuitenkin Savonlinja-yhtiöt. Eli 850 ei todellakaan ole nyt loppumassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Soparin "Mimmi"

Soparin Iso "MIMMI" (YBP-884) 36-paikkanen korkealattiainen bussi on tänään 29.05.2006 5-linjalla Keravalla
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tulevaa Keravan liikennettä

Tämän hetkisten tietojen mukaan Keravan liikenteessä syysliikenteen alussa tapahtuvat muutokset:
Linja 5: arkiliikenteessä vuorot siirretään kulkemaan Kalevankatua pitkin.
Linja 8: muutetaan kulkemaan reittiä Viro (Kalevan koulu)-Kurkela-Tori-Asema-Kaskela/Kytömaa kuten nykyisin.
Linja 633A: Helsinki-633 reitti-Keravan asema-Porvoonkatu-Ahjo-Sorsakorpi. Arkisin lähdöt 21.20 ja 22.20 Helsingistä eli lopettavat vuorot.
Linja 873K: korvaa 8-linjan poistumista Alikeravan teollisuusalueelta.

Vuoden 2007 syysliikenteen alussa:
Sunnuntaisin 633N Hki-Korso-Kerava asema-Sorsakorpi (Joukkoliikenteen palvelutaso- ja rahoitussuunnitelma 2007-2009) http://www.ytv.fi/dynasty/kokous/200658-3.HTM
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
kuukanko sanoi:
SDP olisi valmis seutulipun käyttöönottoon niin, että se kelpaisi aluksi vain junissa.
Ja tämä on nyt toteutumassa. Kirkkonummen tavoitteena on liittää junaliikenne YTV:n kolmanteen vyöhykkeeseen 1.9. alkaen. Bussiliikenne jää nykyiselleen ja siinä matkustetaan Matkahuollon ja liikennöitsijöiden omilla lipuilla.
 
kuukanko sanoi:
Ja tämä on nyt toteutumassa. Kirkkonummen tavoitteena on liittää junaliikenne YTV:n kolmanteen vyöhykkeeseen 1.9. alkaen. Bussiliikenne jää nykyiselleen ja siinä matkustetaan Matkahuollon ja liikennöitsijöiden omilla lipuilla.

Oikeestaan mielestäni aika tyhmää tuolla tavalla, että on kaks eri traffijärjestelmää samassa kaupungissa/samaan kaupunkiin.. Olisi ainakin matkustajien kannalta voinut olla helpompaa ja muutenki edullisempaa että myös bussiliikenne olisi myös liitetty ytv:n traffi-järjestelmään.. Nyt kun hinnat on aika "pilvissä" siellä.. Mutta toisaalta niin se laatu varmasti häviäisi mikä Kirkkonummella nyt on jos koko bussiliikenne siellä kilpailutettaisiin.. Luultavasti tilalle tulisivat Concordia ja Connex ikaruksineen ja muineen roskalaatikoineen päivineen..
 
aleo1@luukku.com sanoi:
Mutta toisaalta niin se laatu varmasti häviäisi mikä Kirkkonummella nyt on jos koko bussiliikenne siellä kilpailutettaisiin.. Luultavasti tilalle tulisivat Concordia ja Connex ikaruksineen ja muineen roskalaatikoineen päivineen..

Toisaalta, paljonko siitä "laadusta" ollaan valmiit maksamaan? Asiakas ei maksa mieluusti ylimääräistä, joten se erotus tarvitsisi näkyä sitten subventiossa.
Ja Connex on mieltynyt ihan oikeasti Lahden Autokorin tarjoamaan Scalaan - sen saatavuus vaan ei ole aina vastannut kysyntää, joten voidaan sanoa, että Ikaruksia on "jouduttu" hankkimaan. Voinet nimet nämä "muut" roskalaatikot, kun kerran asiasta aloitkin puhumaan. Odotan ihan mielenkiinnolla listaa.
 
Linjat 633,738 ja 873

Linjat 633,738 ja 873
Tässä on linjojen 633,738 ja 873:n reitit syysliikenteen 2006 alusta

 
killerpop sanoi:
Voinet nimet nämä "muut" roskalaatikot, kun kerran asiasta aloitkin puhumaan.

Voinen nimetä...
Esimerkiksi Volvo/Scania Ikarukset, "iki-ihanat" Connexin Tanskasta tuomat "tanskandogit", huonolla ergonomialla ja omituisilla penkeillä varustetut Scalat ja vanhat matalat Wiima Volvot ja oransseja "tanskandogeja".. ..Ja ei sovi unohtaa Connexin "kauniita" korkealattiaisia Wiimoja..

Kun me "pääsemme" matkustamaan näissä edellä mainituissa roskalaatikoissa jo ihan tarpeeksi, niin kun on vain mahdollista niin matkustan U-linjoilla, joissa saa rahallensa vastinetta ihan oikeasti.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
aleo1@luukku.com sanoi:
Voinen nimetä...
Esimerkiksi Volvo/Scania Ikarukset, "iki ihanat" Connexin tanskasta tuomat "tanskandogit", huonolla ergonomialla ja omituisilla penkeillä varustetut Scalat ja vanhat matalat wiima volvot ja oransseja "tanskandogeja".. ..Ja ei sovi unohtaa Connexin "kauniita" korkealattiaisia wiimoja..

Kun me "pääsemme" matkustamaan näissä edellä mainituissa roskalaatikoissa jo ihan tarpeeksi, niin kun on vain mahdollista niin matkustan U-linjoilla, joissa saa rahallensa vastinetta ihan oikeasti..
Osa noista luettelemistasi busseista ovat ihan hyviä matkustusmukavuudeltaan. Ainakin Connexin vm.1992 laatikko-Wiimat ovat varsin mukavia pehmeine penkkeineen ja jämäkkine korineen.

Täytyy muistaa, miten vanhaksi Koiviston Auto -yhtymä on päästänyt Lähilinjojen kaluston. 1990-luvun puolivälissä yli 8-vuotiaan auton tapaaminen Lähilinjojen "laivastosta" oli harvinaista. Nyt vuonna 2006 Lähilinjojen kalusto koostuu pääasiassa 1990-luvun alkupuolella hankitusta kalustosta. Nuo 1990-luvun alun bussit ovat edelleenkin aivan kelvollisia kulkuvälineitä, mutta nekin ovat kuluneet vuosien saatossa ja ikä alkaa näkymään. Koiviston Auton kunniaksi on toki sanottava se, että iäkäskin kalusto pidetään hyvässä kunnossa. Voi kunpa kaikki isot liikennöitsijät pitäisivätkin kalustonsa hyvässä kunnossa...
 
Takaisin
Ylös