Sivu 2 / 5 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/63

Viestiketju: Kuljettajanvaihdot

  1. #16
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Autokierrot YTV-alueen firmoissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Camo Lissabone Näytä viesti
    Aika sairasta, jos hetken pysähdyksen takia hermoillaan! Kuljettajanvaihdot päätepysäkeillä aiheuttaisivat vain paljon enemmän turhaa saastuttavaa tyhjänäajoa ja näin lisäisi liikennöinnin kustannuksia!
    Eipä siinä mitään, jos aikataulussa lähdetään. Mutta yleensä ollaan ainakin 3 minuuttia myöhässä kun Leppävaarasta lähdetään. Vaihto on nopea, jos se tehdään oikein. Työn lopettava kuljettaja hoitaa, että on älykortit ja muut hoidettu ennen kuin pysähdytään. Pystyy sen kortin yhdessä pysäkin välissä siihen masiinaan laittamaan. Sekä jätetään se ylimääräinen hölötys pois vaihtavien kuskien välillä. Tämän takia on myöhästynyt, ja sitten vielä aletaan kaivamaan kaikkia lippuja ja lappuja esille. Levitään oikein siihen esille kaikki. Kyllä se nyppii kun 5 minuuttia menee sellaiseen, ja haluaisi nopeasti kohti kotia. Sitten vielä HelBin kohdalla jäänyt edellinen vuoro välistä.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  2. #17
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Autokierrot YTV-alueen firmoissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Eipä siinä mitään, jos aikataulussa lähdetään. Mutta yleensä ollaan ainakin 3 minuuttia myöhässä kun Leppävaarasta lähdetään. Vaihto on nopea, jos se tehdään oikein. Työn lopettava kuljettaja hoitaa, että on älykortit ja muut hoidettu ennen kuin pysähdytään. Pystyy sen kortin yhdessä pysäkin välissä siihen masiinaan laittamaan. Sekä jätetään se ylimääräinen hölötys pois vaihtavien kuskien välillä. Tämän takia on myöhästynyt, ja sitten vielä aletaan kaivamaan kaikkia lippuja ja lappuja esille. Levitään oikein siihen esille kaikki. Kyllä se nyppii kun 5 minuuttia menee sellaiseen, ja haluaisi nopeasti kohti kotia. Sitten vielä HelBin kohdalla jäänyt edellinen vuoro välistä.
    Onneksi sinä et ole vielä ainakaan Concordian työnjohtaja . Sen verran voin kuitenkin sanoa, että Buscomin lopetus pitää tehdä juuri kuljettajavaihdon tapahtuessa ja sillä voidaan valvoa mm. todenmukaista työaikaa. Myös auton kunto tai joitain poikkeuksellista linjalla yms. pitää selvittää jatkavalle kuljettajalle. Vastaanottava kuljettaja säätää penkin, peilit ja ratin (nykyään koko kojelaudan) kohdalleen. Nämä kaikki ovat turvallisuuteen vaikuttavia seikkoja ja ainakin minä olen tarkka siitä, että kaikki on just eikä melkein. Välttämättömät toimenpiteet pitää tehdä kunnolla ja huolella; tarkistan myös peusteellisesti, etten esimerkiksi unohda mitään työvälineitä tms. seuraavalle kuljettajalle luovutettavaan autoon.
    Toki ammattilaista hoitavat tuon kaiken ripeästi, jos ollaan jo valmiiksi myöhässä niin ei hoppuaminen ja hosuminen auta mitään.
    Viimeisin muokkaaja vristo; 15.09.2007 kello 14:57.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  3. #18
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Autokierrot YTV-alueen firmoissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut vristo Näytä viesti
    Onneksi sinä et ole vielä ainakaan Concordian työnjohtaja .
    Tulevana merkonomina tuskin tulen olemaankaan.. Tuohon edelliseen sen verran, että miksi sitten osa kuljettajista laittaa sen lätkän siihen masiinaan jo ennen kuin ollaan oikeasti päättärillä? Leppävaarassa Ratsukadulla esimerkiksi olen nähnyt.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  4. #19
    Ajomestari avatar
    Liittynyt
    05.11.2006
    Viestejä
    227

    oletus Vs: Autokierrot YTV-alueen firmoissa

    Mikä lätkä laitetaan masiinaan? Tarkoitatko ajopiirturin kiekkoa.

  5. #20

    Liittynyt
    17.09.2006
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    26

    oletus Vs: Autokierrot YTV-alueen firmoissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Tuohon edelliseen sen verran, että miksi sitten osa kuljettajista laittaa sen lätkän siihen masiinaan jo ennen kuin ollaan oikeasti päättärillä? Leppävaarassa Ratsukadulla esimerkiksi olen nähnyt.
    Itekkin laita joskus kortin valmiiksi jolloin buscom on vielä toiminnassa, mutta painan vasta loppuun kun on vaihtomies tullut päättärillä tai vaihdossa, jolloin poistuminen kestää 10sekunttia.

  6. #21
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Autokierrot YTV-alueen firmoissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ajomestari Näytä viesti
    Mikä lätkä laitetaan masiinaan? Tarkoitatko ajopiirturin kiekkoa.
    Se sellainen älykortti siihen buscom-laitteeseen, mikä sanoo "piip".
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  7. #22
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Autokierrot YTV-alueen firmoissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Tai sitten tekisivät ne kuljettajavaihdot päätepysäkeillä. Siellä se on yleensä enemmän aikaa, kun keskellä reittiä. Silloin mukaan lasketaan vielä vihaiset matkustajat, jotka ihmettelevät kun kestää niin kauan. Tähän olen törmännyt Leppävaaran suunnan linjoilla.
    Tuolla tavalla tulee enemmän palkkakustannuksia eli ei tule toteutumaan nykyisillä tilaajan ehdoilla.

  8. #23
    Suljettu tunnus
    Liittynyt
    20.12.2005
    Viestejä
    729

    oletus Vs: Autokierrot YTV-alueen firmoissa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Eipä siinä mitään, jos aikataulussa lähdetään. Mutta yleensä ollaan ainakin 3 minuuttia myöhässä kun Leppävaarasta lähdetään. Vaihto on nopea, jos se tehdään oikein. Työn lopettava kuljettaja hoitaa, että on älykortit ja muut hoidettu ennen kuin pysähdytään. Pystyy sen kortin yhdessä pysäkin välissä siihen masiinaan laittamaan. Sekä jätetään se ylimääräinen hölötys pois vaihtavien kuskien välillä. Tämän takia on myöhästynyt, ja sitten vielä aletaan kaivamaan kaikkia lippuja ja lappuja esille. Levitään oikein siihen esille kaikki. Kyllä se nyppii kun 5 minuuttia menee sellaiseen, ja haluaisi nopeasti kohti kotia. Sitten vielä HelBin kohdalla jäänyt edellinen vuoro välistä.
    Tämä on juuri tätä kun matkustajat "tietävät" bussin ajosta ihan kaiken ja huomattavasti paremmin kuin yksikään kuljettaja. Oikeasti, 5 minuuttia? Siinäkö ehtii elämä mennä pilalle? Toisekseen kyseessä on todennäköisesti 1,5 minuuttia joka kaikkine liioitteluineen onkin tänne kirjoitettuna 5min.

    Nimim. kahden bussikuskin lapsi 22v

  9. #24
    DNR
    DNR ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    13.07.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    2

    oletus Vs: Kuljettajanvaihdot

    Niinpä, naurettavaa vaahtoamista taas "asiantuntijoilta".
    Itse ainakin haluan säätää penkin, ratin ja peilit ym. ennen kuin lähden ajamaan,
    eikä siihen mene kuin pari minuuttia, kai kuljettajallakin on oikeus ergonomiseen työympäristöön?
    Ja se piippaileva lätkä on buscom kuljettajakortti, YTV-alueella ei käytetä ajopiirtureita ym. vaan bussin ja raitiovaununkuljettajat käyttävät henkilökohtaista korttia jolla käynnistetään myyntilaite, valvotaan myyntiä ja työaikaa.

  10. #25
    Tunnistettu jäsen karihoo avatar
    Liittynyt
    29.01.2006
    Sijainti
    Hyvinkää
    Viestejä
    540

    oletus Vs: Kuljettajanvaihdot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut DNR Näytä viesti
    Niinpä, naurettavaa vaahtoamista taas "asiantuntijoilta". Itse ainakin haluan säätää penkin, ratin ja peilit ym. ennen kuin lähden ajamaan, eikä siihen mene kuin pari minuuttia, kai kuljettajallakin on oikeus ergonomiseen työympäristöön?
    Itse kun teen kuljettajanvaihdon poisjäädessäni ja autossa on ns. manuaalipeilit niin kysyn seuraavalta kuljettajalta, onko oikeanpuoleinen peili hyvin (se on se hitaampi säätää) ja käännän tarvittaessa. Nämä ajoasentoon ja näkyvyyteen liittyvät asiat ovat (varsinkin isolla autolla) erittäin kriiittisiä ja siksi ne täytyy hoitaa kuntoon, ennen kuin jatketaan ajoa. HELBin työohjeissa sanotaan myös yksiselitteisesti, että BUSCOMissa kuljettajan vaihto tehdään vasta pysäkillä (liittyy työaikojen seurantaan).

    Siitä ylimääräisestä minuutista hermostuvat voivat aivan vapaasti mennä jollain muulla kulkuneuvolla!

  11. #26
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kuljettajanvaihdot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    HELBin työohjeissa sanotaan myös yksiselitteisesti, että BUSCOMissa kuljettajan vaihto tehdään vasta pysäkillä (liittyy työaikojen seurantaan).
    Niinkuin CBF:lläkin ja juuri samasta syystä.
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  12. #27
    Aleksi.K avatar
    Liittynyt
    27.04.2006
    Sijainti
    Leppävaara
    Viestejä
    2697

    oletus Vs: Kuljettajanvaihdot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti

    Siitä ylimääräisestä minuutista hermostuvat voivat aivan vapaasti mennä jollain muulla kulkuneuvolla!
    Aivan, eli reklaamatioihin vastataan tuolla tavalla. Asiakaspalveluammatissa kuuluu lähteä siitä, että asiakas on aina oikeassa, vaikka olisikin väärässä.
    Tyhmä ei se joka myy, vaan se joka ostaa.

  13. #28
    Tunnistettu jäsen vristo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    3560

    oletus Vs: Kuljettajanvaihdot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Aivan, eli reklaamatioihin vastataan tuolla tavalla. Se on sitä kuuluisaa "hyvää" asiakaspalvelua.
    Se Yksi Kaveri siellä bussin edessä eli kuljettaja vastaa myös Sinunkin turvallisuudestasi ja jopa hengestäsi ollessasi hänen bussinsa matkustajana. Ja kaltaisiasi saattaa tuossa bussissa olla jopa 140 kappaletta, kuten viime yönä kyydissäni linjalla 01N. Ei ole suinkaan vähänpätöinen asia, miten ja missä olosuhteissa tämä joukkoliikenneammattilainen työnsä tekee. Siksi ainakin kuljettajatilan tulee olla "just eikä melkein" säädettynä kohdalleen, kun me kuljettajat olemme työkalullamme "on the line". Pientä kärsivällisyyttä ja ymmärtäväisyyttä, pyydän!
    Risto Vormala
    Kaupunkiliikenteen linja-autonkuljettaja
    HSL-alueella

  14. #29
    omp
    omp ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    28.04.2007
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    327

    oletus Vs: Kuljettajanvaihdot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karihoo Näytä viesti
    Siitä ylimääräisestä minuutista hermostuvat voivat aivan vapaasti mennä jollain muulla kulkuneuvolla!
    Tai aikaisemmalla vuorolla. Sitä en ole koskaan käsittänyt, että ihmiset katsovat aikataulukirjasta ajoajan olevan vaikkapa 28 minuuttia paikasta A paikkaan B, ja matka-ajan sitten ollessa hiukan pidempi nostavat hirvittävän mekkalan aikataulussa pysymättömyydestä kun eivät ole sovitussa tapaamisessaan kello 16, kun liikkumavaraa omissa aikatauluissa on tasan 0 minuuttia.

  15. #30
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    885

    oletus Vs: Kuljettajanvaihdot

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Aleksi.K Näytä viesti
    Aivan, eli reklaamatioihin vastataan tuolla tavalla. Asiakaspalveluammatissa kuuluu lähteä siitä, että asiakas on aina oikeassa, vaikka olisikin väärässä.

    Oletko joskus lähettänyt reklamaation esim. Helb:lle siitä että matkasi kestää minuutin pitempään kuljettajavaihdon takia? Vai vastaako linja-autoyritykset nykyään reklamaatioihin tämän forumin kautta? Minä kun olen aina käsittänyt että täällä kerrotaan omia, henkilökohtaisia mielipiteitä...

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •