Vaihdeloota ei ole Scanian oma tuote. (Minä lasken sen voimansiirtoon kuuluvaksi)
Mutta jos nämä Suomen lämpötilat saavat jyvät erottumaan akanoista ilmastoinneissa, niin mikähän on tilanne kuumemmissa maissa?
Muistelen, että aikoinaan henkilöautopuolella ainakin Volvo ja Mersu toimittivat autoja ns arabi-ilmastoinnilla. Siihen aikaan suomalaisissa busseissa ei ollut jäähdytysilmastointeja ollenkaan. (vai oliko pari kokeiluyksilöä)
Tähän mennessä paras ilmastointikokemus Pohjolan Liikenteen 456. Matkustamon lämpätila todella miellyttävän viileä. Taisi olla melko uusi Yutong.
Leppävaaran pakettiin toi linja 201B kuuluu ja sitä autoa ei pelkästään ajeta sillä linjalla koko päivää.
https://bussitutka.fi/vehicle?number...or=18&type=bus
Tuossa esimerkkinä auto #446 ja voit katsoa vaikka perjantain lähdöt. Sieltä löytyy pari kierrosta 201B linjaa mutta myös kaikkia muita
Tälläinen samanlainen linjalta linjalle hyppely tapahtuu myös Helbillä Kivistössä. Vaikka olisihan se mulle ok ajaa koko päivä pelkkää 434![]()
Viimeisin muokkaaja canis lupus; 17.07.2021 kello 14:22. Syy: Kirjoitusvirheet ja linjanumeron korjaus
Ja pienemmissä kaupungeissa on jopa harvinaista, että sama auto ajaisi samaa linjaa koko päivän. Monesti jotkin koululaispainotteiset linjat ajavat runkolinjojen taukoja keskipäivän aikaan jne. Joskus kierrot voi olla suunniteltu niin, ettei samaa linjaa välttämättä ajeta päivässä yhtä tai kahta kierrosta enempää. Helsingissä tämä voi toki ollakin erikoisuus, mutta Kehäkolmosen ulkopuolella enemmän sääntö kuin poikkeus.