Siellähän ne, en löytänyt niitä ensikatsomalta. Kiitokset!
Eikös ne tuolta löydy vai katsoinko väärin?
http://www.ytv.fi/dynasty/kokous/200672-6-7875.PDF
Yöbussissa on tunnelmaa
Siellähän ne, en löytänyt niitä ensikatsomalta. Kiitokset!
Sakari Kestinen
Tietääkö kukaan saavatko Veikkolasta tulevat PL:n moottoritievuorot jonkun muun linjanumeron kuin 290 ?
Kyllähän Moottoritietä ajavien ja "vanhaa" Turuntietä ajavien vuorojen täytyy jatkossakin erottaa toisistaan. Eihän YTV:llä ole koskaan ollut tapana ilmoittaa jonkun välin eri reittipoikkeamia ilman muuta linjanumeroa tai kirjaintunnusta jotka kertovat reittien mahdolliset poikkeamat.
Ehkäpä paras ratkaisu olisi kun Leppävaaran kautta kulkevien vuorojen tunnus pysyisi 290:na ja suorille moottoritievuoroille esim. 291. Yksi uusi linjanumero varmasti riittänee, kun ajattelee Nikkilän suunnan U-linjojen linjanumerorulettia, jossa linjat on erotettu eri numerolla Nikkilästä lähtevän suunnan/reitin mukaan. Sitäpaitsi kun uusi YTV-alue rajoittuu vain Veikkolaan, niin eihän sillä linjanumerolla ole mitään merkitystä niille, jotka matkustavat eteenpäin Nummelaan ja Lohjalle, joille määränpäätekstit kertovat enemmän kuin linjanumero.
Pohjolanliikenteen U-Liikenne kirkkonummen suuntaan ajamat reiti 01.01.2007 alkaen
LähdeHelsinki-Veikkola (U 280 ja U 290)
· Kaikki Veikkolan kautta ajavat vuorot tulevat U-liikenteen piiriin myös Kirkkonummen kunnan osalta. Moottoritietä välin Helsinki-Veikkola ajavat vuorot saavat linjatunnuksen 280. Vanhaa Turuntietä kulkevalta linjalta 290, joka niinikään on U-liikennettä myös Kirkkonummella, supistetaan joitakin lähtöjä (ks. Helsinki-Vihti, Helsinki-Nummela) Helsinki-Siuntio-Lohja, Hanko-Siuntio-Helsinki (U 177)
· Vuorot M-P 7.45 Helsinki-Siuntio-Lohja ja M-S 11.30 Helsinki-Siuntio-Lohja siirtyvät kulkemaan reittiä Helsinki-Ruoholahti-Länsiväylän silta-Lauttasaari-Länsiväylä-Kauklahdenväylä-Lapinkyläntie. Vuorot tulevat U-liikenteen piiriin Helsingissä, Espoossa ja Kirkkonummella linjatunnuksella 177; Turunväylän kautta ei enää ajeta Siuntioon/Siuntiosta
· Vuoro 10.50 Hanko-Siuntio-Helsinki aikaistuu osuudella Karjaa-Helsinki 10 minuutilla. Myös tämä vuoro tulee U-liikenteen piiriin linjatunnuksella 177
· Vuoro koulp 6.45 Karskog th-Siuntio as-Virkkala-Lohja aloitetaan Östermalmintien risteyksestä 6.40.
Matkahuollon aikataulu haku http://www.matkahuolto.info/index.jsp?lang=fi näyttää jo (jos laittaa päiväyksen 01.01.2007) U-linjojen aikataulut(Siinä on myös muut vuorot)LIIKENNEMUUTOKSET ETELÄ-SUOMEN ALUEELLA 1.1.2007 ALKAEN http://www.pohjolanliikenne.fi/fi/va...a/news_21.html.
Viimeisin muokkaaja vko; 02.12.2006 kello 12:55. Syy: lainauksen turhat rivinvaihdot poistettu
No niinhän se näyttää, kun torstaina iltapäivällä muuan henkilö* lipsautti pari päivää etuajassa ensi tammikuun kalenterin hakujärjestelmään. Kannattaa kyllä varmistaa ensi vuoden aikataulut vielä myöhemmin joulukuussa, sillä tarkennuspäivitykset jatkuvat vielä vähän aikaa. Hakusysteemin ohjeissa neuvotaan seuraavasti: "Yleisohjeena suositellaan, että varmistat aikataulun voimassaolon noin kaksi viikkoa ennen aiottua matkustusajankohtaa."Alunperin kirjoittanut Resiina
* Tällä kertaa vihjailevasta tyylistä voi kiusaantua vain yksi henkilö eli nimimerkkini todellinen taustahenkilö, jonka touhuihin tässä viitataan.![]()
Linjan 874 Hyrylä - Korso - Peijas (Ma-Pe 06-18) kohtalona näyttää olevan lakkautus vuoden vaihteessa 2006/2007. Linjaa liikennöi nykyään Lähilinjat (Porvoon Liikenne), vuodenvaihteessa 2006/2007 Porvoon Liikenne luopuu Keravan varikosta ja samalla loppuu nimen Lähilinjat käyttö.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 15.01.2008 kello 15:48. Syy: jaettu viesti kahtia
Tuli tässä hyvä linjaidea. Yhdistäisi tehokkaasti usean kunnan tarpeet. 833:n voisi jatkaa Riihikalliosta Tikkurilaan Ruskeasannan kautta. Molemmissa päissään linjan pitäisi olla U-liikennettä. Tunnin kierrosaika riittäisi, joten neljällä autolla saataisiin jo tehokas ruuhkaliikenne 30 min vuorovälillä mainiosti ja kahdella autolla hiljaisen ajan liikenne voitaisiin hoitaa kerran tunnissa.
Vantaalla voisi siirtää normaalireiteilleen 68 V:n ja 63 N:n. Tuusulassa linja ilman suurta satsausta toisi hyvän yhteyden juniin ja kokopäivälinjana täyttäisi myös H:ki-Hyrylä välin tarjonnan ajoittaisia puutteita. Keravalle merkitys taitaisi olla vähäisin.
Iltaisin ja viikonloppuna joka toinen vuoro voisi ajaa reitinosan Hyrylä-Maantiekylä Lahelan kautta ja tuoda niillekin nurkille edes jonkinlaisen yhteyden.
Savonlinja varmaankin hoitaisi osan liikenteestä omillaan ja osa pitäisi lääninhallituksen kilpailuttaa. Kun Ytv kumminkin maksaisi korvausta joka matkasta, voisi tulla lääninhallituksellekin kohtuuhintaiseksi.
Paras vaihtoehto olisi liittää Hyrylän alueen liikenne YTV-alueeseen ja kilpailuttaa 833, 632, 7 ja 874. Kaukoliikenteen vuoroista saisi U-vuoroja Veikkolan liikenteen tapaan.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 15.01.2008 kello 15:50. Syy: jaettu viesti kahtia
YTV:n pitäisi harkita sitä, että ottaisi U-linjoiksi Keravalla linjat 833, 635, 850 ja vanhaa Lahdentietä kulkevat Helsingin vakiovuorobussit. Kun YTV-lippu kävisi näille linjoille, se parantaisi käytettävissä olevaa linjatarjontaa ja kustannukset tuskin kohoaisivat mahdottomasti, koska linjat ajetaan joka tapauksessa linjaliikenneluvilla.
Edut:
*850 tarjoaa lisätarjontaa Ahjon kerrostalolähiön asukkaille
*635 ja 833 tarjoavat lisäyhteyksiä Mattilanpuiston ja Killan suunnista
*vanhaa 140-tietä ajavat bussit tarjoavat läpi päivän nopean yhteyden Helsinkiin sen varrella asuville keravalaisille (Jokivarsi, Ahjo ym.) sekä tarjoavat yhteyden Helsingistä Keravan nuorisovankilan lähelle
Yöbussissa on tunnelmaa
Nyt on saatu aikataulu. Linjaa ajetaan arkisin kevätkaudella 6.05 - 9.55 ja 12.05 - 17.55. Toisin sanoen Hyrylän lähdöt 10.05 ja 11.05 sekä Peijaksen lähdöt 10.30 ja 11.30 jäävät pois. Linja on kilpailussa, joten vieläkään ei ole tiedossa, kuka liikennettä alkaa hoitaa ja millä kalustolla.
Miten muuten on liikennöitsijän laita linjalla 850? Ainakin kesäaikataulun ajan sitä hoiti Savonlinja. Kuten tässäkin ketjussa on todettu, linja olisi syytä olla osana YTV:n U-linjoja. Linjan palvelualueella asuvana tiedän konkreettisesti, kuinka se oli Pohjois-Ahjon ja Kaskelan eteläosien paras liityntälinja junalle silloin joskus Kerava-lipun aikoina.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 15.01.2008 kello 15:52. Syy: jaettu viesti kahtia