Turussa Savonlinjalla toimii 8900 automaattipuhallusteho hyvin. Välillä täytyy pienentää tehoa koska puhallus on niin suuri.Volvoissa auttaa ainakin puhallustehon muuttaminen kuljettajan valikosta automaattiasennosta suurimpaan asentoon. Ilmavirrat jäävät automaattiasennossa muutoin kohtuullisen heikoiksi ja ilmastointiteho vaatimattomaksi.
Sama lämpötila Föli alueella.HSL:n kalustovaatimusten mukaan ilmastoinnin tulee olla toiminnassa kun auton sisälämpötilä on 25 astetta tai enemmän. Sen johdosta lähes kaikki liikennöitsijät speksaavat nykyään autoihinsa ilmastoinnin ohjauksen siten, että ilmastointi jäähdyttää auton vain 25 asteeseen eikä kylmemmäksi. Siksi ilmastoinnit monissa autoissa vaikuttavat tehottomilta vaikka toisenlaisilla asetuksilla jäähdytystehoa olisi kyllä tarjolla vähintäänkin riittävästi. Pääsääntöisesti Suomeen toimitettavissa autoissa käytetään ihan samantehoisia ilmastointilaitteita kuin Keski-Euroopassakin.
Onko HSL liikennöitsijöillä Scalan digitaalinen "Viper järjestelmä" lämmönsäätö lukittu vai voiko nuoli näppäimillä säätää lämpötilaa?Scalat ovat kyllä tarvittaessa pieniä pakastimia...