Asiallinen kirjoitus. Tällaisia katvealueita riittää Pääkaupunkiseudulla - ja nyttemmin myös koko YTV -alueella.
Ala-Tikkurilan tilanteesta sen verran, että tuon kaupunginiosan liittämisestä Vantaan kaupunkiin on aika ajoin keskusteltu. Tällöin siis Kehä III:n ja Keravanjoen välinen alue liitettäisiin Vantaan maa-alueisiin. Toisinaan on jopa puhuttu eräänlaisesta vaihtokaupasta, jossa Ala-Tikkurila siirtyisi Helsingiltä Vantaalle ja Rajakylä/Länsimäki vaihtaisivat omistajaa Vantaasta Helsinkiin. Näitä omistajuusvaihdoksia on eniten perusteltu juuri mm. luettelemillasi liikennepoliitiisilla syillä, mutta ainakaan toistaiseksi mitään päätöksiä ei ole tehty.
Oletkos muuten miettinyt, mikä epäloogisuus tuossa mainitsemassasi linjassa v53 on? Sehän on siis Vantaan sisäinen linja - eli Vantaan sisäisen lipun pitäisi kelvata kyseisellä linjalla. Kokeilepa nousta Ala-Tikkurilan kohdalla linjan v53 kyytiin ja tarjoa maksuksi Vantaan sisäistä lippua...
(Toki vastaavanlaisia "sisäisiä" linjoja on enemmänkin Pääkaupunkiseudulla.)