Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-22/22

Viestiketju: Luotettavat bussit?

  1. #16
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Luotettavat bussit?

    Bussin omaan polttoainemittariin ei kyllä voi oikein mitenkään luottaa, ihan kautta bussifirmojen. Esimerkiksi CBF:llä kuljettajan tulee tarkistaa ajoneuvokohtaisesta huoltopäiväkirjasta, koska auto on viimeksi tankattu, kun lähtee varikolta linjalle.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  2. #17
    thm
    thm ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    01.08.2005
    Viestejä
    31

    oletus Vs: Luotettavat bussit?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ajomestari Näytä viesti
    Isoissa yhtiöissä veolia.concordia.helb.esll.ehkä pohjolan liikenne ja westendin linja on autojen tankkaus hoidettu niin että on varikolla erikseen tankkaaja.
    Itse asiassa Westendin Linjalla kuljettaja tankkaa auton vuoron päätteeksi, jos edellisestä tankkauksesta on ajettu yli 150 km. Tästä merkintä auton ajopäiväkirjaan: tankkauskilometrit ja -litrat.

  3. #18
    Tunnistettu jäsen TEP70 avatar
    Liittynyt
    25.07.2005
    Sijainti
    Lappeenranta
    Viestejä
    1382

    oletus Vs: Luotettavat bussit?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Bussin omaan polttoainemittariin ei kyllä voi oikein mitenkään luottaa, ihan kautta bussifirmojen. Esimerkiksi CBF:llä kuljettajan tulee tarkistaa ajoneuvokohtaisesta huoltopäiväkirjasta, koska auto on viimeksi tankattu, kun lähtee varikolta linjalle.
    En tiedä, ovatko tietoni vielä ajan tasalla, mutta käsitykseni mukaan HelB:llä taasen ei tankkausta voi tarkistaa mitenkään muuten kuin soittamalla työnjohtoon. Normaali toimintamalli on luottaa siihen, että auto on tankattu. Joskus luonnollisesti herää epäilyksiä. Kerran aloitin työvuoron kaasutelillä 66A:lla ja pari kierrosta ajettuani otin yhteyttä, kun mittari näytti alle puoliväliä jo ennen puoltapäivää. Se yksilö oli kuin olikin jäänyt tankkaamatta ja huolto kävi vaihtamassa toisen tilalle. Kaasuauto todellakin kannattaa vaihtaa toiseen ennenkuin kaasu loppuu. Kaasua kun ei oikein voi viedä autoon kanisterilla.
    Moottori keskellä lattian alla - sijainti, joka on yrityksellenne sijoitus.

  4. #19
    Tuomas avatar
    Liittynyt
    04.11.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    330

    oletus Vs: Luotettavat bussit?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Bussin omaan polttoainemittariin ei kyllä voi oikein mitenkään luottaa, ihan kautta bussifirmojen.
    Olenkin sitten ilmeisesti Helsingin Bussiliikenteellä enimmäkseen ajanut poikkeuksellisia busseja.

    Eilen h22:lla 133:n mittari näytti loppuillasta, että 3/4 polttoaineesta olisi jäljellä. Ihan järkevä näyttämä, h22 ei ole kovinkaan pitkä ja kuormittava linja.

    Toissapäivänä illalla Vihdintien seutulinjoilla (tässä tapauksessa 345, 363 ja 363A) autolla 728 aloittaessani mittarin mukaan oli jäljellä karvan verran yli 1/4. Ihan järkevä näyttämä, Vihdintiellä on paljon polttoainetta kuluttavia kiihdytyksiä suuriin nopeuksiin, ja MANeissa ei ilmeisesti ole kovinkaan suuret tankit.

    Tarkkailin mittaria tuolloin tavallista tarkemmin. Lopulta, viimeisellä sivulla, Lion's City alkoi pyytää ajotietokoneen näytöllä lisää polttoainetta. Eli riitti loppuun asti, mutta meni ehkä vähän turhan tiukalle, ja jäi hieman kaduttamaan, etten aiemmin vaihtanut autoa pois...
    T: Tuomas Lehti
    Rattiriemua-blogini, Facebook-seinäni
    Kirjoitan tällä foorumilla yksityishenkilönä enkä minkään yhtiön, yhtymän, yhdistyksen tms. edustajana.

  5. #20
    vko
    vko ei ole kirjautuneena
    Ylläpito vko avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    480

    oletus Vs: Luotettavat bussit?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tuomas Näytä viesti
    Ihan järkevä näyttämä, Vihdintiellä on paljon polttoainetta kuluttavia kiihdytyksiä suuriin nopeuksiin, ja MANeissa ei ilmeisesti ole kovinkaan suuret tankit.

    Tarkkailin mittaria tuolloin tavallista tarkemmin. Lopulta, viimeisellä sivulla, Lion's City alkoi pyytää ajotietokoneen näytöllä lisää polttoainetta. Eli riitti loppuun asti, mutta meni ehkä vähän turhan tiukalle, ja jäi hieman kaduttamaan, etten aiemmin vaihtanut autoa pois...
    Itseasiassa MANeissa kaasu riittää hyvin pitkiinkin vuoroihin, joissa Volvot olisivat jo puolimatkassa kyykähtäneet. Lisäksi MANit varoittavat polttoaineen "vähyydestä" hieman turhan aikaisin, niillä ajaa linjasta riippuen jopa nelisen tuntiakin vielä ensimmäisen varoituksen jälkeen. Yleensäkään kaasuautoissa ei kojelaudan mittariin kannata täysin luottaa, vaan ennemmin katsoa ulkomittarista tarkka polttoainemäärä ennen työnjohdolle soittamista.

  6. #21
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    886

    oletus Vs: Luotettavat bussit?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Tuomas Näytä viesti
    Olenkin sitten ilmeisesti Helsingin Bussiliikenteellä enimmäkseen ajanut poikkeuksellisia busseja.

    Itse ajoin aikanaan jollain STA:n pätkä-Ikarus/Scanialla 41:sen iltavuoroa, ja mittari näytti täyttä. Siinäpä sitten toiseksi viimeisella sivulla Kannelmäkeen päin Huopalahden aseman jälkeisessä ylämäessä alkoi nykiminen ja siihen se matka sitten loppui...Auto oli tuolloin noin kolmen kuukauden ikäinen. Toki tein vikalapun mittarista mutta voisin kuvitella että mittari näyttää edelleen koko päivän täyttä

  7. #22
    Ajomestari avatar
    Liittynyt
    05.11.2006
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Luotettavat bussit?

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vko Näytä viesti
    Itseasiassa MANeissa kaasu riittää hyvin pitkiinkin vuoroihin, joissa Volvot olisivat jo puolimatkassa kyykähtäneet. Lisäksi MANit varoittavat polttoaineen "vähyydestä" hieman turhan aikaisin, niillä ajaa linjasta riippuen jopa nelisen tuntiakin vielä ensimmäisen varoituksen jälkeen. Yleensäkään kaasuautoissa ei kojelaudan mittariin kannata täysin luottaa, vaan ennemmin katsoa ulkomittarista tarkka polttoainemäärä ennen työnjohdolle soittamista.
    Itselläni samanlaisia kokemuksia noista MANneista linjalla s611. piti oikein katsoa mittarista kaasun paine, joka löytyy luukun alta joka on auton oikealla puolella. että onko kaasu todellakin lopussa kun mittari näyttää tyhjää. Kun näin MANnnen ensi kertaa, niin epäilytti tuusulan väylän alitus tammistossa ennen pitäjän kirkonkylää helsingistä päin tullessa.kun on se silta 3.4m tai 3.6m korkea. Kauan ovat myös s611 MANnnit linjalla, aamun eka lähdöistä illan viimeisiin.
    Taitaa olla myös mersuissa citaro ja O405N2 olla aika pitkä toimintasäde kun säiliöt ovat ison näköiset.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •