Laina-autoja Volvolta Concordialle

Zambo

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
14 Heinäkuu 2005
Viestit
402
Vs: Havaintoja YTV-alueelta - elokuu 2007

Espoon linjalla 11 surffaili tänään Volvon 8700 RLE esittelyauto. Rekisteri oli VPY-601.
 

Liitetiedostot

  • volvo.jpg
    volvo.jpg
    116.9 KB · Lukukerrat: 676
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Havaintoja YTV-alueelta - elokuu 2007

Espoon linjalla 11 surffaili tänään Volvon 8700 RLE esittelyauto. Rekisteri oli VPY-601.
Oletettavasti samainen auto (eipä tullut rekisteriä kateltua) oli aamulla Espoon linjalla 20, kuljettajanaan eräs foorumilainen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Havaintoja YTV-alueelta - elokuu 2007

Sanotaan vielä sen eräältä foorumilaiselta saadun tiedon mukaan, että Volvon esittelyauto kulkee Concordialla numerolla 599.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Klovissa taas seisoi tänään tälläinen ihmetys:
 

Liitetiedostot

  • IMG_2249_cbf.jpg
    IMG_2249_cbf.jpg
    73.9 KB · Lukukerrat: 889
Onkos nyt kyseessä ihan oikeasti vain lainaamista vai vuokraamista tai kenties ihan ostamista? Onhan Cbf tehnyt viime aikoina auto-ostoksia Volvolla, joten ei välttämättä olisi mikään kummoinen juttu, jos se jonkun esittelyauton halvalla vielä ostaisi..
 
Huhun mukaan Concordia todella on vuokrannut HelBin poistettuja kaasu-Säfflejä Volvolta helpottamaan (?) autopulaansa. Sinänsä melko mielenkiintoista toimintaa, kyseiset yksilöt kun ovat niitä kaikkein huonoimmin toimivia. :)
 
Mahtaako kukaan tietää kuinka pitkäaikaisesta vuokrauksesta mahtaa olla kyse?

Vai onko vuokraus periaattella 'niin kauan kuin tarvitaan'. Entä teippausten kanssa? Numeroidaanko autoja ollenkaan, tai mihin sarjaan?
 
Huhun mukaan Concordia todella on vuokrannut HelBin poistettuja kaasu-Säfflejä Volvolta helpottamaan (?) autopulaansa. Sinänsä melko mielenkiintoista toimintaa, kyseiset yksilöt kun ovat niitä kaikkein huonoimmin toimivia. :)

Eikös olisi ollut järkevämpi ottaa "emolta" niitä 2000-vuoden ikaruksia, kun täysin romuja Volvoja? Taikka sitten ei poistaisi 96-vuoden City M:mmiä, ne kun toimi ihan hyvin. Jotenkin epäloogista tuo toiminta nyt; Ottaa huonosti toimia hyvin toimivien tilalle.. :D
 
Eikös olisi ollut järkevämpi ottaa "emolta" niitä 2000-vuoden ikaruksia, kun täysin romuja Volvoja? Taikka sitten ei poistaisi 96-vuoden City M:mmiä, ne kun toimi ihan hyvin. Jotenkin epäloogista tuo toiminta nyt; Ottaa huonosti toimia hyvin toimivien tilalle.. :D
Mistäs niitä vuoden 2000 Ikaruksia oikein saisi? Eikös ne MYF -kilpiset, vuoden 2000 keväällä Concordialle tulleet Ikarus-Volvot olleet Tip Trailerilta vuokrattuja? Ja nyt Tip Trailer lienee vuokrannut lähes kaikki Ikarus-Volvot eteen päin...

Ja vaikka nuo City M -koriset bussit ovat minunkin mielestäni todella mukavia kulkupelejä, niin eräät Pääkaupunkiseudun bussiliikenteen ostajatahot eivät varmaankaan halua nähdä niitä sellaisilla linjoilla, joilel on tarjottu matalalattiabusseja.
 
Ja vaikka nuo City M -koriset bussit ovat minunkin mielestäni todella mukavia kulkupelejä, niin eräät Pääkaupunkiseudun bussiliikenteen ostajatahot eivät varmaankaan halua nähdä niitä sellaisilla linjoilla, joilel on tarjottu matalalattiabusseja.

Vaikka Volvo B10B / Carrus CityM:t noin yleisesti lienevät hyvin toimivia autoja, olen ymmärtänyt että näitä Concordian vuosimallin 1996 CityM:iä on poistettu juuri niiden epävarmuuden takia. Näissä autoissa on tiettävästi joku alkeellinen väyläsysteemi, joka ei vanhemmiten tahdo enää pelittää. Nyt pois myydyt autot ovatkin kai olleet sellaisia, ettei niillä ole viime aikoina ajettu lainkaan, koska niiden ajokuntoon saattaminen olisi vaatinut melkoista remonttia. Concordialla on kai tällä hetkellä vähemmän puolimatalia autoja kuin vuoroja, joita ei ole matalilla luvattu ajaa, joten lattian korkeuden takia näitä autoja ei liene poistettu.
 
Vaikka Volvo B10B / Carrus CityM:t noin yleisesti lienevät hyvin toimivia autoja, olen ymmärtänyt että näitä Concordian vuosimallin 1996 CityM:iä on poistettu juuri niiden epävarmuuden takia. Näissä autoissa on tiettävästi joku alkeellinen väyläsysteemi, joka ei vanhemmiten tahdo enää pelittää. Nyt pois myydyt autot ovatkin kai olleet sellaisia, ettei niillä ole viime aikoina ajettu lainkaan, koska niiden ajokuntoon saattaminen olisi vaatinut melkoista remonttia. Concordialla on kai tällä hetkellä vähemmän puolimatalia autoja kuin vuoroja, joita ei ole matalilla luvattu ajaa, joten lattian korkeuden takia näitä autoja ei liene poistettu.
Niissä on muistaakseni samannäköinen Thorebin näyttö ohjaamossa, jollaisella HelBillä ohjataan Helmi-laitteistoa. Joten ei ihme, että ongelmia ilmenee... Thorebin luotettava väylätekniikka tuhosi HKL autot 9402 ja 9403. Uusina niillä ilmeisesti jotenkin voitiin ajaa, mutta vanhemmiten luotettavuus oli niin heikolla tasolla, ettei edes linjan 46T ajaminen luonnistunut.
Kuka muistaa vielä Linjebussin Tanskasta tuomat Säfflet 583-586? Sama väylä niissäkin ja eivät tainneet paria vuottakaan täällä olla, kunnes karkotettiin maasta!
Väyläsähköistä on hyötyä vain koritehtaille, kun sähköjärjestelmän rakentaminen nopeutuu ja johtoa tarvitsee vetää vähemmän. Asiakkaan eli liikennöisijän hyöty siitä onkin jo kyseenalainen. Perinteinen sähköjärjestelmä kestää hyvin koko auton eliniän ja ammattitaitoinen sähkömies löytää heti vian, jos jokin ei toimi. Tarvittaessa vian voi korjata myös tien päällä vaikka naulalla tai kolikolla, jos sulaketta ei ole. Pääasia on matkan jatkuminen!
 
Viimeksi muokattu:
Concordialla on kai tällä hetkellä vähemmän puolimatalia autoja kuin vuoroja, joita ei ole matalilla luvattu ajaa, joten lattian korkeuden takia näitä autoja ei liene poistettu.

No esimerkiksi e20 on aikataulun mukaan täysin korkealattiaisilla hoidettu, samoin kun myös e28. Siellä on ainakin Säfflejä näkynyt. Asiasta toiseen.. Meinataankohan tuo #599 laittaa Concordian väreihin?
 
Nyt pois myydyt autot ovatkin kai olleet sellaisia, ettei niillä ole viime aikoina ajettu lainkaan, koska niiden ajokuntoon saattaminen olisi vaatinut melkoista remonttia.

Kyllä osa myytiin pois ihan suoraan linjalta, osa autoista oli ajossa kesäliikenteen alkuun asti.
 
Takaisin
Ylös