Havaintoja YTV-alueelta - syyskuu 2007

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Parikymmentä vuotta sitten noita erikoisia alihankinta-ajoja oli Länsiväylän suunnalla aamuisin enemmän. A.E.Koskinen ajoi ainakin linjalla 105, Vihdin Liikenne jotakin ja muistikuvan (joka voi heittää) mukaan Kuopion Liikenteen Kabus ajoi jollain Kivenlahden linjalla!
 
Parikymmentä vuotta sitten noita erikoisia alihankinta-ajoja oli Länsiväylän suunnalla aamuisin enemmän. A.E.Koskinen ajoi ainakin linjalla 105, Vihdin Liikenne jotakin ja muistikuvan (joka voi heittää) mukaan Kuopion Liikenteen Kabus ajoi jollain Kivenlahden linjalla!

Linjalla 363 ajoi yhtä yksittäistä aamuruuhkasivua kilpailutetun liikenteen jo alettua muistaakseni 1990-luvun lopulla myös Savonlinja-yhtiöt. Vuorossa oli vakkarina muistaakseni Volvo B10M/Lahti 400 #494, joka sitten tuon 363:n sivun jälkeen lähti vakiovuorona Loviisaan.
 
Säännöllisesti YTV linjoilla taitaa ajaa seuraavat bussit:
363: Ventoniemi 11

Tuossa Venzikan Mersu Integrossa on muuten lastenvaunutila. En tiedä onko se ollut jo uutena, autohan tuli alkujaan Norpalle Keski-Pohjanmaalle. Periaatteessa auto on siis hyvin samantyyppinen kuin vaikkapa HelB:n Fiftyt, jotka on aikoinaan hankittu ihan varta vasten YTV-liikenteeseen.
 
Linjalla 363 ajoi yhtä yksittäistä aamuruuhkasivua kilpailutetun liikenteen jo alettua muistaakseni 1990-luvun lopulla myös Savonlinja-yhtiöt. Vuorossa oli vakkarina muistaakseni Volvo B10M/Lahti 400 #494, joka sitten tuon 363:n sivun jälkeen lähti vakiovuorona Loviisaan.
Ventoniemen autohan tulee 363:lle linjalta 841, mutta oliko tuolloin myös Savonlinjalla joku Hämeenkylään päättyvä työläisvuoro, josta se auto 363:lle siirtyi?
 
Ventoniemen autohan tulee 363:lle linjalta 841, mutta oliko tuolloin myös Savonlinjalla joku Hämeenkylään päättyvä työläisvuoro, josta se auto 363:lle siirtyi?

En kyllä muista mitään sellaista vuoroa. Toki tuossa on voitu ajaa siten, että auto on tullut esimerkiksi klo 7:ksi Hyökännummelta Lentoasemalle ja ajanut siitä siirtoajona Hämeenkylään. Tosin muistaakseni tuolloinkin Lentoasemalta oli paluulähtö takaisin Kellokosken suuntaan heti klo 7 jälkeen. 1990-luvulla Savonlinjalla ei vielä tainnut olla pääkaupunkiseudulla varsinaista varikkoa, joten voisi olettaa, että tuota 363:sta ajanut kuljettaja on yöpynyt Helsingissä ja käynyt ajamassa vasta klo 8 jälkeen lähteneen vakiovuoron eteen tuon 363:n sivun.
 
Pe 7.9. Espoo

HELB #323 (Scania L94 Ikarus E94F) / e23 -#46:n tilalla
HELB #310 (Scania L94 Lahti Scala) / e23 -#262:n tilalla, 452/453:n vakioauto
HELB #709 (MAN Lion's City LL) / e57 -#733:n tilalla, h43:n vakioauto
 
Kyllä toi 262 mun mielestä on ollu tänää liikenteessä.

Bongasin tuon #323:n e23:lla juuri Kilonpuistosta klo 14.40 lähteneessä vuorossa, joka YTV:n mukaan olisi pitänyt jäädä ajamattomaksi (toki hyvä että lopulta ajettiin), joten varmaan tämäkin on osaltaan vaikuttanut e23:n kalustosijoitteluun tänään.
 
Helsinki ja Espoo 7.9.07

h41 / HelB 9633 (Carrus City) Sivu- ja takalinjakyltissä luki 363
h43 / HelB 9705 (Carrus City U)
h14 / HelB 403 (Ikarus E94F)
e52 / HelB 708 (MAN Lions City)
 
Helsinki 7.9

79: HelB 9533 (ex STA 273 Volvo B10BLE Carrus City L)
550: CBF 619 (Volvo B12BLE/ 8700LE teli) Concordia värit.
 
Helsinki 7.9.

TLL 21 / h67X (ajoi lähtöjä, jotka YTV:n tiedotteessa vielä sanottiin jäävän ajamatta)
PL 860 / h64
PL 850 / h22B
CBF 113 / h30
 
Bongasin tuon #323:n e23:lla juuri Kilonpuistosta klo 14.40 lähteneessä vuorossa, joka YTV:n mukaan olisi pitänyt jäädä ajamattomaksi (toki hyvä että lopulta ajettiin), joten varmaan tämäkin on osaltaan vaikuttanut e23:n kalustosijoitteluun tänään.

Se oli koko tämän päivän. Itse bongasin sen jo noin klo 7.
 
Helsinki 8.9

h17 PL 847. Arkena ihan normaali, mutta viikonloppuna sitä harvemmin näkee.
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös