Tuo 8700:n ilmastointi- ja ilmanvaihtojärjestelmä näyttää toiminnaltaan olevan ihan aivokuolleen ihmisen keksintöä - ilmastoimattomassa 8700:ssa se sentään puhaltaa usein täydelläkin nopeudella, mutta ilmastoidussa ei näytä olevaan mitään eroa sillä, kuin kuumaa on ja kuin kylmää jaksaisi jäähdytys puskea, kun puhallus itse käy koko ajan miniminopeudella. Vasta Veolian uudemmissa teli-8700 autoissa huomaa joskus puhalluksen olevan "hieman" kovemmalla. Mene tiedä, onko koko systeemin säätöohjelma aivokuolleen tekemä vai onko kyseessä jokin suunnitteluvirhe.
Ivecoissa on todellakin tummemmat lasit jotka ovat myös ihan kohdallaan, mutta totuus on kuitenkin se, että jos olisi riittävästi avattavia ikkunoita - kunnollisia eikä 8700:n tyylisiä naurettavia "räppänöitä", niin ilmastoinnin tarpeellisuus vähenisi huomattavasti. Siis ihan oikeasti - ne kaverit, jotka suunnittelee busseja, jossa ei ole ilmastointia eikä ainuttakaan avattavaa ikkunaa, tulisi viedä saunan taakse. Pitäisi olla ilmiselvää, että riittävä määrä avattavia ikkunoita on joka tapauksessa halvempaa, kun se ilmastointijärjestelmä.
Samalla on taaks pakko todeta, että jos jäähdytysilmastointi loistaisi poissaolollaan ja olisi niitä ikkunoita, niin kattopuhalluksen lämmitystä tarvittaisiin kuitenkin, koska ihminen tarvitsee hengitysilmaa kylmälläkin eikä pakkasessa tietenkin voi pitää ikkunoita auki.
---------- Viesti lisätty kello 18:42 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 18:40 ----------
Onko kyseessä Nobinan uudet "säästötoimet", kun joku heppu on vähän mattoveitsellä poistellut noita hihnoja? Säästyyhän jonkin verran polttoainetta tuolla tavalla...