Sivu 5 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345678915 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 61-75/230

Viestiketju: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

  1. #61
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202
    Koiviston Auton kunniaksi on toki sanottava se, että iäkäskin kalusto pidetään hyvässä kunnossa. Voi kunpa kaikki isot liikennöitsijät pitäisivätkin kalustonsa hyvässä kunnossa...
    Olen kyllä kuullut Lähilinjojen kaluston kunnosta päinvastaistakin. Lisäksi tämän vuoden aikana olen nähnyt lukuisia kertoja matkalleen hyytyneitä Lähilinjojen vanhuksia. Noilla 90-luvun alun Lahti-Scanioilla lienee jo ajettu hyvinkin pari miljoonaa kilometriä ja usein vieläpä melkoista rääkkiä...

  2. #62
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    887

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut SD202
    Koiviston Auton kunniaksi on toki sanottava se, että iäkäskin kalusto pidetään hyvässä kunnossa. Voi kunpa kaikki isot liikennöitsijät pitäisivätkin kalustonsa hyvässä kunnossa...
    Nojaa...Kyllähän KA pitää kaluston ulkoisesti hyvässä kunnossa, vanhassakaan autossa ei juuri ruostetta näy ulospäin...Teknisesti en nyt menisi ihan samaa sanomaan. Riippuu paljon yksiköstä miten autoja on pidetty. Lähilinjoilta Jyväskylään tulleita autoja pidetään yleisesti melkeinpä parhaina autoina mitä Jyväskylässä on...

  3. #63
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1264

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska
    Olen kyllä kuullut Lähilinjojen kaluston kunnosta päinvastaistakin. Lisäksi tämän vuoden aikana olen nähnyt lukuisia kertoja matkalleen hyytyneitä Lähilinjojen vanhuksia. Noilla 90-luvun alun Lahti-Scanioilla lienee jo ajettu hyvinkin pari miljoonaa kilometriä ja usein vieläpä melkoista rääkkiä...
    (Olen itsekin kokenut kyydissä ollessani kun Lähilinjojen vm.1992 Lahti-Scania hyytyy matkan alkumetreille. Ja vielä keskellä yötä...)
    No, mikään bussi ei kestä ikuisesti. Kun matkamittarissa alkaa olla melkoisia lukemia, se on vain entistä todennäköisempää että vikoja alkaa ilmenemään yhä kiihtyvään tahtiin. Olisi kivaa nähdä se tilanne, kun esim. "Tanskandoggeilla" alkaa olla matkamittarissa samanlaisia lukemia. (Ehkä "hieman" karrikoitu päinvastainen esimerkki, mutta kuitenkin...)

    Lähilinjojen kalusto on ainakin sisältä ollut aina puhtaassa kunnossa. Roskat ja töhryt on siivottu melko täydellisesti.
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  4. #64
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Lähilinjojen kalusto siivotaan 3-viikossa ja sen lisäksi kuljettajat poistavat pahimmat roskat.
    Vanhemman kaluston kohdalla oman korjaamon merkitys korostuu.

  5. #65
    Resiina avatar
    Liittynyt
    04.07.2005
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    896

    oletus Syksyn aikatauluista

    Lähilinjojen talvisarjoista luettua:
    Linja 633 Keravan asema-Kannisto-Koivikko-Vallinoja-Helsinki
    Arkisin Keravalta
    04.58-08.28: xx.28 ja xx.58
    09.33
    10.28-14.28: kerran tunnissa (xx.28)
    14.58, 15.28, 15.58, 16.33, 17.33
    18.28-21.28: kerran tunnissa (xx.28)
    Arkisin Helsingistä
    06.03, 06.33, 07.03, 07.33, 08.08
    08.33-14.33: kerran tunnissa (xx.33)
    15.03, 15.33, 16.03, 16.33, 17.03
    17.33-22.33: kerran tunnissa (xx.33)
    Lähdöt 21.33 ja 22.33 on A-vuoroja jotka jatkavat Keravan asemalta reittiä ...-Asemantie-Asemansilta-Sampolankatu-Sibeliuksentie-Ahjontie-Terästie-Ratatie-Sorsakorpi.

    Lauantaisin Keravalta
    06.28-21.28: kerran tunnissa (xx.28)
    Lauantaisin Helsingistä
    07.33-22.33: kerran tunnissa (xx.33)
    Lähdöt 21.33 ja 22.33 on A-vuoroja

    Linja 643 Helsinki (Linja-autoasema)-Hyrylä-Kilta-Asema-Sorsakorpi
    Ei muutosta, Pe/La ja La/Su yöt 00.15 ja 02.00

    Linja 738 Mattilanp.-Kaleva-Asema-Ahjo-Sorsakorpi-Moottoritie-Helsinki
    Linjan reitti muuttuu Keravalla ...-Kaleva-Sirkushevoset-Tori-Asema-Asemansilta-Alepa-...(Nykyisin ...-Kaleva-Tori-Alepa-...)
    Mattilanpuistosta arkisin
    06.00 06.42 07.00 07.30 08.00 09.00 10.00 14.19 15.19 16.19 17.09 ja 18.31B (B=Mattilanpuisto-738:n reitti-Sorsakorpi)
    Helsingistä arkisin
    06.59 07.59 09.05 13.22 14.22 15.22 15.54 16.22 16.54 17.22 18.22
    Lisäksi Sorsakorvesta arkiaamuisin
    05.35B 06.30B 06.50B (B=Sorsakorpi-738:n reitti-Mattilanpuisto)

    Linja 850 Terveyskeskus (Kerava)-Asema-Talma-Nikkilä
    Ei muutosta

    Linja 853 Kerava-Nikkilä-Sköldvik (Porvoon jalostamo)
    Ei muutosta

    Linja 873 Terveyskeskus (Kerava)-Asema-Savio-Vallinoja-Korso-Peijas- Etelä-Päiväkumpu
    Perusvuorot Keravalta arkisin 06.15 07.20 - 18.20 kerran tunnissa
    B-vuorot Keravalta arkisin 18.46, 19.46 ja 20.32
    B-vuorot Keravalta lauantaisin 06.08-17.08 Kerran tunnissa
    K-vuorot Keravalta arkisin 06.46-10.46 ja 12.46-16.46 kerran tunnissa.
    Perusvuorot Päiväkummusta arkisin 07.36-11.36 ja 13.36-17.36 kerran tunnissa
    B-vuorot Päiväkummusta arkisin 19.01, 20.01 ja 21.02
    B-vuorot Päiväkummusta lauantaisin 06.38-17.38 kerran tunnissa
    K-vuorot Päiväkummusta arkisin 07.01-18.01 kerran tunnissa.
    B-vuorot: Keravan asema-873:n reitti-Päiväkumpu
    K-vuorot: Keravan asema-Tori-Jaakkola-Alikerava-Savion aalloppi-873:n reitti.

    Linja 873N Sorsakorpi-Ahjo-Keravan asema-Kannisto-Koivikko-Vallinoja-Korso
    Sunnuntaisin Sorsakorvesta 08.22-21.22 kerran tunnissa.
    Sunnuntaisin Korsosta 08.53-21.53 kerran tunnissa.

    Linja 874 Hyrylä(Tuusula)-Vallinoja-Korso-Peijas
    Linja lyhenee Peijakseen
    Arkisin Hyrylästä 06.05-17.05 kerran tunnissa.
    Arkisin Peijaksesta 06.30-17.30 kerran tunnissa.

    (p.s toivottavasta tuosta saa selvä&#228
    Viimeisin muokkaaja Resiina; 23.07.2006 kello 16:51. Syy: korjattu kirjoitusvirheitä

  6. #66
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Lyhyt uutinen Kirkkonummen mukaantulosta YTV-liikenteen piiriin. Eipä mitään kovin suurta uutta tällä kertaa.

  7. #67
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Olisikohan tuo uutisessa mainittu "toinen liikennöitsijä" kenties Pohjolan Liikenne? Sehän vastaa suurimmasta osasta Veikkolan ja Helsingin välisistä yhteyksistä.

  8. #68
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    14.07.2005
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    305

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska
    Olisikohan tuo uutisessa mainittu "toinen liikennöitsijä" kenties Pohjolan Liikenne? Sehän vastaa suurimmasta osasta Veikkolan ja Helsingin välisistä yhteyksistä.
    Jos saavat PL:n kanssa sopimuksen aikaan Veikkolan linjoista, niin pystyisköhän YTV tekemään viisykköstä ajavien firmojen, esim. Amper ja W&D kanssa U-linja sopimuksia. Silloin ois pääväylät joten kuten seutulippualueena myös bussiliikenteessä. Wikström kaivaa omaa hautaansa pistämällä vastaan. Yhteistyöllä voisi saada paljon paremmat mahdollisuudet toimia.

