Helsinki 5.9
s611 Helb 262.
h42 Helb 709.
Helsinki 5.9.
HelB 309 / h42
HelB 610 / h43
HelB 9313 / h43
HelB 707 / h45
Helsinki 5.9
s611 Helb 262.
h42 Helb 709.
Viimeisin muokkaaja otto s; 05.09.2007 kello 20:49. Syy: Lisätty havainto
Espoo 6.9.
Veolia Transport 613 (ExpressBus -värit) @ 143 klo 7.41 lähdössä Soukasta.
--
Lauri Räty
HKI 6. 9.
h47 / HelB 9415 (Lahti 402)
06.09.07 Espoo/Helsinki
HelB 114 (Scania Scala proto)/h62
HelB 276 (Scania Scala)/e23
Wl 15 (Volvo Wiima)/e5
Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.
HELB 262:n vakiosijoitus on e23.
Ajaako 143:n 7.41 lähdössä Soukasta normaalisti P. Tyllilän #9, Wiima M310 -nivel? Ja, tietääkö kukaan tarkemmin miksi juuri tuo Helsinki-Tampere -pikavuoroauto on ollut tuuraajana.Vai onko VT:lläkin(PKS) kalustopulaa...
P. Tyllilä Linjan nivelwiima ajaa 7:23 vuoron Soukasta Helsinkiin. 143:lla on orpoja sivuja aamuruuhkassa maalta kaupunkiin päin, jolloin on vain tehokasta kaluston käyttöä jos Kampista pikavuorolle lähtevällä autolla voidaan ajaa linjasivuna Espoosta Helsinkiin. Tällöin säästetään tyhjänä ajon määrässä. Linjan liikennöintisopimuksessa sallitaan maaseutubussien käyttö yksittäisissä vuoroissa kunhan YTV:n kanssa on asiasta sovittu.
--
Lauri Räty
Tyhjänä ajon lisäksi Veolia säästää tuolla järjestelyllä yhden auton ja kuljettajien palkkaa (koska Veolialla on Suomenojalla ruuhkapainotteisuusongelma, joten yksittäistä ruuhkasivua varten täytyy olla kuljettaja, jolle ei ehkä löydykään ajettavaa koko loppupäiväksi ainakaan ilman pitkää palkallista taukoa).
Tuo VT 613 nähtävästi jatkaa Kampista 8.55 pikavuorona Tampereelle, jossa se taas ajaa Tampereen yhteistariffiliikennettä ennen kuin palaa takaisin yöksi Helsinkiin. Jonkinlainen kuriositeetti siis, että yhdellä bussilla ajetaan saman päivän aikana sekä täysiveristä YTV-liikennettä (siis ei U-linja) että Tampereen seutuliikennettä.
Nyt sain edellisistä viesteistä käsityksen, että #613 kulkisi ihan normaalisti kyseisessä vuorossa, mutta ei kai kuitenkaan niin? Ja kuinka YTV sallisi sen, kun eihän autossa ole BusComia, lastenvaunutilaa ja kertalippujen myyminenkin voi olla vähän vaikeaa.
Nimim. "ymmällään"
Eiköhän siihen ole asennettu Buscom, jos sillä aiotaan ajaa tuota lähtöä säännöllisesti. Maaseutubussien salliminen yksittäisissä ruuhkalähdöissä on ihan yleinen käytäntö YTV:llä, vaikka viime vuosina sitä ei olekaan enää paljoa harrastettu. Lastenvaunut voi laittaa rahtitilaan, jos lastenvaunutilaa ei ole.