Concordia Bus Finland Oy Ab Uutiset

Osaan uusista syksyllä aloittavista (YTV-liikenne) Volvoista tulee näköjään Voith-vaihteisto; uusia autoja tulee 37, joista 19 on B12BLE-telejä ja loput B7RLE:itä. Näistä puolestaan kymmenessä telissä ja kahdeksassa pätkässä on Voith, joka on CBF:n mukaan todettu taloudellisemmaksi. Loppuihin tulee ZF vanhaan tapaan, mutta kaikkiin autoihin tulee aiempaa tiheämpi välitys.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tämähän on kiva, kun myös harrastelijat saavat lehteä lukea. Concordialla on ilmeisesti aika hyvä maine, koska heille tulee uutta henkilöstöä aika hyvin, kuten tuossa sanottiin.
 
Uusimmassa Bussiammattilaiset-lehdessä kerrotaan, että Concordia Bus Finland hankkii 23 uutta Volvo 8700RLE:tä (eli alusta on Volvo B7RLE ja kori tuo 8700LE) voittamilleen Helsingin sisäisille bussilinjoille. Tämä hankintaerä toimitetaan joulukuussa.

Samassa lehdessä todetaan myös, että Volvo on menossa bussihankitatilastojen kärkeen tänä vuonna ja yksistään CBF:lle toimitetaan siis 60 uutta Volvo-katuria. Tämä on erittäin hyvä sillä ainakin omasta mielestäni tämä Volvon 8700LE-konsepti edustaa kaupunkibussien terävintä kärkeä tällä hetkellä. Ainoa miinus tulee siitä, että ainakin 12-litraisissa telimalleissa (B12BLE) on aika kuumat oltavat erityisesti bussin takana. Ilmastoinnin ottaminen mukaan bussihankintoihin korjaa kyllä tämän asian.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, siitä kaupunkibussien terävimmästä kärjestä voidaan olla montaa mieltä. Ehkä Volvo valintaan vaikutti lähinnä päästöarvot.
 
Numerossa 1/2008 kerrotaan mm. syksyllä alkavaan liikenteeseen tulevan 31 uutta 2-akselista Volvoa ja uutta liikennettä varten perustettavasta Kaivokselan toimipisteestä.
 
Numerossa 1/2008 kerrotaan mm. syksyllä alkavaan liikenteeseen tulevan 31 uutta 2-akselista Volvoa ja uutta liikennettä varten perustettavasta Kaivokselan toimipisteestä.
Ympyrä sulkeutuu. Eikös vielä 1990 -luvun alkupuolella Concordian "edeltäjällä" Espoon autolla ollut pari linjalle 510 sijoitettua bussia Volvo-auton pihalla yöpymässä? Eli Kaivokselassa oli silloinkin sivutoimipiste. ;)
 
Ympyrä sulkeutuu. Eikös vielä 1990 -luvun alkupuolella Concordian "edeltäjällä" Espoon autolla ollut pari linjalle 510 sijoitettua bussia Volvo-auton pihalla yöpymässä? Eli Kaivokselassa oli silloinkin sivutoimipiste. ;)
Myös STA:lla oli linjojen 510 ja 530 autoja yöpymässä juurikin Kaivokselassa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Myös STA:lla oli linjojen 510 ja 530 autoja yöpymässä juurikin Kaivokselassa.
Vaiko sittenkin Pääkaupunkiseudun Linjaliikenne Oy:llä (toiminimi Pääkaupunkilinjat)? No STA-konserniahan sekin oli... ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
...kun noita lehtiä matkustajana lukee ei voi kuin hymyillä miten kaikki onkaan niin ihqusti... voi sitten taas aamulla muistella kun bussi tulee 10 minuuttia myöhässä aamun ensinmäiselle lähdölle, linjakyltti ei toimi kunnolla ja matkakorttiakaan ei voi näyttä kun ei kuulemma sekään toimi... ;)
 
Takaisin
Ylös