  9. #69
    Tunnistettu jäsen Rehtori avatar
    Liittynyt
    02.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    259

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Zambo
    Jos saavat PL:n kanssa sopimuksen aikaan Veikkolan linjoista, niin pystyisköhän YTV tekemään viisykköstä ajavien firmojen, esim. Amper ja W&D kanssa U-linja sopimuksia. Silloin ois pääväylät joten kuten seutulippualueena myös bussiliikenteessä. Wikström kaivaa omaa hautaansa pistämällä vastaan. Yhteistyöllä voisi saada paljon paremmat mahdollisuudet toimia.
    Taitaa Wikström käydä taistelua tuulimyllyjä vastaan. Eiköhän suurten yhtiöiden tulo kirkkonummen liikenteeseen ole vain ajan kysymys. Harmi että pieni ja laadukas yhtiö tulee menettämään liikennettään.

  10. #70
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Helsingfors
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Hej!

    Kuunteliko joku tällä viikkolla Radio Vega City aamulla, kuin Wikströmiä haastateltiin ko. asiasta? Sen verran kuulin vaan että toimittaja studiossa sanoin että ne yrittää soittaa sinne saadakseen kommentia asiasta. Itse haastattelu en ole kuullut. Mutta sen käsityksen minkä minä olen saanut MVWstä, niin heiltä ei helposti hastattelua saa.

    /Skurubisin
    Viimeisin muokkaaja Skurubisin; 27.08.2006 kello 20:53.
    Helsingfors har ein somletrikk!

  11. #71
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Birgitta Wikström ei ymmärrä tilannetta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rehtori
    Taitaa Wikström käydä taistelua tuulimyllyjä vastaan. Eiköhän suurten yhtiöiden tulo kirkkonummen liikenteeseen ole vain ajan kysymys. Harmi että pieni ja laadukas yhtiö tulee menettämään liikennettään.
    Pieni ja laadukas? Minusta Wikströmin busseissa ei ole mitään ihmeellistä. Työmatkaliikenteessä pääasia lienee, että saadaan siirrettyä ihmiset paikasta A paikkaan B ja matkustusmukavuuskin saisi olla kunnossa. Kuljettajan palvelualttiudella ei ole suurta väliä, kun matkustajat leimaavat lippunsakin itse. Pohjolan Liikenteellä on minusta hyvälaatuinen kalusto, ei valittamista.

    Birgitta Wikströmin perheyritys selviäisi, jos ottaisi Westendin Linjan roolin ja osallistuisi suosiolla YTV-alueen kilpailutuskierroksiin ja voittaisi niitä. Sen sijaan eristäytymällä omaksi saarekkeekseen yhtiö tulee katoamaan linjaliikennekartalta, jos vakikäyttäjät vaihtavat joustavampiin YTV-lippuihin. Wikströmin busseissa kun ei nykyäänkään matkustajia ruuhkaksi asti ole.
    Yöbussissa on tunnelmaa

  12. #72
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    3385

    oletus Vs: Birgitta Wikström ei ymmärrä tilannetta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kemkim
    Birgitta Wikströmin perheyritys selviäisi, jos ottaisi Westendin Linjan roolin ja osallistuisi suosiolla YTV-alueen kilpailutuskierroksiin ja voittaisi niitä. Sen sijaan eristäytymällä omaksi saarekkeekseen yhtiö tulee katoamaan linjaliikennekartalta...
    Mitä tulee Westendin Linja Oy:n historiaan, niin on hyvä muistaa se kuriositeetti, että yhtiö tosiaan ehti kadota vähäksi aikaa "linjaliikennekartalta". Linjaliikenne ja sitä vastaava osa kalustosta myytiin aikanaa silloiselle Oy Linjebuss Finland Ab:lle, ja näin sai alkunsa Linjebuss Espoo. Westendin Linja jäi hoitamaan vain lähinnä tilausliikennettä ja toiminta sai sittemmin uusia ulottuvuuksia, kun yhtiö alkoi ajaa muille seudun liikenteenharjoittajille alihankintaa. Nuorempi sukupolvi näytti löytävän toiminnalle uudenlaisia liikeideoita ja hiljalleen toiminta kasvoi ja laajeni lopulta itse asiassa isompiin mittasuhteisiin kuin milloinkaan aikaisemmin (kun puhutaan ihan autojenkin määrästä). Uudistumisen myötä WL oli jälleen palannut ihan oikeaksi liikennöitsijäksi, onhan nykyisestä linjaliikenteestä keskeinen osa voitettu osallistumalla tarjouskilpailuihin. Uudistumalla, seuraamalla aikaansa sekä tekemällä taitavia siirtoja tässä kovassa pelissä voi liikenteenharjoittaja päästä pitkälle. Todennäköisesti pidemmälle, kuin juuttumalla menneisyyteen, joka tosiasiassa ei enää koskaan palaa. Kukin valitsee strategiansa tietenkin itse, väärän valinnan seurauksena voi valitettavasti olla tragedia... WL:n lisäksi seudulla on muitakin malliesimerkkejä onnistumisista, esimerkiksi Åbergin Linja Oy. Viimeksi mainittu on tietenkin kooltaan huomattavasti pienempi kuin WL. Pienten kohdalla näyttää ratkaisevaa olevan myös yhteistyökyky muiden liikenteenharjoittajien kanssa.

