Uudet bussit, vuodenvaihde 2007/2008

Paikan päällä en huomannut asiaa, mutta tuota jälkimmäistä kuvaa katsellessa jäin ihmettelemään, että mitäköhän tuo vihreä aine HelB 809:n perän alla on.
Varmaankin jäähdytysnestettä. Ainakin Volvon valmistamissa kuorma-autoissa se on juuri tuollaista pirteän vihreän väristä.
Nesteen ulosvuotaminen myös selittäisi sen, että miksi noin ehjän näköinen auto ei enää kyennyt jatkamaan linjaansa.
 
Paikan päällä en huomannut asiaa, mutta tuota jälkimmäistä kuvaa katsellessa jäin ihmettelemään, että mitäköhän tuo vihreä aine HelB 809:n perän alla on.

Jäähdytysnestettähän se on. Tyypillinen syy miksi peräänajetulla takatuupparibussilla ei voida enää jatkaa matkaa. Paisuntasäiliö sijaitsee useassa automallissa niin, että se hajoaa tai joku jäähdytysjärjestelmän letku katkeaa vaikka törmäys ei itseasiallisesti olisi ollut kovin kovakaan.
 
HelBille on tullut "uusi" Volvo 8700 eli B7RLE numerolle 815. Rekisteriltään VPY-601 oleva autohan pyöri viime syksynä hetken aikaa Concordialla numerolla 599 mutta näytti loppusyksyn lojuneen Kaivokselan Volvon pihassa. Rekisterin kirjaimet ovat tosiaan VPY vaikka joissain havainnoissa kerrottiin YPY.
 
HelBille on tullut "uusi" Volvo 8700 eli B7RLE numerolle 815. Rekisteriltään VPY-601 oleva autohan pyöri viime syksynä hetken aikaa Concordialla numerolla 599 mutta näytti loppusyksyn lojuneen Kaivokselan Volvon pihassa. Rekisterin kirjaimet ovat tosiaan VPY vaikka joissain havainnoissa kerrottiin YPY.

Eli onko tämä siis se "esittely-volvo"?
 
Takaisin
Ylös