YTV:n ja HKL:n talviaikataulut 2007-2008 ja muutokset

Liittynyt
4 Heinäkuu 2005
Viestit
1,069
Seutulinjojen sekä Espoon, Kauniaisten, Vantaan ja Keravan sisäisten linjojen liikennöintisuunnitelma 2007–2008

Junaliikenne
E-juna Kauklahteen

U-linjat
YTV sanoi:
Vantaan suunnan U-linjoista 643 ja 874 neuvotellaan. YTV toivoo U-linjan 643 (Helsinki–Hyrylä–Kerava–Sorsakorpi) reitin kulkevan Rautatientorin ja Hakaniemen kautta ja toimivan lisäksi Keravalla liityntäyhteytenä asemalta Sorsakorpeen.
U-linjan 874 (Peijas–Hyrylä) liikennöinnin tulisi jatkua. Lisäksi Vallinoja–Korso välille toivotaan tasavälisempää tarjontaa ja tästä syystä linjan 874 lakkautettujen päivävuorojen palauttamista


Espoon sisäiset
Linjan 4 T-vuorot poistuvat
Linja 10 Linjan perusreitti ja K-reitti muutetaan kulkemaan Haukilahdenrannan kautta. K-reitiltä jäävät pois kierrokset Niittykummun ja Olarinkadun kautta. Muutos parantaa Espoon sisäisiä yhteyksiä Haukilahdenrannasta mm. Isoon Omenaan ja Tapiolaan. K-reitti kulkee Matinkylässä Nelikkotietä ja parantaa yhteyksiäHaukilahdenrannasta ruotsinkielisiin kouluihin (Mattbergs skola ja Mattliden).
Linjan 16B iltapäiväiväkierrkoset ajetaan toisinpäin eli Henttaalta Orionin kautta Olariin
Linjan 19 reittiä jatketaan Kirkkojärveltä Tuomarilan asemalle
Linjan 20 reitti jatketaan Järvenperään,lisäksi linjan V-vuorot poistuvat käytöstä
Linjan 22 reitti muuttuu Turunväylältä lokakuussa 2007 valmistuvalle Nuijalantielle. Tarkempi ajankohta määräytyy uuden katuosuuden valmistuttua. Reitti muuttuu Leppävaarassa Kehä I:ltä Albergan Esplanadin ja Säterinkadun kautta Nuijalantielle, josta edelleen Nihtisillantien kautta Sinimäkeen. Liikennöinnin päivätaukoa osuudella Leppävaara–Sinimäki lyhennetään hieman
Linjan 23 reitti muuttuu Lintuvaarassa ja Friisinmäessä, koska Hippiäisentie ja Kirkkalantie sekä Kirkkonummentie katkaistaan vahvistetun asemakaavan mukaisesti. Uusi reitti kulkee Linnuntien ja Lintulaaksontien lyhyen katuosuuden kautta Nostoväentielle. Friisinmäessä uusi reitti kulkee Masalantien, Nuijalantien ja Siuntionportin kautta Siuntiontielle. Reitti pitenee arviolta noin 300 metriä ja kustannusmuutos on vähäinen
Linjalla 61 Jatketaan reittiä ruuhka-aikaan Näkinkylään tunnuksella A, lisäksi linjalla alkaa lauatailiikenne
Kauklahden palvelulinjat (p60ja p62) siirretään kulkemaan Klippinkitien ja Kauklahden puistotien kautta
Uusi linja 65 ? (kyseinen sivu puuttui)
Linja P80 Kuurinniitty–Espoon keskus lakkautetaan vähäisten matkustajamäärien vuoksi. Tarjonta siirretään linjalle P83 Nupuri–Espoon keskus, jota aletaan liikennöidä jokaisena arkipäivänä. Nykyisin linjaa P83 liikennöidään tiistaisin ja torstaisin.
Linjan P85 reitti Lugnetin vanhainkoti–Espoon kirkko lakkautetaan vähäisten matkustajamäärien vuoksi. Lugnetin vanhainkoti on lopettanut toimintansa

Vantaan sisäiset
Linjan 35 reitti muutetaan kulkemaan Petikosta Petikontieltä Varistoon Martinkyläntielle
Uusi linja 36 Myyrmäki–Petas,linjaa liikennöidään joka päivä kerran tunnissa
Linja 76 lakkautetaan

Keravan Sisäiset
Linjan 8 päätepysäkki siirretään Virosta Virrenkulmaan ja Aloitetaan kutsuohjattu liikenne Kuusisaareen. Linjalle 8 lisätään kaksi B vuoroa Virrenkulman ja aseman välille. Muutosten syynä on Virrenkulman ja Kuusisaaren kasvanut asukasmäärä

Seutulinjat
Linja 151 lakkautetaan
Linjan 160 perusreitti kulkemaan Martinsillantietä
Linjan 165 reitti muuttuu kulkemaan Länsiväylää Espoonlahden liittymään ja Saunalahden kautta Kauklahden asemalle lisäksi linjan 160 Ruuhkan vastaisen K–vuorot korvaavat lakkautettavat linjat 4T ja 151 ja luo yhteyden Kivenlahden ja Kauklahden teollisuusalueille
Linja 166 Lakkautetaan
Linjan 231 reitti muuttuu Lintuvaarassa. Uusi reitti kulkee Linnuntien ja uuden Lintulaaksontien lyhyen katuosuuden kautta Nostoväentielle ja reitti poistuu Hippiäisentieltä ja Kirkkalantieltä, koska kadut katkaistaan vahvistetun asemakaavan mukaisesti
Uusi linja 532 Martinlaakso–Kalajärvi jota liikennöidään Kalajärveltä Martinlaakson asemalle ja asemalta aamuruuhkassa klo 6.00–9.00 ja iltaruuhkassa klo 15.00–18.00, osa vuoroista on K-vuoroja Juvanmalmin teollisuusalueen kautta
Linja 509 Verkkosaari–Järvenperä Lakkautetaan
Linjan 734 nykyinen päätepysäkki Päiväkummussa lakkautetaan. Linjan uusi päätepysäkki on nykyinen Etelä-Päiväkummun päätepysäkki
Linjan 741 perusvuoron reitti lyhenee pohjoisessa kulkemaan Itä-Hakkilasta suoraan Kivipyykintietä Kolohongan päätepysäkille. Linjalle perustetaan K-vuoro, jonka reitti vastaa nykyistä perusreittiä eli kiertää Kuninkaanmäen lenkin kautta Kolohongan päätepysäkille. Hiljaisena aikana ajettavan 741N:n reitti muuttuu kulkemaan perusvuoron tapaan Itä-Hakkilasta suoraan Kivipyykintietä Kolohongan päätepysäkille.
Linjan 742 reitti muuttuu Kuninkaanmäessä kulkemaan Mittatien sijaan Kuninkaanmäentien kautta

Lähde: http://www.ytv.fi/FIN/tietoa_ytv/julkaisusarja/etusivu.htm
8/2007 Seutulinjojen sekä Espoon, Kauniaisten, Vantaan ja Keravan sisäisten linjojen liikennöintisuunnitelma 2007-2008
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: YTV:n ja HKL:n Talviaikataulut 2007-2008 ja muutokset

Linjan 734 nykyinen päätepysäkki Päiväkummussa lakkautetaan. Linjan uusi päätepysäkki on nykyinen Etelä-Päiväkummun päätepysäkki
Mitäköhän rahallisia tai ajallisia säästöjä tällä saadaan aikaiseksi? Ajoaika Etelä-Päiväkummun päätepysäkiltä Päiväkummun päätepysäkille on noin 1-2 min, mutta kävellen tuo matka kestää huomattavasti pidempään, ehkä n.10 min enimmillään. Päiväkummun päätepysäkki ei tietenkään ole tilavin mahdollinen mm. linja-auton kääntämiseen eikä pientaloalueella matkustajamäärät voi olla kovinkaan suuria. Mutta linjaverkosto säilyy pirstaleisena, kun tämä toistaiseksi ainoa yhteys eteläisen ja "varsinaisen" Päiväkummun välillä poistuu. Linjan v76 lakkauttamisen myötä Päiväkummun päätepysäkki poistunee siis lopullisesti(?) käytöstä.
 
Vs: YTV:n ja HKL:n Talviaikataulut 2007-2008 ja muutokset

Linjan v76 lakkauttamisen myötä Päiväkummun päätepysäkki poistunee siis lopullisesti(?) käytöstä.

Syy-seuraussuhde taitaa mennä niin päin, että Vantaa haluaa lakkauttaa Päiväkummun päätepysäkin, joten sitä käyttäneet linjat on pitänyt järjestellä uudelleen.
 
Vs: YTV:n ja HKL:n Talviaikataulut 2007-2008 ja muutokset

En ole itse koskaan käynyt tuolla päättärillä. Mitä vikaa siinä on? Vai haittaako se jotenkin liikennettä?

Kyseinen päätepysäkki on oikein hyvä kääntöpaikka linja-autolle. Niille jotka eivät ole käyneet siellä päin maailmaa koskaan niin kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa niinpä Tässä http://www.elisanet.fi/jyrki.langman/Paivakumpu.html muutama kuva kyseiseltä päätepysäkiltä ja yksi kuva Etelä-Päiväkummun kääntöpaikasta
 
Viimeksi muokattu:
Vs: YTV:n ja HKL:n Talviaikataulut 2007-2008 ja muutokset

Kyseinen päätepysäkki on oikein hyvä kääntöpaikka linja-autolle.
Onhan siellä Päiväkummun päätepysäkillä toki saatu taannoin käännetyksi myös HKL:n vm.1988 -nivelbussi. Ja taisipa vielä olla joku joukkoliikenneharrastaja ratissa.;)
 
Linjan 23 reitti muuttuu Lintuvaarassa ja Friisinmäessä, koska Hippiäisentie ja Kirkkalantie sekä Kirkkonummentie katkaistaan vahvistetun asemakaavan mukaisesti. Uusi reitti kulkee Linnuntien ja Lintulaaksontien lyhyen katuosuuden kautta Nostoväentielle.

Nyt siinä on iso monttu putkiremontin takia, mutta mitä sen jälkeen kun putkiremontti valmis. Laitetaanko siihen kivimuuri, ettei liikennettä ole. Tuo kyllä taas hidastaa 23:sta jonkin verran lisää. Ilmeisesti tuo lyhyt katuosuus on Kirkkalankuja, koska toinen tehty tieosuus on kävelytietä. Tiedä sitten, jos se kävelyosuus muutetaan autotieksi. Silloinhan paluu vanhalle reitille olisi, niin että ensimmäinen vanhaa osuutta oleva pysäkki olisi jo "Nostoväentie". Linnuntien vieressä on Lintulaakson ala-aste. Ei ole välttämättä hyvä, että liikenne lisääntyy kun on pikkusia. Jos taas reitti muutetaan kulkemaan vakituisesti Kirkkalankujaa, ja siitä edelleen Kirkkalantielle takaisin, olisi ensimmäinen vanha pysäkki "Kirkkalantie". Viime syksynä 23:selle lisättiin aikatauluun Uusmäki-Leppävaara osuudelle 1 minuutti. Mielestäni pitäisi nyt lisätä 1, 2 tai 3 minuuttia jotta Leppävaarassa säilyy 5 minuutin vaihtoaika junaan.
 
Linja 738K

Lisätietoa syksyn muutoksista:
Linjalle 738 tulee K-vuoroja jotka ajavat reittiä Helsinki-...-Lahdenväylä-Sipoontie-Lahdentie-Keravantie-...-Mattilanpuisto eli kyseiset vuorot palvelevat keravan lisäksi vantaalaisia jotka kulkevat Pohjois Nikinmäestä, Jokivarresta ja siitä ympäritöstä Helsingin suuntaan.
Perusvuorot kulkevat edelleen reittiä Helsinki-...-Lahdenväylä-Keravantie-...-Mattilanpuisto.
 
Vs: Linja 738K

Lisätietoa syksyn muutoksista:
Linjalle 738 tulee K-vuoroja jotka ajavat reittiä Helsinki-...-Lahdenväylä-Sipoontie-Lahdentie-Keravantie-...-Mattilanpuisto eli kyseiset vuorot palvelevat keravan lisäksi vantaalaisia jotka kulkevat Pohjois Nikinmäestä, Jokivarresta ja siitä ympäritöstä Helsingin suuntaan.
Perusvuorot kulkevat edelleen reittiä Helsinki-...-Lahdenväylä-Keravantie-...-Mattilanpuisto.

Mukava muutos, näitä ovat varmasti jo vantaalaiset kaipailleetkiin linjan 733 loputtua! Minä arvasinkin, että YTV:n tulo Keravalle parantaisi joukkoliikennepalveluja siellä suunnalla. Ne olivatkin ehtineet jo pahasti rapistua yllättävän nopeasti muutaman vuoden aikana, autoverojen roiman alennuksen jälkeen.
 
Joitakin muutoksia HKL:n liikenteessä 12.8.2007:
  • 4:ltä poistuu iltapäiväliikenteestä yksi ruuhkavuoro, vuoroväli pitenee n. minuutilla
  • 10:ltä poistuu iltapäiväliikenteestä yksi ruuhkavuoro, vuoroväli pitenee n. minuutilla
  • 18:n kierrosaika pitenee päiväliikenteessä ja iltaruuhkassa pari minuuttia, vuoroväli pitenee alle minuutin
  • 23:n kierrosaika pitenee päiväliikenteessä ja iltaruuhkassa viisi minuuttia, vuoroväli pitenee minuutilla
  • 43:lle tulee yksi ruuhkavuoro lisää, vuoroväli tihenee aamuruuhkassa 11 minuuttiin ja iltaruuhkassa 12 minuuttiin
  • 46T:n ruuhkavuoro poistuu, vuoroväli harvenee aamuruuhkassa puoleen tuntiin ja iltaruuhkassa 40 minuuttiin
  • 51:n kierrosaika pitenee iltaruuhkassa viisi minuuttia, vuoroväli pitenee alle minuutin
  • 52:n ja 52A:n kierrosaika kiristyy iltaruuhkassa n. viisi minuuttia, vuoroväli tihenee 19 minuuttiin
  • 52:n ilta- ja lauantailiikenteen vuoroväli tihenee 20 minuuttiin ja sunnuntailiikenteen vuoroväli 25 minuuttiin
  • 52V aloittaa ruuhka-aikoina n. 20 min vuorovälillä (aamuruuhkassa ajetaan ruuhkapiikissä jopa 11 min vuorovälillä ja vastaavasti ruuhkan laidoilla harvemmin)
  • 54:lle tulee lisäauto ruuhkaan ja kierrosaika pitenee muutaman minuutin. Vuoroväli tihenee alle minuutin.
  • 54B:n sunnuntailiikenteen kierrosaika pitenee 9 min ja vuoroväli harvenee 33 minuuttiin
  • 55:n kierrosaika pitenee iltaruuhkassa 6 minuuttia, vuoroväli pitenee minuutilla
  • 57 pitenee Latokartanoon, päivä- ja lauantailiikenteessä ajetaan 3x20/30=70 ja ruuhkassa 8x10=80
  • 59:lle tulee lisäauto päiväliikenteeseen, ajetaan 3x15=45
  • 64:n kierrosaika päivä-, lauantai-, ja sunnuntailiikenteessä pitenee neljä minuuttia, vuoroväli pitenee n. minuutilla
  • 65A:n yksi ruuhkavuoro jatkaa iltaliikenteeseen, iltaliikenne ajetaan 9x12=108. Sunnuntailiikenteeseen tulee lisäauto, ajetaan 8x15=120.
  • 68 pitenee pidemmälle Latokartanoon, ruuhkaliikenteen vuoroväli harvenee 13 - 14 minuuttiin, päivä- ja lauantailiikenteen 15 - 16 minuuttiin ja sunnuntailiikenteen 25 minuuttiin. Yöliikenne tihenee 25 minuuttiin
  • 68X aloittaa, vuoroväli ruuhka-aikoina 23 - 24 minuuttia
  • 71:lle tulee yksi ruuhkavuoro lisää, vuoroväli tihenee vajaan minuutin
  • 78:lle tulee yksi ruuhkavuoro lisää, ajetaan 8x10/12=84. Iltaliikenne jatkuu katkotta n. 23 asti ja sunnuntailiikenteen vuoroväli tihenee 20 minuuttiin
  • 79:lle tulee yksi ruuhkavuoro lisää, vuoroväli tihenee vajaan minuutin. Sunnuntailiikenteen vuoroväli tihenee 17 minuuttiin
  • 84:lle tulee lisäauto päiväliikenteeseen, ajetaan 3x10/15=40
  • 90B aloittaa, vuoroväli ruuhka-aikoina 24/32 minuuttia
  • 97/V uudistuu. Ruuhkassa lähdöt Itäkeskuksesta 4/12 min välein (perusversio kerää 12 min kuorman) ja Mellunmäestä 8 min välein. Päivä-, lauantai- ja sunnuntailiikenteessä 15 min vuoroväli.
  • Itä-Helsingin yöliikenne uudistuu tässä ketjussa kerrotun mallin mukaan
 
Viimeksi muokattu:
Joitakin muutoksia YTV-liikenteessä 12.8.2007:
  • e4T lopetetaan, 165K korvaa
  • e10:n vuoroväli tihenee lauantaisin 30 minuuttiin
  • e18:n vuoroväli tihenee lauantaisin 30 minuuttiin
  • e19 pitenee Tuomarilan asemalle ja vuoroväli tihenee arkisin 20 minuuttiin ja lauantaisin 30 minuuttiin
  • e20 pitenee Järvenperään ja V-vuorot korvataan perusreitin lähdöillä
  • e25:lle tulee ruuhkavuoro, joten ruuhkiin tulee muutamia lisälähtöjä nykyisten lähtöjen väliin
  • e27:lle tulee ruuhkavuoro lisää, jonka avulla vuoroväli tihenee alle 20 minuutin myös ruuhkahuipun ulkopuolella ja ruuhkaa vastaan. Ruuhkaa vastaan ajetaan joka toinen lähtö V-vuorona.
  • e31:n vuoroväli aamuruuhkapiikissä Matinkylästä tihenee 10 minuuttiin
  • e51:n vuoroväli tasaantuu päiväliikenteessä ja iltaruuhkassa 30 minuuttiin. V-vuoroja ajetaan enää aamuruuhkassa Kuurinniitystä. Lauantain vuoroväli harvenee tuntiin.
  • e61:lle tulee toinen auto, jonka avulla ruuhkiin tulee muutamia lisälähtöjä. Iltaisin liikennöintiaika pitenee n. 20 asti ja lauantailiikenne aloitetaan välillä 9 - 18.
  • e65 aloittaa. Ruuhkassa ajetaan K-vuoroja Kauklahden teollisuusalueen kautta. Vuoroväli ruuhkassa ja päivisin 30 - 45 min, iltaisin ja viikonloppuisin 60 - 75 min.
  • e82:n vuoroväli tihenee ruuhkassa 20 - 23 minuuttiin, päiväliikenteessä 30 - 40 minuutiin ja sunnuntaisin 40 - 50 minuuttiin.
  • e85:lle tulee ruuhkavuoro, jonka avulla ruuhkiin tulee muutamia lisälähtöjä nykyisten lähtöjen väliin
  • e87:lle tulee viikonloppuliikenne n. 60 min vuorovälillä
  • v36 aloittaa, vuoroväli 60 min
  • v46:n kierrosaika pitenee arkisin 10 - 15 min. Ruuhkaan tulee yksi vuoro lisää. Vuoroväli ruuhkassa 27 - 53 min, ruuhkan ulkopuolella 70 - 75 min.
  • v61:n vuoroväli tihenee 10 minuuttiin arkisin n. 20 asti ja lauantaisin päivällä
  • v71:lle tulee ruuhkavuoro, jonka avulla ruuhkiin tulee muutamia lisälähtöjä nykyisten lähtöjen väliin. Koulujen alkamis- ja päättymisaikoina ajetaan V-vuoroja Dickursby skolanille/-ilta.
  • 105B:lle tulee uusi lähtö 8.08 Helsingistä
  • 110:n lauantailiikenteen vuoroväli tihenee 20 minuuttiin
  • 151 lopetetaan, 165 korvaa
  • 158:n vuoroväli tihenee aamuruuhkassa 20 minuuttiin, päivisin 30 minuuttiin ja viikonloppuisin 60 minuuttiin
  • 160:n perusreitti siirtyy Martinsillantielle
  • 165 siirtyy uudelle reitille Helsinki - Saunalahti - Kauklahti. Lähdöt ruuhkaa vastaan ajetaan K-vuoroina Merituulentien, Kuitinmäentien, Martinsillantien ja Kivenlahden ja Kauklahden teollisuusalueiden kautta. Vuoroväli ruuhkassa 20 - 30 min, muuten 45 min.
  • 166 lopetetaan
  • 206:lla aloitetaan liikenne välillä 10 - 12 n. 90 min vuorovälillä
  • 270:lle tulee yksi ruuhkavuoro lisää, jonka avulla ruuhkiin tulee muutamia lähtöjä lisää
  • 324:n vuoroväli ruuhkassa harvenee 30 minuuttiin
  • 501T:lle tulee yksi auto lisää, joka käytetään kierrosajan pidentämiseen 10 minuutilla
  • 512A:n kierrosaika pitenee 5 min, jotkut 15 min vuorovälit pitenevät 20 minuuttiin
  • 509 lopetetaan
  • 530:lle tulee kaksi uutta ruuhkavuoroa, aamuruuhkassa 1-suunnan vuoroväli on 10 minuuttia. Iltaruuhkaan tulee pari uutta lähtöä. Sunnuntaivuoroväli tihenee 30 minuuttiin
  • 532 aloittaa, vuoroväli ruuhkassa 30 min. Ruuhkaa vastaan lähdöt ajetaan K-vuoroina Juvanmalmin kautta
  • 550:n lauantain päiväliikenteen vuoroväli tihenee 10 minuttiin ja sunnuntain päiväliikenteen 15 minuuttiin
  • 633:n kierrosaika ruuhkassa pitenee 10 - 15 min, uudet vuorovälit 20 - 45 min. Iltaruuhkaan tulee yksi auto lisää
  • 730:lle tulee yksi ruuhkavuoro lisää, ruuhkiin tulee muutamia lähtöjä lisää
  • 731:n vuoroväli aamuruuhkan ja keskipäivän välissä tihenee 20 minuuttiin
  • 734:lle tulee yksi ruuhkavuoro lisää, ruuhkiin tulee muutamia lähtöjä lisää
  • 738:lle tulee yksi ruuhkavuoro lisää. Ruuhkan kierrosaika pitenee 20 - 30 minuuttia, aikaisemman 30 min vuorovälin aikana ajetaan nyt 20 - 45 min välein. Muutama K-vuoro Jokivarren kautta.
  • 740:lle tulee kaksi autoa lisää, ajetaan tiheimmillään 8x10=80.
  • 741:ltä poistuu ruuhkavuorot ja se ajetaan arkisin 5x20=100. Perusreitti siirtyy pois Kuninkaanmäentieltä, ruuhkassa sitä kautta ajetaan K-vuoroja 40 min välein ja arkisin ruuhkan ulkopuolella ja lauantaisin kerran tunnissa.
  • 742 siirtyy ajamaan Kuninkaanmäentien kautta
 
Viimeksi muokattu:
Joitakin muutoksia YTV-liikenteessä 12.8.2007:
  • e85:lle tulee ruuhkavuoro, jonka avulla ruuhkiin tulee muutamia lisälähtöjä nykyisten lähtöjen väliin

Uudet lähdöt ajetaan linjatunnuksella 85K, joka ajaa reittiä ... - Espoontie - Muuralantie - Espoonväylä - Siltakatu - Espoontori.

Uuden reitin tarkoituksena on palvella Turuntien varresta (mm. Miilukorpi) uuteen Koulumestarin kouluun kulkevia oppilaita.
 
Joitakin muutoksia YTV-liikenteessä 12.8.2007:
  • e61:lle tulee toinen auto, jonka avulla ruuhkiin tulee muutamia lisälähtöjä. Iltaisin liikennöintiaika pitenee n. 20 asti ja lauantailiikenne aloitetaan välillä 9 - 18.
  • e65 aloittaa. Ruuhkassa ajetaan K-vuoroja Kauklahden teollisuusalueen kautta. Vuoroväli ruuhkassa ja päivisin 30 - 45 min, iltaisin ja viikonloppuisin 60 - 75 min.
  • 165 siirtyy uudelle reitille Helsinki - Saunalahti - Kauklahti. Lähdöt ruuhkaa vastaan ajetaan K-vuoroina Merituulentien, Kuitinmäentien, Martinsillantien ja Kivenlahden ja Kauklahden teollisuusalueiden kautta. Vuoroväli ruuhkassa 20 - 30 min, muuten 45 min.
  • 166 lopetetaan

Oliko se niin että 61:n jotain vuoroja ajetaan Näkinkylään saakka?
Mitä kautta tuo 65 tulee ajamaan, käsittääkseni alku on jossain Espoonlahdessa?
Jostain luin että 165 tulee ajamaan Länsiväylää Espoonlahden liittymään saakka, mikä on huomattava parannus, ja oliko se niin että myös Kauklahdenväylää pitkin koko matkaa Kivenlahdesta? (paitsi nuo yllä mainitut K-vuorot)
Ajaako mikään bussi enää Hvitträskiin? 65 joku vuoro?
 
Eikös tuota Lintuvaaran linjastoa pitänyt myllätä ihan urakalla.. En nyt tarkalleen muista, mutta eikös e23 laiteta halki, ja uusi päättäri Leppävaaran Asemalle..? Samoin myös e22, jonka piti ilmeisesti alkaa kulkea ainakin vähän matkaa nykyisen e23:sen reittiä Friisinmäen päässä. Jos oikein nyt muistan vielä, niin Kirkkonummentie piti laittaa halkia, ja uusi reitti Kilonpuistoon Ruusutorpan koulun ohi.. Korjatkaa, jos on korjattavaa..
 
Oliko se niin että 61:n jotain vuoroja ajetaan Näkinkylään saakka?
Mitä kautta tuo 65 tulee ajamaan, käsittääkseni alku on jossain Espoonlahdessa?
Jostain luin että 165 tulee ajamaan Länsiväylää Espoonlahden liittymään saakka, mikä on huomattava parannus, ja oliko se niin että myös Kauklahdenväylää pitkin koko matkaa Kivenlahdesta? (paitsi nuo yllä mainitut K-vuorot)
Ajaako mikään bussi enää Hvitträskiin? 65 joku vuoro?

e61:llä ajetaan ruuhka-aikoina joitakin lähtöjä heilurilinjana 61A Nissinmäki - Kauklahden asema - Näkinkylä.

e65:n ja 165:n reitit näkyvät liikennöintisuunnitelmasta.
YTV-liikenne Hvitträskiin loppuu.
 
Takaisin
Ylös