Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-41/41

Viestiketju: YTV-alueen paras bussilinja

  1. #31

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    904

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pera Näytä viesti
    Reittioppaan mukaan 738K on pisin, 46,3 kilometriä.
    Tosiaan kaksi pisintä taitaa olla juurikin nuo 633N ja 738K, molempia on tullut ajettua

  2. #32

    Liittynyt
    22.08.2009
    Viestejä
    892

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Nak Näytä viesti
    Mikä muuten on pisin matalalattia-autolla ajettava linja Hsl-alueella? 633A? 165N on jotain 35km muistaakseni..
    Reittioppaan mukaan 633A on 41,8 km ja 633N on 45,8 km. 633N voitaneen täten kruunata kuninkaaksi pituuden osalta (EDIT: EIPÄS VOIDAKAAN), mutta ajoaika on vaivaiset 1 h 4 min samalla kun linjan 474AK erään vuoron matka-ajaksi on merkitty 1 h 11 min.

    Kun yritin hakea linjaa 633N Reittioppaasta, selvisi että Ahjon kerrostaloalueelle ei pääse maanantaista torstaihin Helsingistä kello 21.48 jälkeen. Kuinka kerrostaloalueella voi olla näin huono palvelutaso? Lisäksi Reittiopas näyttää peräkkäiset linjan 633N lähdöt pe ja la kello 4.09 ja 4.14. Näistä vain jälkimmäinen on merkitty paperiseen aikatauluun ja pysäkkiaikatauluihin. Tällaiset vain Reittioppaasta löytyvät lisälähdöt taitavat olla harvinaisia...?

  3. #33
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1636

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Lisäksi Reittiopas näyttää peräkkäiset linjan 633N lähdöt pe ja la kello 4.09 ja 4.14. Näistä vain jälkimmäinen on merkitty paperiseen aikatauluun ja pysäkkiaikatauluihin. Tällaiset vain Reittioppaasta löytyvät lisälähdöt taitavat olla harvinaisia...?
    Olisikohan kyse pikkujouluajan lisälähdöstä?

  4. #34

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    904

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Reittioppaan mukaan 633A on 41,8 km ja 633N on 45,8 km. 633N voitaneen täten kruunata kuninkaaksi pituuden osalta (EDIT: EIPÄS VOIDAKAAN), mutta ajoaika on vaivaiset 1 h 4 min samalla kun linjan 474AK erään vuoron matka-ajaksi on merkitty 1 h 11 min.

    Kun yritin hakea linjaa 633N Reittioppaasta, selvisi että Ahjon kerrostaloalueelle ei pääse maanantaista torstaihin Helsingistä kello 21.48 jälkeen. Kuinka kerrostaloalueella voi olla näin huono palvelutaso? Lisäksi Reittiopas näyttää peräkkäiset linjan 633N lähdöt pe ja la kello 4.09 ja 4.14. Näistä vain jälkimmäinen on merkitty paperiseen aikatauluun ja pysäkkiaikatauluihin. Tällaiset vain Reittioppaasta löytyvät lisälähdöt taitavat olla harvinaisia...?
    Taitaa olla noita pikkujoulujen aikaisia lisälähtöjä. 738K:lla pääsee Keravan asemalta Ahjon suuntaan arkisin 22.16.

  5. #35
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1636

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    738K:lla pääsee Keravan asemalta Ahjon suuntaan arkisin 22.16.
    Niin, ja se on juuri jatkoyhteys Helsingistä klo 21.48 lähtevältä junalta.

  6. #36

    Liittynyt
    24.04.2010
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    1069

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Voi olla että kieliopillisesti meni väärin, mutta tarkoitin sitä, että V55 on HSL-alueen pisin linja, jossa suurin sallittu ajonopeus on 50km/h. Tiedän toki että ainakin 345 ja 550 ovat pitempiä, mutta niillä on korkeampia nopeusrajoituksia kuin tuo 50km/h
    Ok. :-) Onko muuten Ylästöntien länsipään 60km/h pätkäkin muutettu 50km/h:ksi? Kun en ole ajellut aikoihin sielläpäin...

  7. #37

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    904

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut chauffer Näytä viesti
    Ok. :-) Onko muuten Ylästöntien länsipään 60km/h pätkäkin muutettu 50km/h:ksi? Kun en ole ajellut aikoihin sielläpäin...
    Muutama vuosi sitten se muutettiin jos en väärin muista, mutta on siitä joka tapauksessa aikaa

  8. #38
    ess
    ess ei ole kirjautuneena
    ess avatar
    Liittynyt
    10.11.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    738

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Tähän on kyllä vastattava Helsingin 53. Palvelee omia tarpeitani varsin hyvin.
    "Juna toisi huumeet."

  9. #39
    Knightrider avatar
    Liittynyt
    07.03.2009
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1435

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ess Näytä viesti
    Tähän on kyllä vastattava Helsingin 53. Palvelee omia tarpeitani varsin hyvin.
    Eikä paljoa juutu ruuhkaankaan. Nopea ja mukava linja lisää poikittaislinjapalettiin. Kyllä h56-linjaakin haukuttiin armotta täällä, mutta on tainnut "vähän" laantua jutut poikittaisliikenteen suosion kasvun myötä.

  10. #40

    Liittynyt
    04.12.2006
    Sijainti
    Kerava
    Viestejä
    100

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Minä vain Näytä viesti
    Kun yritin hakea linjaa 633N Reittioppaasta, selvisi että Ahjon kerrostaloalueelle ei pääse maanantaista torstaihin Helsingistä kello 21.48 jälkeen. Kuinka kerrostaloalueella voi olla näin huono palvelutaso?
    Sanos muuta. Menee OT:ksi, mutta olen syytä tähän asiaan ko. palvelualueella asuvana yrittänyt selvittää. Ahjoon tuli useamman vuoden hsl-aikakauden alusta viimeiset arjen junaliitynnät tunnuksella 633A, ja kerran tunnissa kulkevana palvelu oli riittävä arjen "myöhäisillassa". Muistaakseni viimeisestä tai toiseksi viimeisestä nopeasta junasta (=R,H,Z) pääsi vielä Keravan asemalla bussiin, joskin lähtöajat oli päivävuoroja huonommin kohdistettuja. Sitten tuli yhtäaikaa uusi osa-alue, Virrenkulma omakotitaloineen ja on siellä kai nykyään yksi kerrostalokin (provo ) , sekä kaupungin älähtäminen hsl-maksujen suurentumisesta. Niinpä, kun tässä kaupungissa rakennetaan uusi alue, ei tajuta että ei se ole kertainvestointi, vaan palvelujen kokonaislasku kasvaa, kun väki ja rakennettu pinta-ala kasvaa. Eli siis ei ymmärretty, että vuoroja tarvitaan tietenkin lisää kun tulee uusi palvelualue.

    Joukkoliikennesuunnitelma "lupasi" palvelutason säilyvän, eli itäosiin Ahjoon kulkevan liityntälinja Ke 5 liikennöintiajan jatkamista, korvaamaan Virrenkulmaan siirrettyä 633A:ta. Mutta kun sitten aikataulukausi vaihtui oli ärtymys suuri: mitään korvaavaa ei tullutkaan, vaan myöhäisiltaliikenne lakkautettiin Ahjosta kokonaan. Kaiken huippuna tämä uusi pieni Virrenkulman alue sai toisenkin myöhäisillan linjan, eli nykyisen 973 variaation. Enää ei iltavuorosta Helsingistä julkisilla kotiin tulla koko ajan kasvavalle Ahjon alueelle.

    Aluksi jaksoin asiaa yrittää selvittää, ja hsl ilmoitti Keravan liikennesuunnittelijan nimen olevan oikea yhteyshenkilö asiassa ja että rahastahan tässä on kyse. Kun sitten olin Keravaan yhteydessä, ko. suunnittelija ei ollut enää kaupungin palveluksessa ja vastaavaa tointa ei oltu täytetty uudestaan. En jaksanut ruveta hämmentämään asiaa enempää, vaan hoidin satunnaiset myöhään kulkemiset jatkossa juna-henkilöauto-yhdistelmällä, mikä minulle oli sentään mahdollinen. Joillekin se ei ole, ja en tiedä miten asian ovat hoitaneet - ympäri vuoden polkupyörällä kai. Osaako joku sanoa foorumilla miten tällaiseen väärinkohteluun haetaan muutosta? En näe, että asioita olisi hoidettu hyvällä hallintotavalla, jos huomattavasti asukasluvultaan pienempi ja asemaakin lähempi alue saa kahden linjan turvin kattavan myöhäisiltaliikenteen ja selvästi isompi ja yhä kasvava alue kauempana keskustasta motitetaan täysin. Jopa nykyisillä suoritteilla nuo vuorot olisi voitu jakaa kahtia.

    Sittemmin sekä Virrenkulma, että Ahjo ovat kasvaneet niin, että Virrenkulmaan saattaa riittää jo toiselle linjoista myöhäisiltaan matkustaja tai pari ja siten oilisi ainakin pienkalustolla jo olemassaolonsa ansainnut. Sen sijaan Ahjon kerrostaloasuntojen määrä on ensi vuoden alkupuolella kaksinkertaistunut ajoista, jolloin tuo muilutus tehtiin. Hsl -palvelualuekriteerit ei täyty arkimyöhäisilloissa mitenkään. Päivä- ja ruuhkaliikenteen vuoromäärät on riittävät, joskin 738 käyttäminen liityntään ei ole aina toimivaa, pitkän moottoritielinjan häiriöalttiuden takia. Tuoko sitten Sipoon liikenne muutosta, moni uskoo että ei ainakaan parempaan.

  11. #41

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    904

    oletus Vs: YTV-alueen paras bussilinja

    Viikonloppuisin Ahjon suuntaan palvelu on jopa erinomaista, mutta maanantaista torstaihin ongelman saisi korjattua lisäämällä linjalle 5 esim. yhden kierroksen

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Vastaavia viestiketjuja

  1. HSL-alueen paras bussimalli
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 149
    Viimeisin viesti: 04.01.2021, 15:02
  2. HKL: Bussilinja 14 poikkeusreitillä Kaivopuistossa
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 03.11.2009, 09:10
  3. HKL: Uusi bussilinja 56 aloittaa 17.8.
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 07.08.2009, 09:20
  4. YTV-alueen huonoin bussilinja
    kirjoittanut John Doe foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 71
    Viimeisin viesti: 28.10.2008, 00:19
  5. Vertailussa suora bussilinja vs. liityntäbussi+juna/metro
    kirjoittanut vristo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 45
    Viimeisin viesti: 05.09.2007, 11:59

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •