Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/35

Viestiketju: Citaro

  1. #16
    Tunnistettu jäsen Rattivaunu avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Viestejä
    5220

    oletus Vs: Citaro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut sam Näytä viesti
    Milläs HKL-linjoilla nuo Citarot aikanaan pääosin pyörivät?
    Varsinkin loppuaikoinaan h32:lla.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    477

    oletus Vs: Citaro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rattivaunu Näytä viesti
    Varsinkin loppuaikoinaan h32:lla.
    Niin, siis linjan 32 loppuaikoina. Citaroillahan ajettiin vielä jokunen vuosi linjan 32 lopettamisen jälkeenkin. Citaroilla ajettiin keväällä 2004 ennen myymistään Turkuun muunmuassa linjoilla 452, 453 ja 505. Olen myös kuvannut Citaron samaisena keväänä myös Helsingin linjalla 46T. Joka tapauksessa vakituisemmat sijoitukset taisivat olla lyhyissä ruuhkavuoroissa, mikä oli tuolloin ehkä poikkeuksellista vain kuusivuotiaille busseille.
    --
    Lauri Räty

  3. #18
    trumanb avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    149

    oletus Vs: Citaro

    HKL:n Citarot pyörivät myöskin Helsingin sisäisellä linjalla 17. Ainakin kesällä 2003 liikkuivat 17:llä

  4. #19
    Jazu avatar
    Liittynyt
    07.08.2006
    Sijainti
    Järvenpää
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Citaro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    ...ja todella erikoinen hidastin systeemi (saa pois käytöstä), jossa kaasupolkimen nosto kytkee jo hidastimen toimintaan - alytön idea, ja ohjaa samalla epätaloudelliseen ajotapaan.
    Samanlainen hidastin on myös Mesen tavara-autoissa. Jos haluaa rullata vaihde päällä esim. alamäkeä, on hidastin kytkettävä pois. Outo systeemi minunkin mielestäni.

  5. #20

    Liittynyt
    17.07.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1141

    oletus Vs: Citaro

    Ainakin keväällä 2003 Citarot olivat yleensä linjoilla 17, 68, 71 ja 73B.

  6. #21
    trumanb avatar
    Liittynyt
    29.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    149

    oletus Vs: Citaro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Ainakin keväällä 2003 Citarot olivat yleensä linjoilla 17, 68, 71 ja 73B.
    Onko tuosta muuten paljonkin kuvia todisteina? Itse olen asunut Latokartanossa vuodesta 2001, enkä muista koskaan nähneeni Citaroa linjalla 68. Ehkä olen sitten ollut erittäin huono-onninen ja onnistunut välttämään ne todella hyvin.

  7. #22
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    829

    oletus Vs: Citaro

    Eipä noi citarot Turussakaan suosittuja ole. Kuskit kiroavat sähkövikoja. Äänieristyskin on sitä luokkaa että ei kuule ajatuksiaan. Virtanen(citybus) on omistamistaan 3:sta hankkiutunut eroon, muiden kituuttaessa.

  8. #23
    Tunnistettu jäsen SD202 avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    1363

    oletus Vs: Citaro

    Aiheeseen liittyen: Kun Lyypekissä alettiin 1990-luvun lopulla miettiä uusien kaupunkibussien hankkimista, paikallinen liikennelaitos (Stadtwerke Lübeck) koekäytti viittä eri bussia (MAN, Neoplan, Renault, Evobus Citaro sekä Evobus O405N2) yhdellä bussilinjoistaan. Matkustajat saivat antaa arvosanojen muodossa kirjallista palautetta liikennöitsijälle bussien eri ominaisuuksista. Kun loppupisteet laskettiin yhteen, niin Evobus O405N2 oli saanut paremmat pisteet kuin Evobus Citaro. Siis edeltäjä sai seuraajaansa paremmat arvosanat. Kehitys ei aina kulje oikeaan suuntaan...
    We komen aan in Erps-Kwerps.

  9. #24

    Liittynyt
    06.03.2017
    Viestejä
    1344

    oletus Vs: Citaro

    Mites nämä nykypäivän nobinan citarot, onko vieläkin samanlaisia vikoja täynnä olevia kuin aikoinaan esim Hkl:llä ja Lähilinjoilla olleet?

  10. #25
    Bussi Fani 99 avatar
    Liittynyt
    05.04.2016
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Citaro

    Citarot ovat aina olleet samanlaisia.
    Nobinan Citaroissa on runsaasti tyyppi vikoja:
    ovet (erityisesti keskiovet)
    sisäpuhaltimet (jäävät päälle vaikka päävirran pistää pois päältä)
    iskunvaimentimet (löystyvät ala mutterista)
    laturin hihnat (löystyvät ja pitävät ääntä)
    ilmapalkeet (räjähtävät helposti)
    tasosäätöanturit (tekevät korista vinon)
    Linja-auton kuljettaja.
    Helsingin Bussiliikenteen, Ojangon varikolta.

  11. #26

    Liittynyt
    18.04.2015
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    539

    oletus Vs: Citaro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussi Fani 99 Näytä viesti
    Citarot ovat aina olleet samanlaisia.
    Nobinan Citaroissa on runsaasti tyyppi vikoja:
    ovet (erityisesti keskiovet)
    sisäpuhaltimet (jäävät päälle vaikka päävirran pistää pois päältä)
    iskunvaimentimet (löystyvät ala mutterista)
    laturin hihnat (löystyvät ja pitävät ääntä)
    ilmapalkeet (räjähtävät helposti)
    tasosäätöanturit (tekevät korista vinon)
    Jos puhaltimet ja laturi jätetään pois, niin tuohan kuulostaa ihan Linkkeriltä. Oisko samat insinöörit asialla

  12. #27
    Bussi Fani 99 avatar
    Liittynyt
    05.04.2016
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Citaro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Gulf Näytä viesti
    Jos puhaltimet ja laturi jätetään pois, niin tuohan kuulostaa ihan Linkkeriltä. Oisko samat insinöörit asialla
    Haha... Ehkäpä
    Linja-auton kuljettaja.
    Helsingin Bussiliikenteen, Ojangon varikolta.

  13. #28
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Lahti
    Viestejä
    3220

    oletus Vs: Citaro

    Citaro on kuitenkin mukava ajaa ja matkustaa ja se kulkee pirteästi ollakseen Euro 6. Lisäksi (ennakoivalla) huollolla pystytään ehkäisemään (tyyppi)vikoja. Että en nyt lähtisi sitä noin paljon haukkumaan.

  14. #29

    Liittynyt
    02.03.2016
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1082

    oletus Vs: Citaro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Citaro on kuitenkin mukava ajaa ja matkustaa ja se kulkee pirteästi ollakseen Euro 6. Lisäksi (ennakoivalla) huollolla pystytään ehkäisemään (tyyppi)vikoja. Että en nyt lähtisi sitä noin paljon haukkumaan.
    En sanoisi että Citarossa on mukava matkustaa, itse en 184-senttisenä mahdu mukavasti istumaan keskiovien etupuolelle. Näköjään Citaro on saksalaiseen tapaan enemmän ajajan auto.
    Hyvät matkustajat - varokaa rakoa viestin ja allekirjoituksen välissä

  15. #30

    Liittynyt
    11.04.2018
    Sijainti
    Juvankartano, Espoo
    Viestejä
    506

    oletus Vs: Citaro

    Lainaus Alunperin kirjoittanut AnonyymiPseudonyymi Näytä viesti
    En sanoisi että Citarossa on mukava matkustaa, itse en 184-senttisenä mahdu mukavasti istumaan keskiovien etupuolelle. Näköjään Citaro on saksalaiseen tapaan enemmän ajajan auto.
    Itse taas väittäisin, että matkustusmukavuudeltaan Citarot ovat heittämällä parhaita!

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •