Espoon linjalla 11 surffaili tänään Volvon 8700 RLE esittelyauto. Rekisteri oli VPY-601.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.11.2007 kello 16:05. Syy: jaettu omaksi ketjukseen
Sanotaan vielä sen eräältä foorumilaiselta saadun tiedon mukaan, että Volvon esittelyauto kulkee Concordialla numerolla 599.
Viimeisin muokkaaja kuukanko; 18.08.2007 kello 13:56. Syy: jaettu viesti kahteen eri ketjuun
Klovissa taas seisoi tänään tälläinen ihmetys:
Onkos nyt kyseessä ihan oikeasti vain lainaamista vai vuokraamista tai kenties ihan ostamista? Onhan Cbf tehnyt viime aikoina auto-ostoksia Volvolla, joten ei välttämättä olisi mikään kummoinen juttu, jos se jonkun esittelyauton halvalla vielä ostaisi..
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Huhun mukaan Concordia todella on vuokrannut HelBin poistettuja kaasu-Säfflejä Volvolta helpottamaan (?) autopulaansa. Sinänsä melko mielenkiintoista toimintaa, kyseiset yksilöt kun ovat niitä kaikkein huonoimmin toimivia.![]()
Mahtaako kukaan tietää kuinka pitkäaikaisesta vuokrauksesta mahtaa olla kyse?
Vai onko vuokraus periaattella 'niin kauan kuin tarvitaan'. Entä teippausten kanssa? Numeroidaanko autoja ollenkaan, tai mihin sarjaan?
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
Mistäs niitä vuoden 2000 Ikaruksia oikein saisi? Eikös ne MYF -kilpiset, vuoden 2000 keväällä Concordialle tulleet Ikarus-Volvot olleet Tip Trailerilta vuokrattuja? Ja nyt Tip Trailer lienee vuokrannut lähes kaikki Ikarus-Volvot eteen päin...
Ja vaikka nuo City M -koriset bussit ovat minunkin mielestäni todella mukavia kulkupelejä, niin eräät Pääkaupunkiseudun bussiliikenteen ostajatahot eivät varmaankaan halua nähdä niitä sellaisilla linjoilla, joilel on tarjottu matalalattiabusseja.
We komen aan in Erps-Kwerps.
Vaikka Volvo B10B / Carrus CityM:t noin yleisesti lienevät hyvin toimivia autoja, olen ymmärtänyt että näitä Concordian vuosimallin 1996 CityM:iä on poistettu juuri niiden epävarmuuden takia. Näissä autoissa on tiettävästi joku alkeellinen väyläsysteemi, joka ei vanhemmiten tahdo enää pelittää. Nyt pois myydyt autot ovatkin kai olleet sellaisia, ettei niillä ole viime aikoina ajettu lainkaan, koska niiden ajokuntoon saattaminen olisi vaatinut melkoista remonttia. Concordialla on kai tällä hetkellä vähemmän puolimatalia autoja kuin vuoroja, joita ei ole matalilla luvattu ajaa, joten lattian korkeuden takia näitä autoja ei liene poistettu.
Niissä on muistaakseni samannäköinen Thorebin näyttö ohjaamossa, jollaisella HelBillä ohjataan Helmi-laitteistoa. Joten ei ihme, että ongelmia ilmenee... Thorebin luotettava väylätekniikka tuhosi HKL autot 9402 ja 9403. Uusina niillä ilmeisesti jotenkin voitiin ajaa, mutta vanhemmiten luotettavuus oli niin heikolla tasolla, ettei edes linjan 46T ajaminen luonnistunut.
Kuka muistaa vielä Linjebussin Tanskasta tuomat Säfflet 583-586? Sama väylä niissäkin ja eivät tainneet paria vuottakaan täällä olla, kunnes karkotettiin maasta!
Väyläsähköistä on hyötyä vain koritehtaille, kun sähköjärjestelmän rakentaminen nopeutuu ja johtoa tarvitsee vetää vähemmän. Asiakkaan eli liikennöisijän hyöty siitä onkin jo kyseenalainen. Perinteinen sähköjärjestelmä kestää hyvin koko auton eliniän ja ammattitaitoinen sähkömies löytää heti vian, jos jokin ei toimi. Tarvittaessa vian voi korjata myös tien päällä vaikka naulalla tai kolikolla, jos sulaketta ei ole. Pääasia on matkan jatkuminen!
Viimeisin muokkaaja Camo Lissabone; 20.08.2007 kello 09:31.
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.