YTV-alueen huonoin bussilinja

Liittynyt
17 Helmikuu 2007
Viestit
5
Sain idean tuosta YTV-alueen parhaasta ketjusta...
Heittäkääpäs ehdotuksia tänne.
Itsellä tulee ainakin mieleen Vantaalta linja 51 Lentoasema - Myyrmäki - Hämeenkylä, mielestäni mutkittelee aivan liikaa jossain ylästön 30km/h pikkuteitä pitkin missä voi ihailla idyllistä peltomaisemaa missä asuu 50 ihmistä.
Eihän esimerkiksi seutulinja 615 Hki-Lentoasema mutkittele missään ok-alueella.
 
Hmm..

Huonoin bussilinja, mikänyt äkkiseltään tulee mieleen on Helsinhin 17. ruuhkaisilla/kapeilla kaduilla kulkeva linja, mikä on keskustaan mentäessä hitaampi, kuin 3T Etelä-rannan kautta. Linja kannattaisi katkaista Rautatientorille, koska loppumatka on yhtä ruuhkaa ja kapeita katuja. Merikadun päätepysäkin vieressä asuvat pystyvät kävelemään Tehtaankadulle tai voitaisiin järjestää 14 jatkamaan Kaivopuistolle asti.
 
Ei huonoin mutta typerin...

TYPERÄ BUSSILINJA

Tikkurilan asemalla oli joukko matkustajia odottamassa pääsyä linjan 71 bussiin. He odottivat oven takana kun kuljettaja samaan aikaan vietti ansaittua paussia ohjaamossa. Lopulta kuljettaja avasi ovet, ja kysyi kyytiin nousevilta, että "mikäs kiire teillä on tämän linjan kyytiin tulla, tämähän on ihan typerä bussilinja".
 
Itsellä tulee ainakin mieleen Vantaalta linja 51 Lentoasema - Myyrmäki - Hämeenkylä, mielestäni mutkittelee aivan liikaa jossain ylästön 30km/h pikkuteitä pitkin missä voi ihailla idyllistä peltomaisemaa missä asuu 50 ihmistä.

Linja 51 ja sen edeltäjä 15 (vuoteen 1992 asti) kulkivat aikoinaan suoraan Kehä III:a pitkin. Reitti siirrettiin kuitenkin Ylästöntielle, koska kasvava Ylästön asuinalue tarvitsisi parempia joukkoliikenneyhteyksiä ja siksi, että Kehä III:a pitkin kulkeva reitti ei kerännyt juuri lainkaan matkustajia varsinkaan ruuhka-ajan ulkopuolella. Ylästö on kasvanut viimeisen 10 vuoden aikana voimakkaasti ja alueella asuu nyt useita tuhansia asukkaita. Merkittävä osa linjan 51 matkustajista kulkee nimenomaan osuudella Myyrmäki - Martinlaakso - Ylästö - Pakkala. Ne jotka kaipaavat nopeampaa yhteyttä Pähkinärinteestä ja Hämeenkylästä Aviapolis-alueelle voivat hyödyntää linjaa 50. Mielestäni linja 51 on itse asiassa varsin hyvä linja. Se palvelee useita tärkeitä päivittäisen asioinnin yhteystarpeita ja siinä sivussa tarjoaa yhteyden Lentoasemalle.
 
Vs: Ei huonoin mutta typerin...

Lopulta kuljettaja avasi ovet, ja kysyi kyytiin nousevilta, että "mikäs kiire teillä on tämän linjan kyytiin tulla, tämähän on ihan typerä bussilinja".

Heh, tottahan se kuljettaja puhui. 71 myöhästelee säännöllisesti ja kulkee harvoin. Sipoossakin käydään mutkin, mutta tyhjänä se linja kulkee ainakin viikonoppuisin. Kerran tulin Korson Ankkarockista sillä pois ja saimme kahden kaverin kanssa keskenämme sillä körötellä, kunhan kyytiin alkumatkasta tullut juoppo oli lähtenyt pian pois Korson laitamille.
 
Helsingin 46T. Linja on olemassa ainoastaan lyhyen Kalannintien takia ja sitä käytetään todella vähän, koska Kalannintien alueella on vain muutama kymmenen omakotitaloa ja sinne on lyhyet kävelymatkat myös tiheämmin kulkevien linjojen pysäkeiltä. Silloin linja oli vielä karmeampi, kun sitä ajettiin pakettiautoilla (vaikka matkustajamäärien perusteella siellä ei toki kannatakaan ajaa oikeilla busseilla).
 
Helsingin 46T. Linja on olemassa ainoastaan lyhyen Kalannintien takia ja sitä käytetään todella vähän, koska Kalannintien alueella on vain muutama kymmenen omakotitaloa ja sinne on lyhyet kävelymatkat myös tiheämmin kulkevien linjojen pysäkeiltä. Silloin linja oli vielä karmeampi, kun sitä ajettiin pakettiautoilla (vaikka matkustajamäärien perusteella siellä ei toki kannatakaan ajaa oikeilla busseilla).
Annan ääneni myös 46T:lle. On uskomattoman tylsää ajaa linjaa, jota ei käytä kukaan. Ainoat matkustajat ovat väärään bussiin nousseita. Ihmettelen tosin, miten 42:n teliauton voi sekoittaa 46T:n pakettiautoon. :D
 
Ehdottomasti h46T. Tuntuu että linja on tehty kannelmäen prismaa varten. Toinen linja mikä tulee mieleen on h47. Miksei linja voi ajaa aina kaarelan kautta. Sitten on tämä h24. sinänsä ok linja kesällä, matkustajia riittää. mutta talvella turhan oloinen linja. Seutulinjat 509 ja 742 ovat minusta huonoja, koska ovat hitaita ja juna+sisäisellä bussilla pääsee nopeammin perille. Tosin 509 lakkautetaan.
 
Ehdottomasti h46T. Tuntuu että linja on tehty kannelmäen prismaa varten. Toinen linja mikä tulee mieleen on h47. Miksei linja voi ajaa aina kaarelan kautta. Sitten on tämä h24. sinänsä ok linja kesällä, matkustajia riittää. mutta talvella turhan oloinen linja. Seutulinjat 509 ja 742 ovat minusta huonoja, koska ovat hitaita ja juna+sisäisellä bussilla pääsee nopeammin perille. Tosin 509 lakkautetaan.
Vai asuuko joku päättävässä asemassa oleva tai muuten tärkeähkö henkilö Kalannintiellä, jonka takia joukkoliikenne eli 46T pitää olla olemassa?
 
kyllä sanoisin että 46T. Eihän reitin pituuskaan ole edes kahta kilometriä?? Ja kuinka usein tarvitaan linjaa Kannelmäen asema - Prisma? Kannelmäestä jos haluu prismaan voi ottaa 43:n ja jäädä pois Kantelettarentien pysäkillä...
 
ainakin viikonloppuisin linjan h53 bussit ajavat lähes tyhjillään eli tuon linjan viikonloppuliikenteen voisi lopettaa aivan hyvin.
 
E20 ja 501T

Juuri ajoin 5½ kierrosta E20 ja E20V.
Saldona: 168-töyssyä ja 129-liikennevalo-risteystä(kyllä, laskin)ja
selkä on kipeä.

Molemmat linjat(E20ja501t)ovat ajoajaltaan hyvin tiukkia
ja kierroksiakin on aivan liikaa.

E20V sen sijaan on ihan mukava linja, ei ole niin paljon töyssyjä.

Ai niin, huomenna onkin sitten 46t, hahah.
 

Linjan e20 vakiokäyttäjänä sanoisin että syksyllä tulevat muutokset linjaa kohtaan ovat pelkkiä positiivisia asioita. Kuten moneen kertaan sanottua 20 suoristetaan vanhalle 20K-reitille Leppävaara - Karakallio - Lähderanta -reitille (ei siis Viherlaakson kautta) ja jatketaan vielä Vanhakartanoon (osa B-vuoroina Högnäsiin). Näin linjasta tulee täsmällisempi kun Viherlaakso-Kehä 2-Karamalmi-valojen kautta ei enää tarvitse kulkea, joskin kierrosaika edelleen melko tiukka 60 min.

Toki linjan "turhamaisuutta" kuvastaa se, että keskikesällä sitä ei liikennöidä ollenkaan, jolloin Karakallioon muodostuu suorastaan surkea vuorotarjonta pelkällä 26:lla.

Niin, ja anticopkin pääsee ajamaan muilla linjoilla kun 20 siirtyy Concordialle.;)
 
Niin, ja anticopkin pääsee ajamaan muilla linjoilla kun 20 siirtyy Concordialle.;)

Eläpä unta näe. heheh
Jos cbf vuokraa pitäjänmäen varikon ja sielä säilyy vanha pkl-meiningi, niin sitten ehkä vaihdan.
Tosin en tiedä ottako ne edes minua töihiin sinne, nykyään.

p.s. Tuo E20-uudistus on kyllä hyvä.
p.s.2 Katsotaan mitä tämä viikko tuo tullessaan(vihje: oikeus.fi)
 
Annan ääneni myös 46T:lle.

Minä myös. Hämeenlinnanväylän linjat ovat vieressä, matkustajat käyttävät niitä, eivät tällaista pätkälinjaa vain päästäkseen matkustamaan junalla nopean bussin sijaan. Tosin linjalla voi olla merkitystä kannelmäkeläisten pääsemiseksi tuonne Prismalle.
 
Takaisin
Ylös