Uusia varikkoratkaisuja

Oliko Veolian tattiksen varikolla sen verran tyhjää, että voisi kuvitella hakunilan varikon siirtyvän sinne jossain vaiheessa? Varikothan ovat kuitenkin aika lähekkäin toisiaan.

Minkäänlaisia suunnitelmia Hakunilan varikon siirrosta ei ole tehty. Hakunilan varikko jatkanee nykyisellä Vantaan linjojen kannalta hyvällä paikalla niin pitkään kunnes Vantaan kaupungin suunnitelmat varikon sijalle tulevien asuntojen ja kauppakeskuksen osalta etenevät. Tattarisuon tilat eivät riittäisi nykyiselle Hakunilan varikon automäärälle, sen sijaan Koskelassa lienee tyhjää tilaa, mutta se on taas liian kaukana Vantaan linjojen osalta.
 
Mietinkin, että jos tattarisuolla olisi tilaa, olisi voinut poistaa hakunilan varikon "turhat" kulut, kun ovat niin lähekkäiset varikot :) Mutta kun ei ole tilaa, on paha yhdistää. Koskela ei tosiaan kannata
 
Mietinkin, että jos tattarisuolla olisi tilaa, olisi voinut poistaa hakunilan varikon "turhat" kulut, kun ovat niin lähekkäiset varikot :) Mutta kun ei ole tilaa, on paha yhdistää. Koskela ei tosiaan kannata

Veolialla on Hakunilassa noin 50 autoa eli tilaa tarvittaisiin melko paljon sitten kun varikko joskus lopetetaan ja Nobinalla on tietysti sama tilanne edessä. Mikäs muuten on Nobinan Myllypuron varikon tilanne, jokerin liikennehän loppuu syksyllä eli sinne jäisi metron liityntäliikenne jäljelle. Eikös sinnekin ole suunniteltu muutoksia?
 
Veolialla on Hakunilassa noin 50 autoa eli tilaa tarvittaisiin melko paljon sitten kun varikko joskus lopetetaan ja Nobinalla on tietysti sama tilanne edessä. Mikäs muuten on Nobinan Myllypuron varikon tilanne, jokerin liikennehän loppuu syksyllä eli sinne jäisi metron liityntäliikenne jäljelle. Eikös sinnekin ole suunniteltu muutoksia?

Ai siellä on niin paljon autoja, luulin että 30 olisi ollut lähempänä.

Myllypuro jatkuu nyt toistaiseksi sellaisenaan, YT-neuvottelut on käynnissä koko Nobinassa ensi syksyn linjamenetysten vuoksi. Ehkäpä niiden jälkeen ollaan viisaampia(?) Helenin piha on kyllä mitä ihanteellisin kontulan linjoille ja yritystoiminnan kannalta, kun on niin suojainen. Joten jos siitä ei ole välitöntä lähdön uhkaa, väittäisin, että Herttoniemen Avovarikko muuttaa Myllypuroon. Siksihän herttoniemeen pistettiin varikko, kun vuosi sitten Ivecot eivät olisi mahtuneet Myllypuroon :)
 
Mikäs muuten on Nobinan Myllypuron varikon tilanne, jokerin liikennehän loppuu syksyllä eli sinne jäisi metron liityntäliikenne jäljelle.

Jäähän Myllypuroon liityntälinjojen bussien lisäksi myös Jouko-bussit, vähintään tämän vuoden loppuun saakka.

Myllypuro jatkuu nyt toistaiseksi sellaisenaan, YT-neuvottelut on käynnissä koko Nobinassa ensi syksyn linjamenetysten vuoksi. Ehkäpä niiden jälkeen ollaan viisaampia(?) Helenin piha on kyllä mitä ihanteellisin kontulan linjoille ja yritystoiminnan kannalta, kun on niin suojainen. Joten jos siitä ei ole välitöntä lähdön uhkaa, väittäisin, että Herttoniemen Avovarikko muuttaa Myllypuroon. Siksihän herttoniemeen pistettiin varikko, kun vuosi sitten Ivecot eivät olisi mahtuneet Myllypuroon :)

Itsekin luulen, että Herttoniemen varikko tullaan sulauttamaan Myllypuroon. Nyt käynnissä olevan kilpailutuskierroksen 27/2013 linjoista osa olisi myös hyvällä etäisyydellä Myllypurosta, esimerkiksi h57 ja h84-89. Nobina on varikkojensa hyvien sijantien lisäksi seuraavilla kilpailukierroksilla vahvoilla myös kaluston osalta. Nobinallahan tulee jäämään tai on jo jäänyt ylimääräiseksi paljon melko uusia, helposti varusteltavissa olevia busseja.
 
Ai siellä on niin paljon autoja, luulin että 30 olisi ollut lähempänä.

Myllypuro jatkuu nyt toistaiseksi sellaisenaan, YT-neuvottelut on käynnissä koko Nobinassa ensi syksyn linjamenetysten vuoksi. Ehkäpä niiden jälkeen ollaan viisaampia(?) Helenin piha on kyllä mitä ihanteellisin kontulan linjoille ja yritystoiminnan kannalta, kun on niin suojainen. Joten jos siitä ei ole välitöntä lähdön uhkaa, väittäisin, että Herttoniemen Avovarikko muuttaa Myllypuroon. Siksihän herttoniemeen pistettiin varikko, kun vuosi sitten Ivecot eivät olisi mahtuneet Myllypuroon :)

Voi tosin olla, että Myllypurosta tulee lähtö jo lähiaikoina: voimalaitoksen pohjoispuolen uuden asuinalueen kaava on lainvoimainen ja ainakin "Uutta Helsinkiä"-sivujen aikajanan mukaan rakentaminen alkaisi arviolta kesällä 2013. Käytännössä koko voimalan pihahan jää asuinalueen alle, joten varikon jatkoaika riippunee täysin rakennustöiden alkamisesta ja etenemisestä...
 
Voi tosin olla, että Myllypurosta tulee lähtö jo lähiaikoina: voimalaitoksen pohjoispuolen uuden asuinalueen kaava on lainvoimainen ja ainakin "Uutta Helsinkiä"-sivujen aikajanan mukaan rakentaminen alkaisi arviolta kesällä 2013.

Jaahas, ja minneköhän Myllypuron autot tullaan siirtämään sitten? Crossareiden seuraan Herttoniemeen? :lol: Juurihan se liityntälinjojen sopimuskin pääsi alkuun...
 
Jaahas, ja minneköhän Myllypuron autot tullaan siirtämään sitten? Crossareiden seuraan Herttoniemeen? :lol: Juurihan se liityntälinjojen sopimuskin pääsi alkuun...

Mahtuiskohan sinne Tontille sekaan kaikki Myllypuron autot? Eihän Jokeria enään silloin tarvita, että Herttoniemi voisi olla hyvä ratkaisu, ettei tarvi vuokrata lisää tontteja. Harmi vaan että Herttoniemen tontilla on toiminnassa muitakin yrityksiä (en ole varma onko enään, mutta aikoinaan oli :D)
 
Voi tosin olla, että Myllypurosta tulee lähtö jo lähiaikoina: voimalaitoksen pohjoispuolen uuden asuinalueen kaava on lainvoimainen ja ainakin "Uutta Helsinkiä"-sivujen aikajanan mukaan rakentaminen alkaisi arviolta kesällä 2013. Käytännössä koko voimalan pihahan jää asuinalueen alle, joten varikon jatkoaika riippunee täysin rakennustöiden alkamisesta ja etenemisestä...

Tämän ja syyn tiesinkin, että lähtö tulee, mutta aikataulusta ei ollut mitään tietoa. Ehkäpä sitä sitten kesällä mahtuu ainakin jos ei muuten niin väliaikaisesti Herttoniemeen. Hebulilla on Jokerin autotkin kai jo valmiina, niin sehän joutaa jo kesän alusta alihankintaan koko roska ;)
 
Voi tosin olla, että Myllypurosta tulee lähtö jo lähiaikoina: voimalaitoksen pohjoispuolen uuden asuinalueen kaava on lainvoimainen ja ainakin "Uutta Helsinkiä"-sivujen aikajanan mukaan rakentaminen alkaisi arviolta kesällä 2013.

Jos lähdön uhka on näin ajankohtainen, niin edellisestä viestistäni poiketen, en usko Myllypuroon sulautettavan mitään. Ja ei sinne kai jätetä mitään autoja tielle, jos vieressä alkaa rakennustyöt. Mitä Herttoniemen varikkoon tulee, uskoisin Myllypuron autojen sinne mahtuvan. Sillä edellytyksellä, että se piha-alue varataan ainoastaan bussien pysäköintialueeksi.
 
Veolialla on Hakunilassa noin 50 autoa eli tilaa tarvittaisiin melko paljon sitten kun varikko joskus lopetetaan ja Nobinalla on tietysti sama tilanne edessä. Mikäs muuten on Nobinan Myllypuron varikon tilanne, jokerin liikennehän loppuu syksyllä eli sinne jäisi metron liityntäliikenne jäljelle. Eikös sinnekin ole suunniteltu muutoksia?

Tarkentaen Veolian automäärää Hakunilassa, niitä on noin 60.
 
Nobinan myllypuron varikon toiminta lakkaa 31.3 ja toiminnot yhdistetään herttoniemeen 1.4 alkaen
 
Nobinan myllypuron varikon toiminta lakkaa 31.3 ja toiminnot yhdistetään herttoniemeen 1.4 alkaen

Kaikki autot siis siirretään Herttoniemeen, joten mahtaakohan tila riittää? Ne rekkojen perävaunut ja autokouluajot kyllä saavat varmasti lähtöpassit.
 
Minnehän Lahden Autokori muuttaa tuolta, jos sinne tulee miehet heiluttamaan purkupalloa? Joutuvat jo toista kertaa samasta syystä evakkoon :D
 
Takaisin
Ylös