  13. #73

    Liittynyt
    28.11.2005
    Viestejä
    362

    oletus Vs: Birgitta Wikström ei ymmärrä tilannetta

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu
    Pienten kohdalla näyttää ratkaisevaa olevan myös yhteistyökyky muiden liikenteenharjoittajien kanssa.
    Täsmälleen näin. Ja vaikkei yhteistyö isompien kanssa syystä tai toisesta onnistuisikaan, voisi Wikström mielestäni pyrkiä yhteistyöhön juuri WL:n ja ÅL:n kanssa. Kun kaikki yhtiöt tarvitsevat toisiaan, mikään ei pääse sanelemaan yhteistyön ehtoja.
    Mutta ilmeisesti Wikström haluaa itse päättää omasta liikennöinnistään vaikkei se järkevää olisikaan.

  14. #74

    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki Lauttasaari
    Viestejä
    428

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Asiakashan päättää mitä palvelua hän käyttää. Sitten kun YTV'n liput kelpaavat Kirkkonummelta lähijunaan ja joihinkin muiden liikennöitsijöiden busseihin, nähdään ketkä jäävät käyttämään mitäkin palvelua.
    'En ole kiinnostunut selityksistä, joita annetaan myöhästymisille. Olen kiinnostunut vain siitä mitä on todella saatu aikaan'
    (Mahatma Gandhi)

  15. #75
    kemkim avatar
    Liittynyt
    24.09.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2703

    oletus Vs: Kirkkonummen ja Keravan YTV-liikenne

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hape
    Asiakashan päättää mitä palvelua hän käyttää. Sitten kun YTV'n liput kelpaavat Kirkkonummelta lähijunaan ja joihinkin muiden liikennöitsijöiden busseihin, nähdään ketkä jäävät käyttämään mitäkin palvelua.
    Tällaisessa ajattelussa ei ole mieltä. Joukkoliikenne ei ole ensi sijassa liiketoimintaa minusta, vaan sen pitäisi tarjota mahdollisimman hyvät kulkumahdollisuudet ihmisille. Jos keinotekoisesti lippujärjestelyillä estetään ihmisiä matkustamasta kuukausilipulla tietyissä vuoroissa, se on sekavaa. Mitä järkeä tällaisessa turhassa palvelutason heikennyksessä? Ajatelkaa nyt, jos Helsingissäkin voisi matkustaa vain osassa busseja HKL:n lipulla ja vaikkapa poikittaisliikenteen 500-linjoissa pitäisi ostaa seutulippu, joka ei kävisi taas HKL:n autoissa.
    Yöbussissa on tunnelmaa

Vastaavia viestiketjuja

  1. Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 25.01.2011, 15:30
  2. HSL: Kirkkonummen matkakeskukseen asennetaan matkustajainformaatiojärjestelmä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.01.2011, 09:10
  3. HSL: Kirkkonummen Matkakeskus avataan vuoden vaihteessa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 15.12.2010, 09:10
  4. HSL: HSL:n lippulajitutkimus Kirkkonummen bussiliikenteessä alkaa 25.10.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 21.10.2010, 09:00
  5. HSL: Muutoksia Kirkkonummen liikenteessä 1.1.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 01.01.2010, 22:00

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •