Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910
Näytetään tulokset 136-141/141

Viestiketju: Uusia varikkoratkaisuja

  1. #136
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6031

    oletus Vs: Uusia varikkoratkaisuja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Mutta tuosta sopimuksesta sain sen käsityksen, että vuokralainen on sama koko ajan.
    Minä taas ymmärrän tekstiä niin, että varikolla on jatkuvasti joku vuokralainen seuraavan 30 vuoden ajan, mutta ei välttämättä sama vuokralainen koko 30:a vuotta. Käytännössä siis niin, että varikon vuokrasopimuksen kesto on sidottu Itä-Vantaan liikennöintisopimuksen kestoon.

    Listatekstissä lukee näin: "Vantaan kaupunki edellyttää, että HSL sisällyttää liikennöintisopimukseensa ehdon, jonka perusteella Ojangon varikolta ajettavan kilpailutetun linja-autoliikenteen voittanut yritys vuokraa yhtiöltä Ojangon linja-autovarikon pysäköintipaikkoineen ja rakennuksineen seuraavan 30 vuoden ajan. Yksittäisten liikennöintisopimuksien pituudet saattavat vaihdella 30 vuoden aikana."

  2. #137

    Liittynyt
    17.08.2010
    Viestejä
    739

    oletus Vs: Uusia varikkoratkaisuja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Niin, tokihan tuo sitten on järkevä ja liikennöitsijöiden välinen asetelma eri, jos vuokralainen pystyy vaihtumaan 30 vuoden aikana. Mutta tuosta sopimuksesta sain sen käsityksen, että vuokralainen on sama koko ajan. Toisaalta taas, kun vuokralaisia voi olla vain yksi aluksi, niin Nobina tai joku uusi toimija lienevät ainoat, jotka voivat tarjota sen verran, ettei varikolta ajeta vain muutamankymmenen bussin liikennettä.
    Miksi ei myös esim. Helb tai PL? Nobinallahan on H79:ä ja 553:sta lukuunottamatta todennäköisesti kaikki muut Hakunilan linjat kilpailussa tuolloin. Joillakin Vantaan sisäisillä ja seutulinjoilla on toki optiomahdollisuus, mutta niitä tuskin käytetään että uudelle varikolle saadaan riittävästi linjoja ja esim. 562:n on muuttumassa runkolinjaksi samaan aikaan. Sopimukset tullee olemaan muotoa 7+3 vuotta niin aikalailla viimeaikoina ne on voitettu kokonaan uusilla busseilla.

  3. #138
    Joonas Pio avatar
    Liittynyt
    04.10.2009
    Sijainti
    Porvoo
    Viestejä
    2810

    oletus Vs: Uusia varikkoratkaisuja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Minä taas ymmärrän tekstiä niin, että varikolla on jatkuvasti joku vuokralainen seuraavan 30 vuoden ajan, mutta ei välttämättä sama vuokralainen koko 30:a vuotta. Käytännössä siis niin, että varikon vuokrasopimuksen kesto on sidottu Itä-Vantaan liikennöintisopimuksen kestoon.

    Listatekstissä lukee näin: "Vantaan kaupunki edellyttää, että HSL sisällyttää liikennöintisopimukseensa ehdon, jonka perusteella Ojangon varikolta ajettavan kilpailutetun linja-autoliikenteen voittanut yritys vuokraa yhtiöltä Ojangon linja-autovarikon pysäköintipaikkoineen ja rakennuksineen seuraavan 30 vuoden ajan. Yksittäisten liikennöintisopimuksien pituudet saattavat vaihdella 30 vuoden aikana."
    Tuo olisi kyllä järkevämmän kuuloinen ratkaisu, ehkä ajattelin liian yksinkertaisesti ja takerruin yhteen liikennöitsijään ja 30 vuoteen.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut hana Näytä viesti
    Miksi ei myös esim. Helb tai PL? Nobinallahan on H79:ä ja 553:sta lukuunottamatta todennäköisesti kaikki muut Hakunilan linjat kilpailussa tuolloin. Joillakin Vantaan sisäisillä ja seutulinjoilla on toki optiomahdollisuus, mutta niitä tuskin käytetään että uudelle varikolle saadaan riittävästi linjoja ja esim. 562:n on muuttumassa runkolinjaksi samaan aikaan. Sopimukset tullee olemaan muotoa 7+3 vuotta niin aikalailla viimeaikoina ne on voitettu kokonaan uusilla busseilla.
    HelB on keskittänyt toimintonsa Ruhaan ja Varhasta on tehty kylmävarikko, joten olisiko heillä halua toiseen Ruhan kaltaiseen suureen varikkoon. Ja neljän auton liikenteen voitto yhdestä kilpailusta ei vielä kerro HelBin kyvystä tarjota ja voittaa, nyt kun se on KA-konsernin alaisuudessa. Toki KA Suomen suurimpana bussiyrityksenä ja monissa kaupungeissa kilpailut voittaneena tarjoaa varmasti mahdollisuudet pärjätä.

    PL on myös keskittänyt toimintonsa uudelle Ilmalan varikolle ja se on laajentunut jo huomattavasti, joten olisiko tuohon rahkeita vielä? Toisaalta onhan PL kertonut haluavansa kasvaa edelleen HSL-alueella.

    Kuitenkin, nykyisistä liikennöitsijöistä näkisin Nobinan todennäköisimpänä puolustamassa omia linjojaan, samalla saisi Hakunilalle korvaajan (vai vieläkö varikon alue on kaavailtu lopetettavaksi ja asuntorakennettavaksi?).

    Lopuksi, kuten jo sanoinkin, tässä olisi myös varsin otollinen paikka jollekin uudelle liikennöitsijälle tulla HSL-alueelle. Onhan se aika lailla helpompaa alkaa suunnitella toimintaa, kun on tilat valmiina.

    Nämä toki ovat vain omia pohdintojani, joista ei voi tehdä mitään varmoja johtopäätöksiä. Se kuitenkin lienee todennäköistä, että tuon varikkopykälän vuoksi yksi liikennöitsijä tullee saamaan suurimman osan, jos ei kaikkea, ko. kierroksen liikenteestä.

  4. #139
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6031

    oletus Vs: Uusia varikkoratkaisuja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Joonas Pio Näytä viesti
    Se kuitenkin lienee todennäköistä, että tuon varikkopykälän vuoksi yksi liikennöitsijä tullee saamaan suurimman osan, jos ei kaikkea, ko. kierroksen liikenteestä.
    Eiköhän tuo Itä-Vantaa tule ruotsalaistyyliin yhdeksi isoksi kohteeksi ihan omalle kilpailukierrokselleen. Ja sen kohteen sopimuksessa on sitten tuo varikkopykälä.

  5. #140

    Liittynyt
    27.04.2016
    Sijainti
    Espoo
    Viestejä
    49

    oletus Vs: Uusia varikkoratkaisuja

    Onko Nobinan Köysikujan varikko muuttamassa Tuupakkaan, kun Transdevin toiminta loppuu siellä elokkuussa kun se häviää kaikki sieltä ajettavat linjansa? ois enemmän tilaa.

  6. #141

    Liittynyt
    06.04.2014
    Sijainti
    Vantaa
    Viestejä
    179

    oletus Vs: Uusia varikkoratkaisuja

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ivecomies Näytä viesti
    Onko Nobinan Köysikujan varikko muuttamassa Tuupakkaan, kun Transdevin toiminta loppuu siellä elokkuussa kun se häviää kaikki sieltä ajettavat linjansa? ois enemmän tilaa.
    Mistä niin päättelit että loppuu? Transdev Vantaa hoitaa edelleen Keravan liikennettä vajaalla 20autolla sekä espoon linja 124 liikennöinnin hoitaa Transdev Vantaa 7-8 autoa linjan 124 autojen sijainti voi olla muualla kuin vantaalla mutta kuitenkin huollot sekä muut korjauset hoidetaan kaikella todennäköisyydellä Tuupakasta. Pysyköön Nobina ihan omilla varikoillaan

Sivu 10 / 10 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910

Vastaavia viestiketjuja

  1. HKL: Uusia bussipysäkkejä
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 05.11.2009, 14:20
  2. Uusia pikavuoropysäkkejä
    kirjoittanut Epa foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 29.10.2009, 23:38
  3. Uusia pikavuoropysäkkejä
    kirjoittanut Tidtabell foorumissa Kauko- ja tilausliikenne
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 31.07.2009, 23:44
  4. Uusia ratikkapostikortteja
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 28.09.2006, 21:39
  5. Uusia metrokuvia
    kirjoittanut juhanahi foorumissa Kuvat
    Vastauksia: 3
    Viimeisin viesti: 09.03.2006, 12:28

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •