Olen samaa mieltä tuosta yölinjojen yhdistelystä. Arki-iltaisin voisi yöliikenteen hoitaa kello 23:n jälkeen hyvin 0N-busseilla. Niiden reitit kattavat lähes koko kaupungin ja jos vuoroväli olisi kullakin 9:llä linjalla niinkin "tiheä" kuin 25-30 minuuttia, niin säästöä luulisin syntyvän. Ehkä joitakin nykyisiä linjoja voisi säästää, varsinkin Koillis- ja Itä-Helsingissä. Sekaannuksien välttämiseksi lienisi parasta ajaa samoja linjoja myös viikonloppuisin tiheämmillä väleillä ja aina sinne 4-5 saakka. Myös YTV:n aamuyönlinjat voisivat toimia samalla periaatteella.Alunperin kirjoittanut kuukanko
Samaan syssyyn ihmettelen, miksi seudun yötaksan alku on vasta kello 2? Johtuuko kenties ratikoiden avorahastuksen porsaanrei'istä? Yötaksa voisi alkaa puolilta öin ja tuo yötaksa koskisi vain hulluja ja juoppoja. Mm. yötyöläiset pääsisivät normaalitaksalla. Tuollainenkin "yötyöläisetuus" lienee helppo toteuttaa nykysysteemeillä.